Mitul mașinilor second-hand din Germania: jumătate au kilometrajul ajustat

Mitul mașinilor second-hand din Germania: jumătate au kilometrajul ajustat
Publicat: 05/06/2014, 12:55
Actualizat: 03/02/2019, 06:23

„Fără ajustările de kilometraj, prețurile mașinilor aduse din Germania nu ar putea fi competitive pe piața din România. Dacă ținem cont de faptul că 48% dintre mașinile aflate la vânzare în România provin din Germania și dacă adăugăm și o parte din restul mașinilor de pe piață, rezultă că cel puțin una din două mașini vândute în România nu are kilometrajul real. De altfel, rezultatele unei analize statistice derulate asupra rulajelor mașinilor second-hand au arătat că aproximativ 70% dintre mașinile aflate la vânzare în România au kilometrajul semnificativ mai mic decât media. În această situație este de așteptat ca trei din patru români care vor achiziționa o mașină second-hand în perioada următoare să nu știe ce au cumpărat cu adevărat”, potrivit sursei citate.

Concluziile analizei se bazează pe rezultatele unor comparații realizate la nivel de „preț corect” pentru mașinile second-hand din cele două țări, autorii analizei exemplificând cu trei dintre cele mai cumpărate mașini rulate din România.

Astfel, un Volkswagen Golf (2.0 L diesel, 140 CP, 150.000 km, din 2005) este evaluat de consultanții auto VeziCatFace la un preț de 6.180 de euro, cu circa 50 de euro mai mult decât prețul din Germania.

„Diferența dintre cele două prețuri este nesemnificativă, dar dacă luăm în calcul și costul timbrului de mediu (aproximativ 700 de euro), costul transportului plus alte taxe, rezultă că prețul din România este mai mic cu peste 1.000 de euro. Astfel, pentru a putea obține profit din aducerea unei mașini similare în România, prețul de vânzare ar trebui să fie peste 7.000 de euro, cu mult peste nivelul pieței”, se arată în studiu.

Pentru un Opel Astra (1.7 L diesel, 100 CP, 150.000 km, din 2004), un preț corect ar fi de 4.080 de euro, cu circa 300 de euro mai puțin decât în Germania, iar după adăugarea costul timbrului de mediu de aproximativ 400 euro, plus transportul și alte taxe, prețul mașinii va depăși 5.000 de euro.

În cazul unui BMW Seria 3 (2.0 L benzină, 145 CP, 170.000 km, din 2002), prețul din România este evaluat de consultanți la 4.238 de euro, în Germania fiind estimat la 4.355 de euro. În mod similar, după taxe și transport, nici aducerea acestui model în România nu ar fi profitabilă.

„Valoarea unei mașini nu este determinată doar de kilometraj, vârstă sau uzură, ci și de percepția cumpărătorilor față de un așa-zis rulaj maxim acceptat. Românii își doresc mașini second-hand cu rulaj mic, iar vânzătorii au înțeles acest lucru, motiv pentru care majoritatea mașinilor aflate la vânzare în România au kilometrajul ajustat până la un nivel competitiv pe piață”, a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al VeziCatFace.ro.

În condițiile în care prețurile din Germania sunt relativ mai mari decât cele din România, singura șansă de a face profit a celor care importă mașini este să intervină asupra stării reale a mașinii, cea mai des întâlnită intervenție fiind la kilometraj, notează autorii analizei.

„Practic, dacă pentru un Volkswagen Golf cu 150.000 de km, prețul din Germania este de 6.135 de euro, pentru aceeași mașină dar cu un rulaj mai mare cu 100.000 de km, prețul scade până la 4.914 euro. În această situație, dacă vânzătorul ajustează kilometrajul la nivelul acceptat de cumpărătorii români și anume la 150.000 de km, acesta poate vinde mașina cu peste 6.000 de euro, reușind astfel să scoată și profit”, se mai arată în studiu.

Site-ul de consultanță VeziCatFace.ro a fost lansat în 2012.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Prima reacție a Chinei după realegerea lui Trump
Kira Hagi, apariție SENZAȚIONALĂ! Nici la nunta lui Ianis Hagi nu a arătat atât de...
FOTO. Imagini incendiare cu Eugenie Bouchard. Cum a putut să apară îmbrăcată, mai mult dezbrăcată
Ce se întâmplă cu dosarele penale și civile ale lui Donald Trump, după ce a...
Ileana Sterp, în lacrimi de ziua ei. Ce s-a întâmplat la restaurant între sora lui...
Trump, o dinastie americană. Cine sunt soțiile și copiii lui Donald Trump și care sunt...
Ce s-a întâmplat cu „Prințul cu antemergător”, după ce s-a ţinut după o maşină de...
Cine este misterioasa femeie care a decis, de fapt, soarta Americii! Ea i-a asigurat drumul...
Cea mai sexy soție de fotbalist din România, în pragul ANOREXIEI! A șocat cu ultima...
ANIMAŢIE. Care sunt şansele să se formeze un tsunami în Marea Neagră. Efectele ar fi...
Lunetiști, drone și gard de sârmă ghimpată. Măsuri de înaltă securitate în Maricopa, comitatul care...
Sprijin financiar pentru elevii din România. Când vor intra în posesia bonurilor valorice, dar și...
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
După câți KM se schimbă plăcuțele de frână. Semnele uzurii și cum le recunoști
Victoria lui Trump zguduie Europa. Întâlnire de urgenţă între germani şi francezi în această seara....
Imagini INCREDIBILE: Primul ROBOT care NU mai are nevoie de oameni
Anunț ISTORIC așteptat de toată România. Vine mâine, 7 noiembrie: După 30 ani, se face...
Cei nouă președinți ai SUA care nu și-au dus mandatul până la final, din diverse...
Maria Popovici a dezvăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
La doar 4 ani, Eva se luptă cu o boală foarte grea. Micuța a fost...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
Cine este Olga Guțanu, iubita în vârstă de 24 de ani a lui CRBL
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Fiule unde te duci cu lanterna aia? Bulișor:- Merg la întâlnire!
Fulgerul poate trimite „electroni ucigași” în spațiu cu o viteză apropiată de cea a luminii