Ce spun hotelierii despre taxa de promovare a stațiunii Mamaia

Ce spun hotelierii despre taxa de promovare a stațiunii Mamaia
Publicat: 16/05/2013, 13:23
Actualizat: 20/03/2019, 17:20

Hotelierii, proprietarii de restaurante sau de cluburi și românii care dețin spălătorii auto în Mamaia trebuie să plătească de acum anual până la 4.000 de lei pentru a ajuta la promovarea stațiunii de pe malul Mării Negre. De noua taxă nu vor scăpa nici cei care dețin farmacii în această zonă a litoralului și nici patronii firmelor care se ocupă cu asigurarea transportului în stațiune sau cei care dețin ambarcațiuni folosite pentru agrement.

Banii colectați de pe urma taxei de promovare a stațiunii Mamaia, prima de acest fel din România, se vor duce după cum spun reprezentanții asociațiilor din domeniu pe finanțarea unor proiecte care vor creștere numărul de turiști care ajung în această destinație de pe litoral.

Primele două proiecte în care vor fi investiți banii agenților economici din această parte a litoralului românesc sunt imnul stațiunii – „Viva Mamaia” și serialul „Mamaia Vice”, în care primarul Constanței, Radu Mazăre, va juca rolul șefului Poliției Locale.

Dacă noua taxă ar fi impusă în toate stațiunile de la Marea Neagră, suma colectată doar de la hotelieri ar ajunge anual la 1,02 milioane de lei, având în vedere că potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS) pe litoral existau, în 2012, 256 de hoteluri, cele mai multe oferind turiștilor servicii de 2 și de 3 stele.

Descarcă aici Hotărârea Consiliului Local

Cine hotărăște pe ce se cheltuiesc banii proveniți din noua taxă

Noua taxă de promovare se colectează deja la Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța (SPIT), aceasta fiind achitată de fiecare agent economic, care beneficiază de acțiunile de promovare derulate în Mamaia, în momentul în care solicită autorizația de funcționare.

După încasare, 80% din suma totală este transferată Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării, iar restul ajunge la bugetul local banii urmând să fie folosiți „pentru finanțarea activităților de promovare și punere în valoare a patrimoniului turistic”, potrivit Hotărârii Consiliului Local.

„Nu băgăm mâna în buzunar nimănui. Este ca o asociație de locatari de la bloc”, a declarat pentru gândul Nicolae Bucovală, președintele Asociației Patronale Mamaia. „Nouă ni se pare corect. Dacă am greșit, asta este. Nu facem altceva decât să ne apărăm investițiile”, ne-a mai explicat acesta.

FOTO: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto

Bucovală spune, de asemenea, că banii vor fi gestionați de către cinci administratori, mai exact de reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), de către cei ai Asociației Patronale Mamaia (APM), ai Primăriei și ai asociațiilor cluburilor de noapte și restaurantelor din stațiune. „Banii nu vor fi la dispoziția unei persoane”, a subliniat președintele APM.

„Eu vorbesc din 2010 de această taxă care să se aplice la toate asociațiile de promovare din România”, a declarat pentru gândul Corina Martin, președintele Asociației Litoral – Delta Dunării și FAPT România, asociație la care va ajunge cea mai mare parte a banilor proveniți din noua taxă.

„Nu ai bani practic să finanțezi evenimente sau să promovezi destinația”, a mai adăugat Martin care ne-a mai explicat că s-a ajuns la propunerea unei astfel de taxe pentru că reprezentanții ministerului de resort nu le oferă celor de pe litoral sprijinul material necesar.

FOTO: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto

Ea ne-a mai spus, de asemenea, că modelul care a inspirat taxa de promovare a stațiunii Mamaia este cel aplicat în Sighișoara și că se dorește implementarea acesteia mai întâi pe litoral și apoi în alte stațiuni din România.

Mangalia s-ar putea număra printre primele stațiunii de pe litoral care vor urma exemplul dat de Mamaia, după spusele președintelui Asociației Litoral – Delta Dunării, în timp ce prima destinație din țară unde ea ar putea fi aplicată este una din zona montană, mai exact Brașovul.

„Putem doar să îi susținem, să îi încurajăm și să sperăm că Mamaia va fi foarte bine promovată și va fi un exemplu pentru tot restul țării”, a declarat pentru gândul și Dragoș Răducan, vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Cine plătește bani pentru promovarea stațiunii Mamaia

Cele mai mari sume vor fi plătite de către hotelieri și de către proprietarii de cluburi și de cazinouri din Mamaia și din Satul de Vacanță, taxa de promovare a stațiunii urmând să îi coste pe aceștia 4.000 de lei anual.

Sume mari vor scoate din buzunar și proprietarii de restaurante, baruri, cofetării și fast food-uri, dar și cei care dețin moteluri, vile turistice sau pensiuni, mai exact între 3.000 și 3.500 de lei pe an.

Farmaciile din stațiunea de la Marea Neagră vor fi nevoite să ajute și ele la promovarea acesteia cu 2.000 de lei anual.

Sursă: SPIT

Imnul stațiunii Mamaia și serialul „Mamaia Vice” – primele proiecte finanțate din taxa de promovare a stațiunii

Primul proiect important realizat pe banii strânși în urma colectării taxei de promovare a fost imnul stațiunii Mamaia, interpretat de Loredana, împreună cu Alex Velea și Cabron, care a costat circa 34.000 de euro, potrivit declarațiilor lui Radu Mazăre.

„Viva Mamaia” a putut fi ascultată pentru prima oară la finalul lunii aprilie în cadrul emisiunii „Happy Hour”, la care a fost prezent și primarul Radu Mazăre, îmbrăcat într-un costum de salvamar, cu dungi roșii și galbene, asortat cu o pălărie galbenă.

Sursă: YouTube

„Tot ceea ce facem noi aici este rezultatul unui efort comun al nostru, al Loredanei, anul acesta, al patronatului – hotelieri, proprietari de cluburi, de restaurante, al asociației de promovare Litoral”, a declarat primarul Constanței în legătură cu imnul stațiunii Mamaia.

Un alt proiect care ar putea fi finanțat din banii strânși de la agenții economici din stațiunea de pe malul Mării Negre este serialului „Mamaia Vice”. În acest serial, care va avea 10 episoade și care va fi difuzat în această iarnă, primarul Constanței va juca rolul șefului Poliției din Mamaia.

Potrivit datelor furnizate de FPTR, românii care au ales să își petreacă minivacanța de 1 Mai și de Paște în țară au cheltuit circa 51 de milioane de lei pentru servicii turistice și peste 35 de milioane de lei pentru distracție.

Totodată, 16.000 de turiști au rămas după 1 Mai pe litoral pentru a petrece Paștele.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase