CSALB. Creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile. Este recordul celor peste patru ani de funcționare a Centrului

CSALB. Creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile. Este recordul celor peste patru ani de funcționare a Centrului
Creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile
Publicat: 17/05/2020, 11:49
Actualizat: 17/05/2020, 11:51

În săptămâna 4-10 mai 2020, românii au transmis Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) 122 de cereri de intrare în negociere cu băncile, în condițiile în care, anul trecut, media era de 41 de cereri transmise săptămânal.

Reacția consumatorilor survine inclusiv după recomandările făcute de cele mai mari bănci comerciale din România, privind avantajele negocierilor în cadrul CSALB.

„Spre deosebire de alte sectoare de activitate, CSALB a funcționat fără întrerupere în ultimele două luni de restricții generate de pandemie. Acest lucru a fost posibil datorită faptului că soluționarea online și prin mijloace de comunicare la distanță este parte din ADN-ul activității Centrului, ca să folosesc această comparație”.

„Creșterea de aproape trei ori a numărului de cereri înregistrate săptămâna trecută arată nevoia de înţelegere și de deschidere a băncilor faţă de consumatori, mai ales după mesajele de încurajare trimise de către acestea, privind negocierea cu consumatorii în cadrul CSALB”, a spus Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

În procesul de intrare în negociere cu băncile, clienții trebuie să aibă așteptări rezonabile

Clienții băncilor trebuie să aibă așteptări rezonabile atunci când transmit cererile CSALB.

Mai exact, aceștia trebuie să țină cont, în primul rând, de posibilitatea instituțiilor de credit de a da curs solicitărilor lor, dar și de volumul uriaș de cereri de suspendare a ratelor cu care se confruntă acestea.

„Există consumatori care au sesizat diferența majoră între suspendarea ratelor pe o perioadă de cel mult nouă luni și rezolvarea în cadrul negocierilor cu băncile și a altor probleme precum comisioanele, dobânzile, moneda creditului etc. Astfel, posibilele soluții oferite gratuit în cadrul Centrului vizează toată perioada de derulare a contractului, nu doar acest an.

„O altă diferență este că în cadrul CSALB cererile sunt analizate individual de către bănci, iar soluțiile date de conciliatori sunt personalizate în funcție de fiecare caz în parte. Pentru cererile de suspendare a plății ratelor conform prevederilor legale, băncile au nevoie de fluxuri automatizate, procesul fiind unul standardizat”, a adăugat Păunescu în continuarea celor spuse mai sus.

De la începutul anului și până pe 8 mai 2020, CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format până acum 190 de dosare de conciliere, la care se adaugă 83 de cereri soluționate amiabil, după sesizarea CSALB (aceste cereri nu au mai intrat în procedură de negociere, înțelegerea dintre bancă și consumator s-a realizat direct).

Restul cererilor sunt în faza de analiză sau au fost respinse de către bănci. În ultimii patru ani, beneficiile obținute de consumatori în urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobânzilor, scăderea sau ștergerea întregului sold etc) depășesc 2,7 milioane de euro.

Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ

Planul lui Victor Orban în România funcţionează! Adevărul despre locul în care Ungaria investeşte milioane...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
FOTO. Sorana Cîrstea a eclipsat până și Turnul Eiffel! Apariție wow la Paris a iubitei...
„Scutul” natural împotriva ţânţarilor. Top 11 plante care alungă ţânţarii din casă
SCANDALOS! Actrița de filme pentru adulți cere despăgubiri de 5 milioane de dolari. Ce i...
Bomba anului: Simona Halep se mărită cu Toni Iuruc! Avem dovada: campioana radiază de fericire...
Ea este noua iubită a lui Pepe. Şi-au făcut publică relaţia cu un sărut pătimaş
Ploile nu se opresc. ANM a emis o nouă avertizare meteo în aproape toată ţara
BANCUL ZILEI – Amantul soției vrea o mărire
Răspunsul lui Francisc Doboș, după ce IPS Teodosie a spus că la ortodocși „vine lumina”...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
Noi tensiuni între MARILE PUTERI! Incidentul aerian dintre SUA și RUSIA care dă FIORI alianței...
Horoscop duminică, 13 iunie. Scorpionii petrec timp cu persoana iubită
A pus boabe de cafea în frigider și nu i-a venit să creadă ce a...
Kanye West a și uitat-o pe Kim Kardashian. Este uluitor cui i-a furat iubita!
Vestea ȘOC a momentului în România: A fost găsită moartă
Veste ȘOC pentru cei vaccinați cu AMBELE DOZE! Este bomba zilei. Cutremur în lumea medicală
Explozie uriașă la 6:30 A.M. Primul bilanț: 11 morți
S-a prăbuşit City Insurance, cea mai mare companie de RCA! Tot managementul este suspendat, Fondul...
Cum arată maşina care sperie piaţa auto mondială, şi de care se tem chiar şi...