O TREIME din cererile transmise de CONSUMATORI către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, RESPINSE de bănci. Ce nu poate rezolva CSALB

O TREIME din cererile transmise de CONSUMATORI către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, RESPINSE de bănci. Ce nu poate rezolva CSALB
Publicat: 30/01/2020, 11:13

„La data de 31 decembrie 2019, aproximativ 31 la sută din cererile transmise de consumatori la CSALB au fost respinse de bănci pentru diverse motive”, a precizat Păunescu. „În ceea ce privește clasarea din partea băncilor a cererilor, noi am avut o restructurare a cererilor pe care le-am primit, raportat la ceea ce-și doreau efectiv consumatorii, atunci când transmiteau la CSALB aceste cereri. Solicitări care au ca obiect radierea din Biroul de Credit, credite cesionate de către bănci către entități non-financiare, credite care sunt acordate prin Programul Prima Casă și credite acordate de bănci pentru locuințe nu au șanse de a fi negociate sau de a ajunge într-o procedură de negociere cu băncile. Și, aici, exprimarea refuzului din partea băncilor nu ar trebui să fie nicio surpriză”.

Potrivit datelor CSALB, dintre cererile clasate de bănci în anul 2019, aproximativ 400 de cereri au fost respinse din motive nejustificate, iar alte 310 cereri au fost clasate din motive obiective (existența legislației speciale cu privire la Biroul de Credit sau la credite de tip „Prima Casă”).

Consumatorii care se adresează CSALB vor să vadă, în primul rând, că banca/IFN-ul a analizat problemele lor și că instituțiile financiare sunt dispuse să le explice anumite detalii neclare din contract, să fie deschise și transparente, chiar dacă unele dintre concesiile pe care acestea le fac în cadrul procedurilor de conciliere nu modifică radical termenii contractului, spun specialiștii CSALB.

„Cea mai frecventă nemulțumire a consumatorilor este clasarea cererilor fără o justificare clară din partea băncii”, se arată într-un document CSALB. „Mulți dintre ei nu au solicitări mari din punct de vedere valoric, dar așteaptă ca băncile/IFN-urile să îi trateze cu atenția cuvenită și să comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe poziții de echitate, încercând să identifice soluții viabile problemelor lor”.

CSALB recomandă consumatorilor care invocă situații medicale pentru chemarea băncii/IFN-ului în conciliere, să demonstreze cu documente situația respectivă, luând în calcul faptul că o problemă medicală nu reprezintă a priori o condiție a acceptării cererii de către bancă.

În 2019 au fost înregistrate la CSALB 2.117 cereri din partea consumatorilor. Vorbim de o creștere cu 65% în comparație cu anul precedent (1.772 cereri pentru bănci și 345 cereri pentru IFN-uri), și de peste 4 ori mai multe față de anul 2017. Dintre acestea, băncile au acceptat să intre în negociere în aproape 900 de cazuri (664 de cazuri în cadrul CSALB și 207 de negocieri directe, după ce cazul a fost sesizat de Centru).

Suma rezultată din aceste negocieri în anul 2019 este de 1,25 milioane euro, aproape la fel de mare cât valoarea beneficiilor din primii trei ani de activitate ai CSALB.

În 18% dintre cazurile soluționate la CSALB beneficiile acordate consumatorilor depășesc 5.000 de Euro și au fost obținute prin reduceri sau ștergeri integrale de sold, scăderea comisioanelor sau a dobânzilor și/sau restituirea unor sume încasate în trecut. Cea mai mare pondere (43%) o au cazurile în care beneficiile acordate sunt între 1.000 și 5.000 de euro.

Sursă foto: Gândul.info

Planul lui Victor Orban în România funcţionează! Adevărul despre locul în care Ungaria investeşte milioane...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
FOTO. Sorana Cîrstea a eclipsat până și Turnul Eiffel! Apariție wow la Paris a iubitei...
„Scutul” natural împotriva ţânţarilor. Top 11 plante care alungă ţânţarii din casă
SCANDALOS! Actrița de filme pentru adulți cere despăgubiri de 5 milioane de dolari. Ce i...
Bomba anului: Simona Halep se mărită cu Toni Iuruc! Avem dovada: campioana radiază de fericire...
Ea este noua iubită a lui Pepe. Şi-au făcut publică relaţia cu un sărut pătimaş
Ploile nu se opresc. ANM a emis o nouă avertizare meteo în aproape toată ţara
BANCUL ZILEI – Amantul soției vrea o mărire
Răspunsul lui Francisc Doboș, după ce IPS Teodosie a spus că la ortodocși „vine lumina”...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
Noi tensiuni între MARILE PUTERI! Incidentul aerian dintre SUA și RUSIA care dă FIORI alianței...
Horoscop duminică, 13 iunie. Scorpionii petrec timp cu persoana iubită
A pus boabe de cafea în frigider și nu i-a venit să creadă ce a...
Kanye West a și uitat-o pe Kim Kardashian. Este uluitor cui i-a furat iubita!
Vestea ȘOC a momentului în România: A fost găsită moartă
Veste ȘOC pentru cei vaccinați cu AMBELE DOZE! Este bomba zilei. Cutremur în lumea medicală
Explozie uriașă la 6:30 A.M. Primul bilanț: 11 morți
S-a prăbuşit City Insurance, cea mai mare companie de RCA! Tot managementul este suspendat, Fondul...
Cum arată maşina care sperie piaţa auto mondială, şi de care se tem chiar şi...