Prima pagină » Auto » De cât timp mai au nevoie producătorii auto chinezi pentru a fi competitivi la nivel mondial

De cât timp mai au nevoie producătorii auto chinezi pentru a fi competitivi la nivel mondial

De cât timp mai au nevoie producătorii auto chinezi pentru a fi competitivi la nivel mondial
Producătorii auto chinezi sunt la 10 ani distanță de atingerea competitivității mondiale, iar pentru eliminarea decalajului față de concurență au nevoie de creșterea cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare, potrivit companiei de consultanță Sanford C. Bernstein, transmite Bloomberg.

Producătorii auto chinezi sunt la 10 ani distanță de atingerea competitivității mondiale, iar pentru eliminarea decalajului față de concurență au nevoie de creșterea cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare, potrivit companiei de consultanță Sanford C. Bernstein, transmite Bloomberg.

Companii precum General Motors (GM), Volkswagen (VW) și Toyota cheltuiesc mai mult decât brandurile chinezești în domeniul cercetării și dezvoltării și sunt lideri în privința ingineriei, a declarat Max Warburton, analist la Bernstein.

El a spus însă că chinezii au voința și banii necesari pentru a aduce industria auto a țării la nivel de clasă mondială.

„Chinezii au parcurs acest drum în proporție de 80%, mai au 20%, dar este partea cea mai complexă.Vor cheltui până vor reuși, până la urmă producătorii chinezi de mașini vor ajunge pe scena mondială”, a arătat Warburton.

Brandurile chinezești pierd teren pe piața lor locală, în timp ce producătorii străini majorează producția din China și introduc modele low-cost.

Producătorii auto din China cheltuiesc sub 2% din venituri pentru cercetarea și dezvoltarea produselor, sau circa jumătate din media mondială, potrivit China Association of Automobile Manufacturers.

Din peste 100 de companii auto chineze, SAIC Motor are cele mai mari șanse să devină un producător de talie mondială, după ce a învățat multe de la partenerul său General Motors și are ingineri mai experimentați, a spus Warburton.

Analiștii Bernstein s-au arătat „plăcut surprinși” și de progresele unor producători independenți mai mici, cum este Geely Automobile Holdings.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani