• Publicat:
Financiar

Hipermaketurile din București așteaptă vânzări de aproape un miliard de lei în luna decembrie

Vânzările făcute de hipermarketuri în decembrie vor reprezenta până la 15% din încasările obținute pe durata întregului an

Ultima lună a anului va reprezenta, ca de fiecare dată, un „boom” pentru proprietarii hipermarketurilor. Vânzările din decembrie ajung să reprezinte până la 15% din încasările obținute pe durata întregului an.

Așa se poate explica și revenirea apetitului pentru investiții al marilor rețele, care au ajuns să aibă 31 dintre cele 177 de hipermarketuri din România în București, scrie Ziarul Financiar. Acestea s-au grăbit să deschidă cât mai multe magazine, pentru a se asigura că hipermarketurile lor își deschid ușile până de sărbători.

Anul acesta au fost deschise în București șase hipermarketuri: patru unități au fost bifate de Kaufland, iar câte un magazin de Auchan și Carrefour. Kaufland, liderul comerțului local, este de altfel retailerul care deține cele mai multe hipermarketuri în Capitală, ajungând după expansiunea din acest an la zece unități.

Deși este cel mai extins din punctul de vedere al numărului de unități deschise, Kaufland nu este însă rețeaua cu cele mai mari încasări din București, această poziție fiind ocupată de francezii de la Carrefour, cu afaceri estimate de Ziarul Financiar la circa 2,5 miliarde de lei (550 milioane de euro) pe an cu nouă magazine în București.

De altfel, magazinele Carrefour Orhideea și Carrefour Băneasa sunt printre cele mai bune din România ca vânzări, fiecare cu circa 450 milioane de lei (100 milioane de euro). În top urcă și Auchan Titan și Cora Lujerului, fiecare cu peste 450 milioane de lei (100 milioane de euro), mai precizează sursa citată.

FOTO: Ziarul Financiar

În acest context, Ziarul Financiar a estimat vânzările celor patru magazine Cora din București la circa 1,4 miliarde de lei  (300 de milioane de euro), iar pe cele ale Auchan la 1,75 miliarde de lei (400 milioane de euro).

 „Pentru lanțurile de hipermarketuri luna decembrie ajunge să contribuie cu 10-15% la vânzările dintr-un an. Și pentru comerțul alimentar, la fel ca pentru toate formele de comerț, luna decembrie este cea mai bună din an”, a explicat Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanță în management Geva & Company.

Astfel, vânzările celor 31 de hipermarketuri vor ajunge la 800 de milioane de lei – 1 miliard de lei (175-225 milioane de euro) în decembrie, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piață.

Și pentru retailerii de electronice și produse IT ultima lună din an este extrem de importantă, ajungând să reprezinte chiar și 30-35% din încasările dintr-un an.

Inchide