Prima pagină » Economic » Grupul maritim Maersk renunță la 10.000 de angajați, în contextul încetinirii comerțului internațional probabil până în 2026

Grupul maritim Maersk renunță la 10.000 de angajați, în contextul încetinirii comerțului internațional probabil până în 2026

Grupul maritim Maersk renunță la 10.000 de angajați, în contextul încetinirii comerțului internațional probabil până în 2026

Grupul multinațional danez Maersk, specializat în transporturi maritime și operațiuni portuare, a lansat un proces extins de restructurări, urmând să desființeze până la 10.000 de locuri de muncă, în eforturile de adaptare la noile condiții de pe piața maritimă, care ar urma să aibă activități slabe până în 2026.

”Dacă analizăm registrele comenzilor și ce vom avea în următorii doi ani, cred că probabil ne vom afla într-un mediu limitat și expus presiunilor pentru doi-trei ani”, afirmă directorul general al grupului Maersk, Vincent Clerc, într-un interviu acordat postului Bloomberg TV.

Valoarea acțiunilor grupului multinațional danez Maersk a scăzut cu până la 18% în contextul anunțului privind reducerea activităților.

Reducerile de personal, echivalentul a 9% din totalul angajaților, sunt generate de scăderea tarifelor transportului maritim, pe fondul intensificării competiției. În total, vor fi disponibilizați aproximativ 10.000 de angajați, dar 6.500 de posturi deja au fost eliminate, a precizat Vincent Clerc.

Conform unui comunicat, grupul maritim danez speră ca prin aceste restructurări să economisească aproximativ 600 de milioane de dolari.

Companiile care transportă containere se confruntă cu scăderi semnificative ale profiturilor după câștigurile record înregistrate în 2021 și 2022, când cererea produselor de consum era foarte mare în contextul pandemiei. Activitățile comerciale încetinesc la nivel mondial, afectând creșterea economică, iar companiile încearcă să onoreze comenzile deja existente în loc de a transporta noi produse în Europa și în Statele Unite. În același timp, pe piețe există un număr prea mare de nave comerciale.

Profiturile grupului Maersk au scăzut cu mai mult de 80%, fiind de 1,88 de miliarde de dolari în trimestrul al III-lea din 2023.

Piața mondială a containerelor probabil va avea scăderi cuprinse între 0,5% și 2,0% anul acesta, conform proiecțiilor grupului Maersk.

Reducerile din industria maritimă ar putea fi mai profunde și mai îndelungate decât se așteaptă piețele, arată un raport de evaluare elaborat de grupul bancar Goldman Sachs. Potrivit analizelor realizate de Bloomberg Intelligence, grupul Maersk ar putea fi nevoit să aștepte până în anul 2025 pentru relansarea activităților.

Foto: Profimedia

Citește și:

Rata șomajului este în creștere în zona euro, în contextul încetinirii activităților economice / România are un șomaj sub media UE

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
România exportă mai mult decât importă, arată un raport