Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul în ce stadiu sunt testele pentru noile garnituri de metrou Alstom, produse în Brazilia. Noile trenuri sunt testate noaptea pe Magistrala unde vor circula pe viitor. Totuși, intrarea efectivă a acestora în circulație rămâne în continuare o enigmă. În total, din cele 13 garnituri prevăzute în contractul dintre Metrorex și Alstom, în depourile din București au ajuns 11 trenuri.
Cu întârzieri foarte mari în ceea ce privește livrarea și predarea către Metrorex a noilor garnituri, Alstom face un pas înainte.
Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că recent, cei de la Alstom au început testele dinamice cu noile trenuri pe Magistrala 5 – Drumul Taberei, acolo unde urmează să fie folosite.
„Testele se fac noaptea, ca să nu se încurce circulația. Sunt teste dinamice”, spun sursele Gândul.
Totuși, este vorba de teste aflate într-o fază „incipientă”, pentru că nu fac parte din rodajul obligatoriu de 10.000 de kilometri pe care trebuie să-l parcurgă prima garnitură sosită în țara noastră.
Gândul a dezvăluit că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
În total, 11 garnituri Alstom produse în Brazilia au ajuns la București.
Până în prezent, nu s-a efectuat rodajul de 10.000 de kilometri pentru primul tren ajuns în depoul de la Berceni.
Surse Metrorex au dezvăluit recent, în exclusivitate pentru Gândul, că cei de la Alstom au acumulat penalități foarte mari în ceea ce privește contractul pentru metrourile din Brazilia. Până în prezent, din cele 13 trenuri câte trebuie livrate, au ajuns 11 în România. Niciunul dintre aceste trenuri nu a fost însă omologat de AFER. Mai mult, nici măcar rodajul de 10 mii de kilometri nu s-a făcut pentru metrourile din Brazilia.
RECOMANDAREA AUTORULUI: