De ce avem nevoie de ANVELOPE DE IARNĂ în sezonul rece

De ce avem nevoie de ANVELOPE DE IARNĂ în sezonul rece
Publicat: 25/10/2014, 21:29

În toată Europa, această perioadă coincide cu sosirea lunii noiembrie și durează până în luna martie, când odată cu încălzirea vremii, șoferii pot trece înapoi la cauciucurile de vară. Însă înlocuirea cauciucurilor odată cu începutul sezonului rece este un subiect tot mai discutat și mai cotroversat. Totuși, există unele motive solide în sprijinul schimbării sezoniere a cauciucurilor, scrie descopera.ro.

Astfel, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii în majoritatea statelor europene. Aceste cauciucuri sunt construite special pentru a face față șofatului în condițiile dificile caracteristice iernii precum zăpadă, gheață, polei, iar experții în domeniu sunt cu toții de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de +7 grade Celsius.

Cauciucurile de iarnă au o compoziție și o amprentă diferită de a cauciucurilor obișnuite, și din aceste motive au o aderență sporită pe carosabilul umed și alunecos. În condițiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puțin elastice și în consecință au performanțe inferioare celor de iarnă.

Prin urmare, cauciucurile de iarnă devin o investiție vitală, fără de care condusul în condiții de frig, polei, ninsoare etc. devine extrem de riscant nu doar pentru automobile, ci și pentru viața și integritatea fizică a șoferilor și pasagerilor.

Între substanțele și materialele folosite în compoziția cauciucurilor de iarnă se remarcă anumite tipuri de silicon care ajută cauciucurile să-și păstreze gradul de elasticitate și flexibilitate chiar și la temperaturi scăzute. Amprenta striațiilor de suprafața de rulare a roților este concepută astfel încât să se autocurețe în timpul mersului de toate resturile de zăpadă, gheață și noroi rămase între striații, fapt deosebit de important care reduce riscul patinării pe carosabil.

Așadar marele avantaj al cauciucurilor de iarnă constă în îmbunătățirea considerabilă a manevrabilității automobilului, precum și în eficientizarea procesului de frânare în timp util.

Cum citești corect noua etichetă aplicată pe anvelope. Care sunt cele mai bune pneuri pentru mașina ta – FOTO+VIDEO

Șoferii vor putea să își aleagă cu mai multă ușurință anvelopele pentru mașinile pe care le dețin, în funcție de calitatea acestora, prin intermediul unei etichete care este, de acum, aplicată pe pneurile ce pot fi achiziționate de la distribuitorii din România.

Informațiile suplimentare vor apărea pe o etichetă specială, asemănătoare celei aplicate pe aparatele electrocasnice. În funcție de clasa de eficiență a consumului de combustibil, de gradul de aderență pe teren umed și de zgomotul exterior de rulare al anvelopelor, care vor fi notate pe acest autocolant, cumpărătorii vor putea să își aleagă pneurile potrivite.

Etichetele vor fi aplicate pe anvelope potrivit unui regulament al Comisiei Europene (1222/2009), care a intrat oficial în vigoare la finalul anului 2009, dar care este obligatoriu de la începutul lunii noiembrie a acestui an.

El are ca scop creșterea siguranței și eficienței economice și ecologice a sectorului transporturilor rutiere, prin promovarea unor pneuri eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, sigure în cazul în care carosabilul este umed și caracterizate de niveluri de zgomot scăzute, după cum se menționează în cadrul regulamentului publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

„Prin acest Regulament, consumatorul va putea lua decizii în cunoștință de cauză, în funcție de necesitatile acestuia”, au declarat pentru gândul reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care se vor ocupa și de realizarea controalelor pentru asigurarea etichetării corecte a anvelopelor.

Șase sfaturi ca SĂ NU TE PĂCĂLEȘTI, atunci când îți cumperi anvelope de iarnă

La ce ar trebui să fie atenți proprietarii de autovehicule atunci când vor să își cumpere anvelope de iarnă, de unde ar fi mai bine să achiziționeze cauciucuri și care sunt motivele pentru care anvelopele „la mâna a doua” ar trebui evitate sunt doar câteva dintre întrebările la care ne propunem să răspundem în continuare.

1. Atenție la momentul achiziției

Furnizorii de anvelope de iarnă au tendința de a majora prețul cauciucurilor odată cu apropierea sezonului. Aceleași anvelope de iarnă cumpărate în luna august vor fi semnificativ mai ieftine, față de cazul în care sunt achiziționate în cursul lunii octombrie, avertizează reprezentanții service-urilor auto.

„În cazul anvelopelor auto prețul reflectă, de cele mai multe ori, calitatea produsului. Producătorii consacrați în fabricarea anvelopelor investesc de mulți ani în testarea produselor vândute, studiază comportamentul lor în diverse medii și de la an la an îmbunătățesc performanțele cauciucurilor. Sunt recomandați producătorii de anvelope de tradiție”, susține Cristian Muntean, directorul Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

El consideră că producătorii auto pot recomanda clienților folosirea unei mărci de anvelope, iar acest lucru nu este ilegal, dar de cele mai multe ori, în spatele recomandării se ascund acorduri între producătorul auto și furnizorul de anvelope care au la baza un interes comun, de ordin economic. În opinia specialiștilor, un producător auto poate face referire doar asupra dimensiunilor anvelopelor pentru o funcționare optimă a autovehiculului construit de el.

2. Riscul achiziției de pe internet

Șoferii care cumpără anvelope de pe internet riscă să aibă probleme în ceea ce privește centrele-suport cărora clienții se pot adresa pentru eventuale probleme privind garanția produsului.

Recomandarea specialiștilor este ca anvelopele să fie cumpărate de la un centru specializat în vânzarea și montarea de anvelope.

De obicei, centrele specializate în vânzarea anvelopelor asigură și montajul acestora, de cele mai multe ori, cu titlu gratuit în cazul achiziției anvelopelor de la acestea. În plus, clientul are și posibilitatea să îi contacteze în caz de probleme privind garanția produselor.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Am fost la ambasada Rusiei să văd „Provocarea”, filmul interzis în România. S-a stricat ceva...
Ce salariu primește un angajat la 'împinge tava' în Mamaia, acum, în 2024. Are o...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Mișcarea strategică a lui Putin în Marea Neagră. Fotografii din satelit arată unde și-au mutat...
Anunțul făcut de Lavinia Pîrva după 7 ani de mariaj cu Ștefan Bănică Jr.: ”Întotdeauna...
Cum se menține în formă Romanița Iovan la 59 de ani. SECRETELE ei: ce consumă...
Alerte meteo de vreme severă imediată emise de ANM. Cod galben în mai multe zone...
Adio, doamnă! Vestea morții ei a picat ca un trăsnet
Ce a făcut Mădălin Paul Păduran cu câteva ore înainte de accident! Dezvăluirile făcute de...
Acum păpușă, în trecut mătușă! Cum arăta Inna înainte să fie celebră
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
Ceva CIUDAT se întâmplă cu SATELIȚII lui ELON MUSK! De ce NU trebuie lăsați să...
Schimbare uriașă în ROMÂNIA. Anunț de la Guvern azi, 20 APRILIE: Am decis foarte clar
Prințul Harry, într-un nou scandal de proporții. Fotograful regal l-a dat de gol
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
"Dumnezeu s-o ierte!" De ce a murit, de fapt, Naomi! Acum s-a aflat!
Gabriela Cristea, despre sacrificiile prin care a trecut pentru a ajunge un antreprenor de succes:...
"A scos o canistră şi a turnat pe el". Cine este bărbatul care și-a dat...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Aisbergul care a scufundat Titanicul, surprins într-o fotografie din 1912