Prima pagină » Auto » Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez
Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Renault a utilizat un „dispozitiv fraudulos care modifică în mod specific funcționarea unui motor pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx) în condițiile specifice testelor de omologare. Compania auto a utilizat o strategie cu obiectivul falsificării testelor antipoluare”, arată documente ale Direcției Generale pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor din Franța (DGCCRF) despre emisiile poluante ale anumitor tipuri de vehicule Renault. Este vorba de documente transmise Parchetului General din Franța în decembrie 2016 și dezvăluite pe 15 martie 2017 de cotidianul Libération. Informațiile au fost preluate de principalele publicații din Franța.

Investigația DGCCRF s-ar concentra, potrivit cotidianului Le Monde, pe patru modele Renault cu motoare diesel – Talisman, Kadjar, Captur și Clio IV. Aceste modele au fost vizate de o investigație efectuată de o comisie independentă (așa-numita Comisie Royal), creată în contextul scandalului emisiilor poluante în care este implicat Grupul auto german Volkswagen.

„Strategii de fraudare” au fost aplicate de peste 25 de ani în cadrul companiei Renault, în scopul falsificării testelor de omologare a anumitor motoare diesel și benzină, arată copia unui raport al Direcției Generale pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF) obținut de Agenția France-Presse și citat de cotidianul Le Figaro.

Compania Renault neagă acuzațiile

Renault a transmis, potrivit Le Monde, că a „luat cunoștință de un articol dezechilibrat apărut miercuri în presa națională”. „Grupul Renault nu intenționează să facă vreun comentariu despre o procedură de instrumentare judiciară aflată în curs și reamintește că niciunul dintre serviciile sale nu a încălcat reglementări europene sau naționale referitoare la omologarea vehiculelor. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu softuri de fraudare a sistemelor depoluante”, precizează comunicatul.

În ianuarie, Parchetul din Paris a inițiat o procedură judiciară împotriva grupului auto Renault, suspectat de „înșelătorie” în cazul emisiilor poluante ale motoarelor diesel, însă compania franceză susține că respectă toate reglementările. „Procurorii vor investiga un eventual caz de înșelătorie în cazul calității și asupra controalelor efectuate, consecința fiind furnizarea unor produse periculoase pentru sănătatea oamenilor și animalelor”, a transmis pe 13 ianuarie Parchetul din Paris.

Potrivit unor surse judiciare, ancheta vizează emisiile motoarelor diesel fabricate de grupul auto francez Renault. Experți citați de presa franceză afirmă că grupul auto ar fi instalat un soft pentru controlul emisiilor poluante ale motoarelor diesel.

„Renault respectă legislația franceză și europeană, iar vehiculele sunt conforme cu normele în vigoare”, a reacționat în ianuarie constructorul auto francez, precizând că „a luat notă” de inițiarea procedurii judiciare.

În decembrie 2015, Thierry Bolloré, director general adjunct al Renault, recunoștea că grupul auto francez nu era „la nivelul cel mai bun” la capitolul emisii poluante. La aceeași concluzie a ajuns și Comisia Royal, constituită de Ministerul francez al Mediului pentru verificarea emisiilor la vehiculele aflate în circulație.

În octombrie 2015, o investigație efectuată de Clubul auto german ADAC arăta că vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyunday și Mazda nu respectă standardele privind emisiile.

Grupul auto german Volkswagen a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În septembrie 2015, Volkswagen a anunțat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
O funcție uitată revine pe WhatsApp