Prima pagină » Auto » Antidot la INVAZIA chineză: Volkswagen promite o mașină electrică de 20.000 de euro, „fabricată în Europa pentru Europa”

Antidot la INVAZIA chineză: Volkswagen promite o mașină electrică de 20.000 de euro, „fabricată în Europa pentru Europa”

Antidot la INVAZIA chineză: Volkswagen promite o mașină electrică de 20.000 de euro, „fabricată în Europa pentru Europa”
O mașină electrică VW ID.7 în interiorul turnului de depozitare a mașinilor de la uzina Volkswagen din Wolfsburg, Germania, sediul mondial al Grupului Volkswagen.

Volkswagen a anunțat un plan să lanseze un vehicul electric care va costa doar 20.000 de euro, în contextul în care producătorul german se pregătește să înfrunte un val de rivali low-cost susținuți de Beijing.

Compania a prezentat joi primele imagini cu un nou vehicul care ar urma să se numească ID.1, care va intra în producție din 2027.

Imaginile vehiculului sugerează că va fi un hatchback electric, conform The Telegraph.

Thomas Schafer, directorul executiv al VW, a declarat că noul model va fi „un Volkswagen electric accesibil, de înaltă calitate și profitabil, făcut în Europa, pentru Europa”.

Volkswagen: ID.1, „un adevărat Volkswagen pentru toată lumea”

Vehiculul electric low-cost este destinat să se confrunte cu modelele electrice ale producătorilor auto chinezi, cum ar fi BYD. Luna trecută BYD a depășit Tesla în vânzări pe piața din Marea Britanie.

Directorii Volkswagen au declarat că mașina va fi un vehicul „entry-level” și un „adevărat Volkswagen pentru toată lumea”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Volkswagen (@volkswagen)

Volkswagen ID.1 ar putea „anihila vehiculele electrice din China. Vehiculele electrice mai ieftine sunt exact ceea ce au nevoie producătorii auto tradiționali pentru a fi competitivi în această perioadă critică. Ne așteptăm ca ID.1 să fie primit cu căldură de șoferi,” a spus Dan Caesar, de la Electric Vehicles UK

Matthias Schmit, un analist auto german de la Schmidt Automotive Research, a declarat că VW „și-a neglijat demografia de bază pentru mult prea mult timp”, dar noul model sugerează un efort pentru a „reintra în gama de prețuri accesibile a ‘mașinii pentru popor’, unde se află ADN-ul său de bază”.

Volkswagen intenționează să elimine 35.000 de locuri de muncă până în 2030

Producătorul german de automobile intenționează să elimine 35.000 de locuri de muncă până în 2030, deoarece se luptă cu stagnarea cererii de vehicule electrice în Europa și cu concurența tot mai mare din partea rivalilor chinezi.

În 2024, numărul de vehicule electrice vândute în Europa a scăzut cu 3% la 3 milioane, potrivit datelor de la compania de analiză Rho Motion.

Anul trecut, 100.000 de muncitori Volkswagen au protestat față de planurile de închidere a unora dintre fabricile companiei din Germania, pentru prima dată în istoria producătorului. În cele din urmă, după discuții cu sindicatele, conducerea a renunțat la planurile de închidere de fabrici, în schimbul unei tăieri de costuri de 15 miliarde de euro.

Uniunea Europeană a impus taxe vamale asupra importurilor de vehicule electrice chineze pentru a susține industria internă a blocului. Volkswagen a avertizat că măsurile amenință să lovească și producătorii europeni care au fabrici în China.

Profesorul David Bailey, expert auto la Birmingham Business School, a declarat:

„Costurile vehiculelor electrice trebuie să scadă pentru a încuraja o adoptare mai rapidă. Este singurul mod în care industria auto europeană poate supraviețui atacului vehiculelor electrice din China. VW și alte mărci occidentale se străduie să recupereze decalajul. Trebuie să accelereze ritmul. Mărcile chineze pot proiecta și construi un nou vehicul electric mult mai repede decât mărcile occidentale, așa că aceasta este o țintă în mișcare”.

Foto: Profimedia

CITIȚI ȘI:

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Volodimir Zelenski, îmbrăcat în costum, a ajuns la Mar-a-Lago și a fost întâmpinat de Donald Trump
Digi24
Ceasuri Rolex, lingouri de aur și o diplomație „decimată din interior”. Cum funcționează politica externă a Americii în era Trump 2.0
Cancan.ro
Cât costă rochia purtată de Mirabela Grădinaru la Digi24. De ce a atras atenția tuturor
Prosport.ro
Gigi Becali a pierdut o avere dintr-un foc, dar nu-i pasă: „Am dat 14.000.000 de euro din banii mei”
Adevarul
Șoferii de mașini hibride, de trei ori mai expuși riscului de deces decât cei cu mașini pe benzină. Care este motivul
Mediafax
CCR nu a dat decizia pe pensiile magistraților din cauza lipsei cvorumului. Decizia s-ar putea lua luni
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Fostul preşedinte al Curţii, Augustin Zegrean, despre actuala decizie a CCR: „Duminica nu se judecă nicăieri în lume”
Cancan.ro
Alex Bodi continuă scandalul aprins cu Ramona Olaru! Musculosul nu se lasă: 'O să aduc eu amintiri de la Agronomie când
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Nemții au desenat viitoarea Dacia C-Neo. Viziunea unui tuner axat pe modelele mărcii
Descopera.ro
De ce, indiferent cât ai mâncat, mai ai loc și pentru desert?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Mitul copilului singur la părinți: De ce prejudecățile despre egoism sunt false?