PROFIT. Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie

PROFIT. Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie
Care este suma minimă pe care un antreprenor trebuie s-o investească în promovare online pentru a-și spori vânzările în condiții de pandemie
Publicat: 04/05/2020, 10:20

Pornind de la o sumă ipotetică de 100 de euro care pot fi investiți în promovare online, antreprenorii ar trebui să direcționeze 75% din acest buget promovării pe Google, fiindcă aici ar fi intenția de achiziție a celor care caută în mod activ un produs sau un serviciu, respectiv 25% pentru social media (cel puțin pentru remarketing).

Conform precizărilor reprezentanților unei agenții din România specializată în campanii PPC pentru e-commerce, în aproape două luni, mediul online s-a dovedit a fi infrastructura vitală pentru comercianți, iar mulți dintre cei care au amânat trecerea, au migrat spre canale digitale prin care să-și susțină vânzările.

„În acest proces, un aspect important care trebuie avut în vedere este domeniul de activitate al magazinului online, pentru că poate influența ponderea”, au continuat reprezentanții Optimized.

Aceștia au mai spus că obiectivul principal în relația dintre agenție și client este reprezentat de scalarea campaniilor de marketing.

Potrivit precizărilor specialiștilor, procesul de scalare este determinat de un conglomerat de factori, dintre care cei mai importanți sunt produsul, puterea brandului, contextul local și strategia de marketing.

„Orice antreprenor trebuie să știe că ROI-ul (return of investment) pentru campaniile de marketing este dependent de mai mulți factori. Înainte de orice este produsul: ce nevoie acoperă, ce diferențiatori are”.

„Apoi, este brandul: cât este de cunoscut în piață, dar și cum se diferențiază.

„Totodată, e importantă infrastructura tehnică: experiența de utilizare și performanța platformei de e-commerce folosită.

„Nu în ultimul rând, mai este și factorul de marketing know-how: strategie și execuție.

Pe scurt: doar pentru că bugetul crește de 10 ori nu înseamnă, direct, că performanța campaniei va fi de 10 ori mai mare”, precizează reprezentanții agenției.

Mesajul potrivit pentru publicul potrivit

În cazul unui client care abia acum se concentrează mai puternic pe online, fie că o ia de la zero, fie că a avut o prezență timidă în digital până acum, este esențial ca selecția canalelor și a mesajelor să se facă în funcție de publicul căruia i se adresează și de obiceiurile de consum digital ale acestuia, susțin cei de la agenție.

Astfel, poate fi creionată o strategie prin care brandul este expus, în fiecare etapă a procesului de achiziție a consumatorului, în canalele relevante, cum ar fi Google, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest și altele.

„Pentru brandurile din fashion, un canal relevant este Instagram, iar campaniile plătite aici sunt justificate. De asemenea, Pinterest Ads ar putea fi o investiție justificată în cazul brandurilor care au produse inspiraționale și compatibile cu proiecte de tip Do It Yourself”, sfătuiesc cei de la agenție.

Nu în ultimul rând, chiar dacă discuția este orientată către creșterea vânzărilor sau de menținerea acestora la un nivel optim, odată cu trecerea din offline în online, Optimized recomandă ca aproximativ 20% din bugete să fie direcționate către sporirea popularității comerciantului respectiv.

„Factorul de awareness ajută consumatorul final să prefere serviciile unui anumit comerciant, dacă știe că produsele sunt de calitate și serviciile de asemenea”, au mai precizat specialiștii.

Conform spuselor fondatoarei agenției, Mădălina Stănescu, în ciuda contextului extrem de neplăcut, această criză medicală ne-a expus oportunitatea uriașă a mediului online.

„În mod cert, aceste săptămâni își vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum, dar și asupra modului în care companiile privesc investiția în online.

Astfel, ne putem aștepta, totuși, la tăieri ale bugetelor de marketing. Mă îndoiesc însă că mediul online va fi afectat”, a menționat liderul agenței.

Optimized este singura agenție din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce. Portofoliul agenției cuprinde exclusiv magazine online și le oferă consultanță cu ajutorul unei echipe formate din specialiști PPC și traineri certificați Google.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Una dintre celebrele gemene siameze Abby și Brittany s-a căsătorit. De ce nu au făcut...
Este incredibil ce le-a spus Mirel părinților săi! Au ieșit înmărmuriți după dialogul cu fiul...
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta...
Andreea Bălan a recunoscut tot despre certurile cu Victor Cornea: „Nu există împăcare”
Un bărbat din Ploiești a fost ucis de un individ nemulțumit de cum parcase mașina
Imaginile durerii! Mama Andreei a clacat la înmormântarea fetiței sale. Scene îngrozitor de dureroase pe...
Actriţele din filmele pentru adulţi fără pic de machiaj. Galerie foto FABULOASĂ!
Vremea 1 - 29 aprilie 2024. Începem săptămâna cu 31 de grade Celsius. Meteorologii se...
Imagini tulburătoare de la înmormântarea Andreei! Tânăra ucisă Mirel Dragomir va fi condusă astăzi pe...
''Să-i fie țărâna ușoară!'' Dana Roba, mesaj neașteptat despre Daniel Balaciu. Cum a amenințat-o soțul...
S-au despărţit cu scandal! Cele mai scurte căsnicii ale vedetelor din România
Inspectorii RAR au ieșit la control în trafic. Ce au descoperit? GALERIE FOTO
Actorul Steven Seagal le-a vizitat pe victimele atacului terorist de la Moscova
Boala CIUDATĂ care apare DOAR în creierul oamenilor SĂRACI
Anunțul momentului pentru cei cu PENSII SUB 2.000 DE LEI. Este obligatoriu până pe 31...
Viața la bloc. Se schimbă regulile pentru chiriași
Geamăna siameză Abby Hensel s-a căsătorit. Imagini cu ea și sora Brittany în rochie de mireasă....
Mama Andreei, prăbușită de durere la înmormântarea fiicei sale, ucise fără milă de studentul la...
Cum a petrecut mama Geta ziua ei de naștere și ce cadouri a primit? „N-am...
Apropiații criminalului din Timișoara, detalii de-a dreptul șocante. Mirel Dragomir și-a agresat și fosta iubită....
BANCUL ZILEI. Tatăl către Bulă: Ce mai e nou pe la școală, băiete?
Câți bani alocă Pentagonul pentru avionul care va înlocui F-22 Raptor?