Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, vizate de o nouă investigație a Consiliului Concurenței

Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, vizate de o nouă investigație a Consiliului Concurenței
FOTO - caracter ilustrativ (Mediafax Foto / Ovidiu Iordachi)
Publicat: 13/11/2014, 13:07

Investigația Consiliului Concurenței vizează unele lanturi de retail din România și furnizori ai acestora: Auchan România SA, Carrefour România SA, România Hypermarche SA (Cora), Kaufland România SCS și Trident Trans Tex.

„Am finalizat recent o investigație de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom anunța până la sfârșitul acestei luni. Avem, însă, avem indicii privind o posibilă fixare a prețurilor între alți retaileri și furnizorii lor. Înțelegerile privind fixarea prețurilor reprezintă o serioasă abatere de la principiul liberei concurențe pe piață, având ca efect prejudicierea consumatorilor”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurentei.

În cadrul investigației declanșate, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate, documentele ridicate în cadrul acestor inspecții aflându-se în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește rezultatul final al investigației declanșate.

Consiliul Concurenței a anunțat în septembrie că a finalizat o investigație pe piața de retail care a vizat grupurile Metro, Rewe (Selgros Cash & Carry), Mega Image și Interex și furnizorii acestora și a recomandat sancționarea companiilor investigate, amenzile potrivit legii ajungând la 2-4% din cifra de afaceri.

„Investigația a fost finalizată în prima parte a anului, iar dosarele au fost transmise companiilor vizate. Vom avea primele audieri la sfârșitul lunii octombrie, astfel că ne așteptăm să închidem acest caz până la sfârșitul anului. (…) Consiliul Concurenței propune amenzi pentru companiile implicate, dar dat fiind că sunt înțelegeri pe verticală, deci încălcări ale legii cu gravitate medie, sancțiunile sunt cuprinse, potrivit legii, între 2 și 4% din cifra de afaceri, procente care pot fi influențate de mai mulți factori, cum ar fi durata înțelegerilor”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Consiliul a început investigația privind piața de retail în anul 2009. Prima investigație vizează societățile membre ale grupului Metro – Metro Cash & Carry Romania, real, -Hypermarket Romania (preluat de grupul francez Auchan), MGB Metro Buying Group – și furnizorii acestora. Cea de-a doua investigație are în vedere societățile grupului Rewe (Selgros Cash & Carry SRL și Billa Romania), în timp ce a treia și a patra privesc societățile Mega Image, CDE Interex și furnizorii acestora.