PROFIT. Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie

PROFIT. Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie
Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie
Publicat: 04/05/2020, 10:20

Pornind de la o sumă ipotetică de 100 de euro care pot fi investiți în promovare online, antreprenorii ar trebui să direcționeze 75% din acest buget promovării pe Google, fiindcă aici ar fi intenția de achiziție a celor care caută în mod activ un produs sau un serviciu, respectiv 25% pentru social media (cel puțin pentru remarketing).

Conform precizărilor reprezentanților unei agenții din România specializată în campanii PPC pentru e-commerce, în aproape două luni, mediul online s-a dovedit a fi infrastructura vitală pentru comercianți, iar mulți dintre cei care au amânat trecerea, au migrat spre canale digitale prin care să-și susțină vânzările.

„În acest proces, un aspect important care trebuie avut în vedere este domeniul de activitate al magazinului online, pentru că poate influența ponderea”, au continuat reprezentanții Optimized.

Aceștia au mai spus că obiectivul principal în relația dintre agenție și client este reprezentat de scalarea campaniilor de marketing.

Potrivit precizărilor specialiștilor, procesul de scalare este determinat de un conglomerat de factori, dintre care cei mai importanți sunt produsul, puterea brandului, contextul local și strategia de marketing.

„Orice antreprenor trebuie să știe că ROI-ul (return of investment) pentru campaniile de marketing este dependent de mai mulți factori. Înainte de orice este produsul: ce nevoie acoperă, ce diferențiatori are”.

„Apoi, este brandul: cât este de cunoscut în piață, dar și cum se diferențiază.

„Totodată, e importantă infrastructura tehnică: experiența de utilizare și performanța platformei de e-commerce folosită.

„Nu în ultimul rând, mai este și factorul de marketing know-how: strategie și execuție.

Pe scurt: doar pentru că bugetul crește de 10 ori nu înseamnă, direct, că performanța campaniei va fi de 10 ori mai mare”, precizează reprezentanții agenției.

Mesajul potrivit pentru publicul potrivit

În cazul unui client care abia acum se concentrează mai puternic pe online, fie că o ia de la zero, fie că a avut o prezență timidă în digital până acum, este esențial ca selecția canalelor și a mesajelor să se facă în funcție de publicul căruia i se adresează și de obiceiurile de consum digital ale acestuia, susțin cei de la agenție.

Astfel, poate fi creionată o strategie prin care brandul este expus, în fiecare etapă a procesului de achiziție a consumatorului, în canalele relevante, cum ar fi Google, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest și altele.

„Pentru brandurile din fashion, un canal relevant este Instagram, iar campaniile plătite aici sunt justificate. De asemenea, Pinterest Ads ar putea fi o investiție justificată în cazul brandurilor care au produse inspiraționale și compatibile cu proiecte de tip Do It Yourself”, sfătuiesc cei de la agenție.

Nu în ultimul rând, chiar dacă discuția este orientată către creșterea vânzărilor sau de menținerea acestora la un nivel optim, odată cu trecerea din offline în online, Optimized recomandă ca aproximativ 20% din bugete să fie direcționate către sporirea popularității comerciantului respectiv.

„Factorul de awareness ajută consumatorul final să prefere serviciile unui anumit comerciant, dacă știe că produsele sunt de calitate și serviciile de asemenea”, au mai precizat specialiștii.

Conform spuselor fondatoarei agenției, Mădălina Stănescu, în ciuda contextului extrem de neplăcut, această criză medicală ne-a expus oportunitatea uriașă a mediului online.

„În mod cert, aceste săptămâni își vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum, dar și asupra modului în care companiile privesc investiția în online.

Astfel, ne putem aștepta, totuși, la tăieri ale bugetelor de marketing. Mă îndoiesc însă că mediul online va fi afectat”, a menționat liderul agenței.

Optimized este singura agenție din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce. Portofoliul agenției cuprinde exclusiv magazine online și le oferă consultanță cu ajutorul unei echipe formate din specialiști PPC și traineri certificați Google.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Crima care a speriat ţara! Vedeta de pe Instagram, ucisă şi aruncată în canal. E...
'Irina e o ❗️ Prietenul lui Dragnea, prima reacţie după scandalul cu Irina Tănase
FOTO. Antonia, imagini senzuale topless! Cum s-a lăsat pozată soția lui Velea
Alimentul care sporeşte inteligenţa. TOP 8 mâncăruri pentru creier, potrivit dr. Mihaela Bilic
Imaginea anului! Transformarea uluitoare a lui Mario Nicolae, fostul director sportiv al lui Dinamo: împarte...
Studiu: Omicron ar avea în componenţa sa fragmente dintr-un alt virus
Femeia nu ştia că este filmată, aşa că şi-a făcut de cap. Soţul ei a...
BANCUL ZILEI – Un tip agață o stewardesă sexy de la Tarom
STUDIU. Riscul de infectare cu coronavirus crește treptat după vaccinarea cu a doua doză
'Irina e o ❗️ Prietenul lui Dragnea, prima reacţie după scandalul cu Irina Tănase
Cele mai perverse OBICEIURI ale oamenilor. „Sunt de-a dreptul ȘOCANTE”
REGELE asfaltului din CONSTANȚA a prins un CONTRACT impresionant la Tulcea!
A venit acasă și a găsit o bijuterie înnegrită. Și-a evacuat imediat părinții: „Miroase a...
Anunț ANM! Vreme rea în România
Este absolut obligatoriu pentru toată România! Un medic a spus exact ce trebuie să facă...
Alertă mondială! Prima țară din lume care dispare de pe față Pământului. Drama oamenilor este...
Mai aveţi zile de concediu? Vedeţi aici ce se întâmplă cu perioada de concediu de...
Veşti proaste pentru şoferi: Va ploua cu amenzi de 25.500 lei pentru cei care nu...