Ce vede ministrul Șova în această imagine de pe centura Craiovei: „Nu avem un stâlp în mijloc, avem un șantier cu un stâlp”

Redactor:
Clarice Dinu
Redactor:
Loredana Voiculescu
Ce vede ministrul Șova în această imagine de pe centura Craiovei: „Nu avem un stâlp în mijloc, avem un șantier cu un stâlp”
Dan Șova, ministru delegat la Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), a precizat joi că CNADNR nu va da bani în plus constructorului pentru mutarea stâlpului din mijlocul centurii Craiova Sud, precizând că "nu avem un stâlp în mijloc, avem un șantier cu un stâlp".

Dan Șova, ministru delegat la Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), a precizat joi că CNADNR nu va da bani în plus constructorului pentru mutarea stâlpului din mijlocul centurii Craiova Sud, precizând că „nu avem un stâlp în mijloc, avem un șantier cu un stâlp”. 

„Este un șantier pe care nu se circulă. Nu avem un stâlp în mijloc, avem un șantier cu un stâlp. Nu va fi dat în circulație un drum cu un stâlp în mijloc”, a spus joi Dan Șova într-o intervenție prin telefon la una dintre televiziunile de știri. 

CNADNR a precizat joi că stâlpul aflat pe varianta de ocolire Craiova Sud, la km 0 + 440, va fi desființat cu ocazia relocării utilităților, compania avertizând că șoferii care trec pe acest șantier „se supun unui risc major”.

Compania a precizat că lucrările de asfaltare realizate în prezent vizează protejarea infrastructurii sistemului rutier pentru sezonul de iarnă și „nu reprezintă o situație atipică din punct de vedere tehnologic”.

„Șantierul pentru construirea Variantei de Ocolire Craiova Sud este închis traficului, permis de trecere având numai autovehiculele din șantier. Șoferii care utilizează șantierul pentru a scurta drumul către diverse destinații se supun unui risc major”, informează CNADNR. 

Cum va fi desființat stâlpul din mijlocul drumului: vor fi montați alți doi stâlpi

„Stâlpul aflat pe Varianta de Ocolire Craiova Sud la km 0+440 este prevăzut a fi desființat cu ocazia relocării utilităților, conform studiului de soluție acceptat de deținătorul de utilitate, CEZ Distribuție. Metoda de relocare adoptată în studiul de soluție constă în montarea a doi stâlpi de capăt în culoarul de expropriere, de-o parte și de alta a Centurii și asigurarea continuității rețelei printr-un foraj dirijat”, a anunțat CNADNR.

„În contextul în care lucrările pe șantierul Variantei de Ocolire Craiova Sud sunt în execuție, iar traficul nu a fost deschis, considerăm că afirmațiile apărute în presă conform cărora participanții la trafic sunt puși în pericol sunt nejustificate, tendențioase și de natură a prejudicia imaginea CNADNR SA”, se încheie comunicatul CNADNR. 

Reacția CNADNR vine după ce în presă au apărut imagini din care se observă că pe varianta de ocolire Craiova Sud, in mijlocul drumului, se află un stâlp de electricitate.

Stâlpul de tensiune, care a devenit foarte celebru după câte fotografii i s-au făcut, tronează în mijlocul șoselei care leagă Craiova de Caracal, potrivit stirileprotv.ro.

Stâlpul face parte dintr-o rețea de tensiune și ar fi trebuit mutat, doar că cei de la Compania Națională de Drumuri nu au plătit pentru această operațiune.

Concret, beneficiarul lucrării-Compania Națională de Drumuri ar fi trebuit să se ocupe de eliberarea amplasamentului înainte ca muncitorii să dea prima lopată. Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, constructorul va fi nevoit acum să aștepte până când stâlpul o să fie mutat, să repare și abia apoi să toarne al doilea strat de asfalt.

„Nu este o variantă tehnică acceptată, este o etapă intermediara și normală în derularea unei lucrări, construcția drumului necesitând mai mult timp decât relocarea rețelei în sine”, a precizat CNADNR. 

Cine este constructorul

Construcția variantei de ocolire Craiova Sud este executată de asocierea SECOL – Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A. / SECOL România, valoarea contractului fiind de 35,9 milioane lei, fără TVA, potrivit unui anunț făcut de CNADNR în septembrie 2011.

Contactați de gândul, reprezentanții Secol România nu au dorit să ofere informații suplimentare referitoare la derularea lucrărilor pe centura Craiova Sud. 

Investiția este finanțată de Comisia Europeană în proporție de 69,25% prin Fondul European de Dezvoltare Regională, iar restul de la bugetul de stat.

Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire în partea de sud-est a municipiului Craiova cu o lungime de 6,28 km care va face legătura între DN 6 (București-Craiova-Timișoara-Cenad) și DN 65 (Pitești-Slatina-Craiova).

Tags:
O nouă reacţie din partea prinţului Liechtenstein despre împuşcarea ursului Arthur. Declaraţie incredibilă ”Este o...
Mamă pentru a treia oară! Este în culmea fericirii! A dat vestea dupa Paște
FOTO. Imagini fierbinți cu Antonia din Maldive! A făcut ravagii într-un costum de baie
Adevărul despre relația lui Gigi Becali cu Tania Budi. Afaceristul RUPE TĂCEREA: „A inceput nevasta-mea…”
Faza zilei la Madrid! Simona Halep și-a lăsat iubitul singur, iar o fană a pus...
Primul satelit din lemn. Țara care îndrăznește să îl lanseze pe orbită
Inedit: Un fermier belgian a mutat accidental graniţa cu Franţa
BANCUL ZILEI – Bancherul și degetul plăcerii nebănuite
STUDIU. A fost identificată „mama” întregii familii a coronavirusului SARS-CoV-2. Când și unde a apărut...
Mamă pentru a treia oară! Este în culmea fericirii! A dat vestea dupa Paște
Cele patru TEHNICI prin care femeile pot simți mai multă PLĂCERE. Sunt extrem de simple...
Cât costă mașina în care Gigi Becali a rămas fără permis. 'Conduce Luțu o lună'
RCA 2021. Anunț crunt pentru șoferii români. Decizia e oficială
Această tânără atractivă era pe stradă și a întâlnit un străin. Este uluitor ce a...
Când este Izvorul Tămăduirii 2021? Prima mare sărbătoare din calendarul ortodox după Paște. Tradiţii şi...
Țara unde populația vaccinată în proporție de 85% intră în lockdown. Ce vaccin au folosit
Marele exod din România. Eurostat avertizează: România va înregistra una din cele mai abrupte reduceri...
Catastrofă la graniţa cu România: Moartea şi degradarea sunt omniprezente. Oraşe întregi părăsite, obloanele trase,...
Inchide