BAT și ANPC: Toleranță zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori

BAT și ANPC:  Toleranță zero față de comercializarea  produselor cu nicotină către minori
Publicat: 22/06/2022, 09:07
  • BAT continuă alături de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) campania „Alege asumat un comportament comercial curat”, în cele peste 32.000 de magazine partenere din România.
  • De anul acesta, sancțiunile pentru vânzarea produselor din tutun către minori pot ajunge până la 20.000 de lei și închiderea unității comerciale.
  • BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) pentru consumatori și societate, obiectiv care include reducerea impactului asupra sănătății.

Circa 32.000 de magazine partenere din România sunt incluse în campania derulată de BAT în parteneriat cu ANPC de toleranță zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori. Sancțiunile aplicabile pentru încălcarea legii au fost înăsprite și, din acest an, ajung până la 20.000 de lei și închiderea unității. Campania „Alege asumat un comportament comercial curat” se desfășoară anual cu scopul de a preveni accesul persoanelor sub 18 ani la produse care nu le sunt destinate.

Întrucât niciun minor nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină, ANPC pune la dispoziția consumatorilor numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii. Conform legislației în vigoare recent modificate, pentru comercializarea produselor cu nicotină către persoane sub 18 ani ANPC poate dispune amenzi de până la 20.000 lei și închiderea unității comerciale.

„Noi, cei de la BAT România, mulțumim partenerilor noștri comerciali care aleg responsabilitatea și respectarea legii și nu vând produse cu nicotină minorilor, refuzând comercializarea atunci când există dubii în legătură cu vârsta cumpărătorului. Aceasta nu este doar o obligație legală, ci și atitudinea corectă și responsabilă: nici un minor nu ar trebui să aibă acces la produse destinate exclusiv persoanelor majore”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul BAT Europa Centrală și de Sud.

„Dacă te apuci de fumat înaintea vârstei de 18 ani, ți se va părea că ești un personaj interesant. Atât de interesant încât vei rămâne sclavul acestei decizii pentru o bună bucată de vreme.

Recomand tinerilor să ia deciziile celor care astăzi cheltuie sume importante pentru a se lăsa de fumat.

Teribilismul va dispărea și, în locul acestuia, rămân problemele de sănătate, respirație urât mirositoare și atitudinea unui dependent”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

În România, BAT a desfășurat continuu, în ultimii 25 de ani, programe de informare a comercianților și consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar și la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină. BAT dezvoltă un portofoliu de mărci puternice, marcat de transformarea industriei prin introducerea unor produse cu risc redus* față de țigarete. Toate produsele din portofoliul companiei, ca orice alt produs cu nicotină, sunt destinate exclusiv consumatorilor majori. De asemenea, odată cu dezvoltarea comerțului digital, modul de interacțiune cu consumatorii a evoluat, dar indiferent de canalele de comunicare și de comercializare utilizate, regulile și nevoia unor practici responsabile rămân aceleași.

Anul acesta, cadrul legal a fost modificat pentru a include sancțiuni mai aspre pentru comercializarea de produse cu tutun minorilor. Potrivit modificărilor recente introduse prin Legea nr. 64/2022 privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun, comercializarea de produse din tutun persoanelor minore se sancționează cu amendă contravențională de 10.000 de lei și cu sancțiunea complementară de suspendare a activității pe o perioadă de 30 de zile la prima abatere. Săvârșirea unei noi contravenții la această lege se sancționează cu amenda contravențională de 20.000 de lei și cu măsura complementară de închidere a unității.

Despre BAT în România

  • BAT a devenit în 2020 cel mai mare contribuabil din România și a păstrat această poziție și în 2021, cu o contribuție de circa 11 miliarde lei către bugetul de stat sub formă de taxe și accize
  • BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%
  • BAT România are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare
  • BAT a lansat în România în 2018 dispozitivul glo, cel mai inovator produs al companiei care încălzește, nu arde tutunul

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*.

Compania continuă să susțină clar că fumatul cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit științific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu ard până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralității emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosință și utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.

BAT are peste 53.000 de angajați și operează în peste 180 de țări. Grupul BAT a generat venituri de 25,68 de miliarde de lire sterline în 2021 și un profit din operațiuni de 10,2 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu ard. Acestea includ țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. În 2021, BAT a avut 18,3 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 4,8 milioane față de anul precedent.

Note

* Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.