Prima pagină » Economic » CFR Marfă va fi LICHIDATĂ. Carpatica Feroviar România va prelua serviciile societății

CFR Marfă va fi LICHIDATĂ. Carpatica Feroviar România va prelua serviciile societății

CFR Marfă va fi LICHIDATĂ. Carpatica Feroviar România va prelua serviciile societății

CFR Marfă va fi lichidată. Noua companie strategică, Carpatica Feroviar România (tot CFR), va prelua toate serviciile fostei societăți. Activitatea Carpatica România va fi în patru industrii – industria de apărare naţională, industria petrolieră, de cereale şi cărbuni – această companie fiind strategică, după ce a obţinut aviz CSAT şi s-a înfiinţat conform Hotărârii de Guvern aprobată de Executiv săptămâna trecută, publică Agerpress.

CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea imediat după operaţionalizarea şi capitalizarea companiei Carpatica Feroviar, iar eu estimez ca până la 1 martie toate aceste procese să se întâmple, a declarat, marţi, directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache.

Cum va decurge preluarea

„Conform procedurii şi conform regulamentului european în materie de rambursare de ajutor de stat, în condiţiile aprobării acestui mecanism de înfiinţare a companiei Carpatica Feroviar România, imediat după ce această companie se va înfiinţa, se va operaţionaliza şi va fi capitalizată în vederea cumpărării de la CFR Marfă a asset-urilor necesare şi a celor prevăzute şi agreate cu Comisia Europeană.

CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea şi, practic, ultima zi de furnizare de servicii de transport feroviar de marfă de către CFR Marfă va coincide cu prima zi în care Carpatica Feroviar România va furniza servicii de transport feroviar.

Carpatica, companie mai mică, fiabilă și eficientă

Operaţionalizarea companiei depinde de următorul pas, şi anume Hotărârea de Guvern de capitalizare cu suma necesară cumpărării de mijloace fixe şi asset-uri de la CFR Marfă şi, conform procedurilor din cadrul Autorităţii Feroviare Române, eu estimez ca până la 1 martie toate aceste procese să se întâmple. Spun 1 martie, pentru că 12 martie ar fi ziua în care concordatul preventiv în care CFR Marfă se află expiră”, a afirmat Apostolache.

El a precizat că noua companie nu trebuie şi nu are voie să semene „unu la unu” cu CFR Marfă de astăzi, ci va reprezenta „undeva maxim 20% din CFR Marfă de astăzi”. De altfel, Carpatica Feroviar va cumpăra 200 de locomotive şi 6.500 de vagoane de la CFR Marfă.

În prezent, CFR Marfă are în jur de 8.500 – 9.000 de vagoane şi 600 de locomotive – material rulant calibrat pe contractele actuale, însă, numărul vagoanelor apte care ar putea fi folosite, dacă ar intra în reparaţii şi ar exista contracte de transport, se situează în jur de 15.000 – 17.000, iar cel al locomotivelor la 900.

„În proces de executare au fost aproximativ 450 de locomotive. S-au vândut maximum 100 de locomotive, pentru că încă nu au ajuns toate facturile de la ANAF în cadrul companiei, ca să ştim o cifră exactă. Sunt licitaţii care se desfăşoară la fiecare agenţie teritorială ANAF din România şi circuitul documentelor este unul relativ îngreunat şi dinamic. În fiecare zi primim facturi că s-au mai vândut la o agenţie teritorială şi actualizăm în permanenţă numărul de locomotive care sunt în executare. Anunţul privind valorificarea şi numărul de locomotive disponibile este postat pe site-ul CFR Marfă şi poate fi consultat în orice moment de potenţialii cumpărători care, dacă doresc să cumpere la valoarea evaluată, (…) se pot adresa companiei, cu solicitare care este imediată înaintată ANAF”, a susţinut şeful CFR Marfă.

De asemenea, s-au vândut navele feribot, însă hotelul şi sediile nu, întrucât „lumea aşteaptă chilipiruri, iar noi nu suntem disponibili să vindem la chilipir”.

Angajații CFR nu au posturile garantate

În ceea ce priveşte salariaţii CFR Marfă, aceştia nu vor fi preluaţi automat de Carpatica Feroviar, dar vor avea „un loc unde să-şi depună CV-ul”.

„Carpatica Feroviar nu va fi un concurent pentru CFR Marfă, pentru că va trebui să se autorizeze şi durează cam şase luni. Dacă eşti investitor şi vrei să-ţi cumperi material rulant şi l-ai primit, nu poţi să intri direct cu el dacă compania nu este autorizată la organismul naţional, la un organism notificat, dacă nu ai toată licenţa, dacă n-ai licenţă de transport, toate aceste lucruri durează.

Altfel, în momentul în care Carpatica Feroviar se va autoriza, CFR Marfă îşi va declara faliment. CFR Marfă, în momentul în care Carpatica se va operaţionaliza şi se va autoriza, îşi va declara lichidarea, deci nu va mai furniza servicii de transport feroviar.

Aşa este angajamentul în faţa Comisiei Europene şi se va închide, practic, ajutorul de stat şi decizia de ajutor de stat emisă în anul 2020. Statul român va avea o companie naţională de transport feroviar de marfă. Astăzi are CFR Marfă; de la capitalizarea şi operaţionalizarea societăţii Carpatica Feroviar România va fi Carpatica Feroviar România”, a transmis directorul general.

Daniel Apostolache a mai spus că soluţia cu înfiinţarea companiei Carpatica Feroviar a venit pe modelul Alitalia.

Viteza comercială la trenurile de marfă este, în medie, în jur de 17 km/h, sunt unele secţii care s-au reabilitat, cum este Constanţa, iar cel mai prost se circulă pe secţia Chiajna – Grădinari, unde sunt lucrări.

Citiți și: GUVERNUL aprobă înființarea unei societăți comerciale feroviare „de interes strategic” / CFR Marfă înlocuită cu SC Carpatica Feroviar SA

Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA. A mai colaborat ca ... vezi toate articolele

Citește și

Mediafax
Un partid din Republica Moldova cere investigarea președintelui Nicușor Dan, acuzându-l de „trădare” și „fraudarea alegilor”
Digi24
Unde se ascund liderul suprem al Iranului, ayatollahul Ali Khamenei, și familia sa
Cancan.ro
Mariana Moculescu, scene șocante în garsonieră: a cerut ordin de protecție: 'Era beat criță și trăgea de mine'
Prosport.ro
FOTO. Un nou cuplu controversat. Ea e psihologă de 26 de ani, iar el e un milionar de 64 de ani
Adevarul
Coafeza care și-a părăsit soțul și cei 3 copii pentru un războinic Masai, după o vacanță în Kenya. Cum s-a terminat povestea
Mediafax
Consumatorii casnici care vor beneficia de tichete valorice la energie electrică de la 1 iulie
Click
Alimentele care au hrănit omenirea sute de ani, dar care au fost uitate. Erau prea ciudate pentru livezile comerciale
Wowbiz
Imagini de infarct cu Ioana Tufaru în costum de baie la plajă în Eforie! Vacanță pe buget de criză: 40 lei/zi
Antena 3
Surse: Ilie Bolojan s-a răzgândit, nu ar mai refuza să fie prim-ministru. Nicușor Dan anunță miercuri numele premierului
Digi24
Când se afișează rezultatele la bacalaureat 2025. Până când se pot depune contestații
Cancan.ro
Cu cine s-a cuplat Deea Maxer, după despărțirea de Robert Drilea. NIMENI nu se aștepta la asta! 😲
Ce se întâmplă doctore
Ce s-a ales de Octavia Geamănu, după ce a dispărut de pe micile ecrane! Pozează provocator la 41 de ani
observatornews.ro
Israel cere de la SUA "mama tuturor bombelor", pentru a distruge o uzină iraniană aflată la 100m sub pământ
StirileKanalD
Trei eleve au înconjurat un pensionar și l-au bătut crunt în plină stradă. Medicii nu l-au mai putut salva
KanalD
Ion Iliescu a fost operat! Fostul președinte a fost diagnosticat cu cancer pulmonar
Ciao.ro
Top 35 vedete în costume de baie minuscule! Plajele din România s-au încins
Promotor.ro
Bugatti i-a cerut 13.000 de euro, el a reparat mașina cu 5 lei și o piesă de Volkswagen - VIDEO
Descopera.ro
Vantablack, „cel mai negru negru”, ar putea salva astronomia
Capital.ro
Șoferii trebuie să se prezinte obligatoriu la RAR. Mașinile care nu mai trec ITP-ul. Circulația pe drumurile publice, interzisă
Evz.ro
Cum să supraviețuiești verii toride fără aer condiționat. Metode simple
A1
„Popeye”, tânărul care și-a injectat ulei în brațe ca să impresioneze pe internet, a ajuns la spital: „Cum vei câștiga bani acum?”
Stirile Kanal D
Iulia a murit lovită de tren, în timp ce asculta muzică în căști. Fata nici nu împlinise 18 ani
Kfetele
Cerșetoria, cu mult peste salariul unui medic sau IT-ist. Cât câștigă cei care se folosesc de animale pentru a atrage mila trecătorilor
RadioImpuls
Ţi se rupe sufletul în bucăţi: "Încearcă să ne dea semnale". Detaliul sfâșietor apărut pe mormântul lui Raul WS, artistul care a murit la 23 de ani. Toți cei care au văzut au ÎNLEMNIT. Ce se întâmplă cu locul unde își doarme somnul de veci
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Nu mă mai pupa, mă zgârii cu mustața!
Descopera.ro
Minimalismul în viaţa de zi cu zi: cum să cumperi cu sens (P)