Prima pagină » Economic » Cum au reușit trei tineri din Buzău să pună pe picioare o afacere foarte profitabilă, „dintr-o nebunie”: „Nu aveam nimic”

Cum au reușit trei tineri din Buzău să pună pe picioare o afacere foarte profitabilă, „dintr-o nebunie”: „Nu aveam nimic”

Cum au reușit trei tineri din Buzău să pună pe picioare o afacere foarte profitabilă, „dintr-o nebunie
Compania buzoiană Romvitrine s-a dezvoltat urmând cursul istoriei economice locale: a început prin producția de mobilier pentru magazine, în perioada în care comerțul înflorea, și a continuat cu nișa bucătăriilor premium. Dacă aceasta reprezenta inițial soluția găsită după ce micii comercianți au început să piardă teren, bucătăriile constituie acum principalul motor de dezvoltare a companiei. Pentru anul în curs, Romvitrine are o țintă de vânzări de câte o bucătărie pe zi, la un preț mediu de 5.000 de euro.
„A început mai mult ca o nebunie: nu aveam nimic, ne-am propus să deschidem fabrica și am închiriat un spațiu undeva într-o localitate de lângă Buzău; acolo, cu bani împrumutați, nu foarte mulți, am început să dotăm un mic atelier de prelucare sticlă – geam”, rememorează Florin Grosu începuturile afacerii Romvitrine în 1995, pe care o dezvoltă în continuare împreună cu asociații săi Claudiu Chircu și Ștefan Coman.
 
Dacă inițial antreprenorii buzoieni se concentrau exclusiv pe producția de mobilier din sticlă pentru magazine (de unde și denumirea firmei), de câțiva ani au intrat și pe nișa producției de mobilier premium de bucătării. În prezent, Romvitrine este formată dintr-o unitate de producție în Buzău (rezultatul unor investiții de 1,2 milioane de euro în hala de producție și utilaje) și dintr‑un showroom la București. Anul trecut, ritmul de vânzare a fost de cinci bucătării pe lună, la o medie de prețuri de 5.000 de euro pe bucătărie. Au ajuns astfel în 2016 la o cifră de afaceri de aproximativ 1,4 milioane de euro. 50 de angajați lucrează în prezent pentru compania buzoiană; dintre ei, 30 sunt angajați în producție, iar 20 în proiectare și showroom. Ținta pentru anul acesta este ambițioasă; și-au propus să crească mai mult decât dublu: „Vrem să ajungem la cel puțin o bucătărie vândută zilnic”, descrie Florin Grosu planurile companiei.
 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Horoscop 5 decembrie 2025: O zi intensă cu vești care răstoarnă planuri
Digi24
Dmitri Medvedev amenință „nebuna Uniune Europeană”: confiscarea activelor rusești ar fi echivalentă cu un act ce justifică războiul
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
„Îți place să trăiești în Europa?”. Un jurnalist ucrainean a abordat-o pe presupusa fiică a lui Putin la Paris / Ea spune că îi pare „foarte rău” pentru războiul din Ucraina
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Rusia va ajunge la granița României, diplomatic sau prin arme, amenință Vladimir Putin
Cancan.ro
DOLIU în presă! A murit jurnalistul Mihai Stănescu
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii