Renault reînvie o marcă suspendată în anii ’90 și plănuiește lansarea unui brand de lux

Renault reînvie o marcă suspendată în anii '90 și plănuiește lansarea unui brand de lux
Publicat: 19/06/2012, 12:47
Actualizat: 19/06/2012, 12:47

Renault ia în calcul introducerea a două mărci, sport și de lux, și continuarea extinderii pe piețele emergente, pentru a-și reduce expunerea pe piața de volum din Europa, aflată în contracție abruptă, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operațional executiv al grupului francez.

Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieței o gamă de autoturisme sport, și ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a afirmat Tavares într-un interviu acordat Bloomberg.

„Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziția de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală”, a spus el.

Compania cu o tradiție de 113 ani, care deține și Dacia, se confruntă cu scăderea abruptă a vânzărilor în Europa de Vest, piață care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.

Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile estimează că piața auto din regiune se va contracta în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.

Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deține patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcționalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opțiuni decât mașinile low cost, Alpine – brandul sport al grupului, și probabil „Initiale Paris” pe nișa de lux.

În prezent, Renault nu deține mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preț de bază de 35.100 euro. Spre comparație, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, pornește de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.

„Am putea avea o marcă de lux, într-o bună zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilității, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen și la ce reprezintă Audi pentru grup”, a arătat Tavares.

Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19% în primele cinci luni ale anului, în timp ce industria auto a consemnat o contracție de 7,3%, potrivit datelor ACEA.

Livrările Volkswagen în regiune au coborât cu numai 1,9% în aceeași perioadă, susținute de o creștere de 4,2% la Audi.

La nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu numai 5,7% în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.

Alpine a fost fondată în anii ’50 și a câștigat recunoaștere în rândul entuziaștilor datorită modelelor A110 și Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor ’60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în rețeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participația majoritară la producătorul de mașini sport la începutul anilor ’70. Producția modelelor Alpine a fost suspendată în anii ’90.

Tavares a precizat că Renault discută cu potențiali parteneri pentru a învia marca și a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.

Renault a intrat în 1999 într-o alianță cu grupul japonez Nissan, devenită tot mai strânsă de-a lungul anilor. În 2010, grupul francez a intrat și într-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.

În privința mărcii de lux, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potențial model. Infiniti a fost lansată în 1989 în Statele Unite.

Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemănătoare cu marca Initiale Paris, folosită în prezent numai pe variante ediție specială a modelelor grupului, a afirmat Tavares.

În Europa, piața automobilelor de lux este dominată de Audi, Mercedes-Benz și BMW.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
BBC: „Nu a fost un eșec. A fost trădare!” Un comandant ucrainean povestește cum rușii...
Acești doi vasluieni s-au îmbogățit! Câte sticle au dus într-un centru de reciclare din LIDL
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Un mercenar rus, fost membru Wagner, spune că ucide prizonieri ucraineni din compasiune: „E și...
Desfătare într-un cadru de lux pentru Inna și Deliric! Avem imaginile din croaziera de 5...
Dieta-MINUNE a Ancăi Serea! Ce mănâncă zilnic „mama eroină”, pentru a arăta impecabil după ce...
Băutura care şi-ar putea dubla preţul în restaurante şi baruri. Cât vor ajunge românii să...
A murit Preotul Gheorghe! Breaking news
Cine este Andrei, bărbatul de doar 37 de ani care s-a aruncat de pe podul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Cât costă noul Hyundai i20 în România. Bate Dacia la preț?
Adrian Sârbu: Obiectivul unic al viitorilor europarlamentari este să-i facă pe români să se simtă...
OBICEIUL sănătos prin care CÂȘTIGI ani întregi de viață!
Simona Halep a fost exclusă. Este cea mai grea lovitură pentru marea campioană
Obligațiile băncilor înainte de a demara procedura de executare silită
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
"Este oribil acolo, să nu mergeți niciodată". Cea mai ieftină stațiune din Spania, capcană pentru...
Robi și Julia, un nou schimb acid de replici în Casa Iubirii! Concurenta este revoltată...
”Vai de capul meu, a făcut de râs concursul” Saveta Bogdan, critică dur câștigătorul Eurovision...
BANCUL ZILEI. - Îs supărat, mă, Vasile! - De ce, măi Ioane, că de-abia te-ai...
Mit sau adevăr: durerile de cap cauzate de presiune înainte de o furtună sunt reale?
×