AUTOSTRADA FANTOMĂ. România își ia adio de la alți 60 de kilometri de autostradă, deși a plătit și bani în avans

Redactor:
Dan Straut
AUTOSTRADA FANTOMĂ. România își ia adio de la alți 60 de kilometri de autostradă, deși a plătit și bani în avans
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță, într-un comunicat, că a primit o notificare de reziliere a contractului din partea constructorului tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Borș, parte a Autostrăzii Transilvania.

La 13 ani de la semnarea contractului între CNADNR și gigantul american Bechtel (decembrie 2003) pe autostrada Transilvania, care trebuia inaugurată în decembrie 2012 pe întreaga lungime de 415 km, se circulă pe doar 52 km, între Câmpia Turzii și Gilău. Restul rămân parte a unei autostrăzi fantomă. 

În martie 2013, când contractul cu americanii era reziliat, tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, aflat la 50% stadiu de exe­cuție, intra în conservare. Timp de trei ani și jumătate nimic nu s-a mai întâmplat, în ciuda faptului că, în primăvara lui 2015, asocierea de firme Corsan Corviam Construccion – Consinit – Road Consulting și Design Solution, Via Design a câștigat licitația pentru continuarea lucrărilor, pentru 701 mil. lei (157 mil. euro), bani proveniți în întregime din bugetul de stat. 

După 13 ani de la începerea lucrărilor pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș și contractul cu ultimul constructor e pe cale de reziliere. 

„De la emiterea Ordinului de Începere (luna iunie 2015) pentru execuția lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, CNAIR a solicitat antreprenorului să-și îndeplinească obligațiile contractuale, urmărind în paralel activitatea desfășurată pe șantier. În toată această perioadă, antreprenorul și-a demonstrat incapacitatea îndeplinirii obligațiilor contractuale prin lipsa de mobilizare în vederea finalizării lucrărilor la acest obiectiv”, se arată în comunicatul CNAIR.

Având în vedere întârzierile înregistrate la lucrările de execuție pentru autostrada Suplacu de Barcău – Borș, CNAIR a emis penalități în valoare de 75 milioane lei. De asemenea, în același context, „compania și-a arătat intenția de a rezilia contractul, luând în calcul și relicitarea proiectului, astfel încât acest obiectiv să poată fi finalizat”. În consecință, „firma constructoare, demonstrând că este în incapacitate financiară și organizatorică, a transmis o notificare prin care solicită rezilierea contractului”, menționează CNAIR.

Având în vedere situația existentă, pentru ca acest proiect să poată fi finalizat, „singura opțiune pe care o poate lua compania este aceea de a rezilia actualul contract și de a relicita proiectul”, arată administratorul infrastructurii rutiere.

La construcția Suplacu de Barcău-Borș a fost selectat, în luna mai 2015, consorțiul compus din Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL și Via Design SRL. Prețul contractului a fost stabilit la 701 milioane de lei fără TVA. Contractul a fost semnat în mai 2015.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a vizitat acest șantier în septembrie 2016 și a constatat întârzieri, dar a precizat că nu există impedimente pentru reluarea lucrărilor. „Constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%”, a spus ministrul.  

 

Ce obiect a furat din Casa Albă un român care se afla în vizită la...
Doliu mare în showbiz-ul românesc. Primul nume celebru ucis de Covid
FOTO. Gabriela Cristea, goală în cadă! Vedeta TV a lăsat la vedere prea mult
FOTO. Cum a ajuns să arate fosta campioană mondială la gimnastică! Românca s-a retras și...
Vedete din România care au apărut în Playboy. Gimnastele care au lăsat TOT la vedere...
Pandemia COVID-19 îngreunează perspectivele legate de pensii pentru miliarde de oameni
Prima țară europeană în lockdown total. Cetățenii pot ieși din case doar dacă au un...
Doliu mare în showbiz-ul românesc. Primul nume celebru ucis de Covid
Cine a fost prima iubită a lui Klaus Iohannis? Președintele a recunoscut asta de față...
După aproape 2.000 de ani, o descoperire INCREDIBILĂ despre impunătorul împărat TRAIAN, care l-a învins...
BCR, decizia care îi vizează pe toți clienții. Este interzis cu desăvârșire
Disperarea a pus stăpânire în spitalele românești. 'Pacienți care s-au agățat de asistente, implorând să...
Se întoarce România la starea de urgenţă şi carantină? Răspunsul dat de Nelu Tătaru
Cazul influencerului bolnav de COVID-19, care nu credea în coronavirus și a murit la 33...
Un business care explodează în România. Nimeni nu credea că se va schimba atât de...
Oraşul din România care explodează total şi pregăteşte o dezvoltare fabuloasă. Primăria are în plan...
Inchide