STUDIU. Companiile care au avut de câștigat în timpul izolării: Vânzările au crescut cu 25%

STUDIU. Companiile care au avut de câștigat în timpul izolării: Vânzările au crescut cu 25%
Perioada de izolare a dus la creșterea cu 25% a vânzărilor în bricolaj și electro-retail
Publicat: 23/06/2020, 12:24

Perioada de izolare la domiciliu și munca de acasă i-au determinat pe români să se preocupe mai mult ca oricând de starea locuințelor: astfel că vânzările magazinelor de bricolaj și electro-retail au crescut cu peste 25% față de anul trecut, arată un studiu Frames.

Amenajate, cele mai multe, înainte de criza economică din 2010, apartamentele românilor au nevoie de un upgrade semnificativ atât în privința zugrăvelii cât mai ales a dotărilor tehnice, de la centralele termice care își încheie ciclul de viață la obiectele sanitare, arată analiza.

Cele două luni și jumătate de stat acasă au accentuat și mai mult acest fenomen. După ce, în ultimii ani, românii au fost interesați, în primul rând, de electrocasnice și electronice (televizoare, frigidere, aparate de aer condiționat și alte aparate), dovadă boom-ul semnificativ din piața de profil, pentru mulți dintre români, următorul pas îl reprezintă refacerea condițiilor de locuire, mai ales că pandemia de coronavirus a ridicat mai mult ca oricând problema igienei locuințelor.

Potrivit celui mai recent raport privind România, cele mai noi tendințe din piață indică o creștere semnificată a business-ului din sectorul de renovare. ,,În timp ce construcția de clădiri noi, în unele cazuri, a încetinit din cauza incertitudinii în ceea ce privește condițiile economice, lucrările de renovare sunt mai puțin predispuse la acest efect. În plus, pe măsură ce măsurile guvernamentale au început să fie puse în aplicare în martie, persoanele și companiile deopotrivă au trebuit să-și ajusteze condițiile de viață și de muncă’’, afirmă dr. Sebastian Sipos-Gug – Ebuild, EECFA Romania.

Magazinele de bricolaj au fost foarte căutate în această perioadă

,,În condițiile în care mall-urile, magazinele din zona de fashion au fost închise în această perioadă, românii s-au îndreptat spre supermarketuri și magazinele de bricolaj & electro-retail, iar rezultatele s-au văzut în creșterea semnificativă a vânzărilor. Estimările Frames indică o creștere a vânzărilor, la nivelul întregii piețe, de peste 25% față de perioada similară din anul trecut. Au existat rețele ale căror performanțe au depășit acest nivel.’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Focusul pe reamenajare vine și în condițiile în care multe dintre obiectele sanitare și cele de climatizare se află la finalul ciclului de funcționare optimă.

,,Statisticile de vânzări și service îndică faptul că, în zona centralelor termice, boilerelor și aparatelor de aer condiționat, multe dintre produsele achiziționate acum 8-10 ani își încheie perioada optimă de funcționare. Randamentul superior și costurile mai scăzute de funcționare ale noilor generații de aparate sunt de natură să genereze un plus de interes pentru clienți’’, afirmă analiștii.

Focusul semnificativ din piața amenajării locuințelor este amplificat și de finalizarea multora dintre locuințele construite în ultimii ani.

Cum noile condiții legale impun darea în folosință cu toate racordurile finale (apă, curent, gaze etc.), dezvoltatorii și clienții finali vor fi stimulați să investească semnificativ în amenajarea locuințelor, arată analiza Frames.

Pe de altă parte, incertitudinile legate de evoluția prețurilor locuințelor și provocările din zona de creditare (accesul mai dificil la finanțare, semnele de întrebare legate de Programul ,,O casă, o familie’’, dinamica cursului valutar etc.) sunt de natură să influențeze comportamentul de consum al românilor.

,,Următoarea perioadă se anunță a fi una plină de provocări în piața imobiliară. Mai atenți la condițiile macro-economice, la perspectivele crizei economice, la dinamica prețurilor și a cursului valutar, mulți dintre români vor prioritiza creșterea confortului locativ și asigurarea unor rezerve financiare, dovadă creșterea apetitutului pentru economisire, reliefat de datele BNR’’, spun experții de la Frames.

Care sunt principalii jucători din piața bricolajului

Focusul pe reamenajarea locuințelor este subliniat și de evoluția semnificativă a pieței materialelor de construcții și amenajări interioare din ultimii ani.

Potrivit datelor Frames, afacerile companiilor care activează în comerțul cu ridicata și amănuntul al materialelor pentru construcții, echipamentelor sanitare și de încălzire (COD CAEN 4673 și 4752) ar putea atinge, în 2020, nivelul de 35 de miliarde de lei, cu peste 20 de miliarde de lei mai mult decât în 2010.

Ultimele date de la Ministerul Finanțelor arată că cele 9044 firme active în acest sector au încheiat anul 2018 (pentru 2019 nu există încă datele finale) cu afaceri totale de 33,3 mld.lei și un profit net de 2,32 miliarde lei, față de 494,2 mil.lei înregistrat în 2010.

Principalii jucători din piață sunt, în ordinea cifrei de afaceri, Dedeman SRL (7,22 mld.lei), Arabesque SRL (Mathaus) (1,69 mld.lei) și Leroy Merlin Romania SRL (1,56 mld.lei).

,,Piața materialelor de construcții se află, în prezent, într-o zonă de maturizare, mare parte din business-ul la nivel național concentrându-se în jurul principalilor companii din piață. Focusul este pus, în prezent, pe extinderea gamei de produse, mai ales în zona celor inovative, și pe serviciile de suport, pe consultanța oferită clienților, pe know-how.’’, arată analiza.

Marea provocare pentru acest sector

Peste 57.000 de angajați lucrează, în prezent, în acest domeniu, cu peste 17.000 mai mulți decât acum 10 ani.

Marea provocare pentru acest sector, ca și în general pentru economie, o va reprezenta, în perioada următoare, o potențială scădere semnificativă a consumului, principalul motor al economiei, ca urmare a dificultăților financiare (șomaj, disponibilizări, firme închise etc.)

,,După un an 2019 foarte bun pentru acest sector, 2020 ar putea aduce o tendință de temperare a creșterii cifrei de afaceri, în condițiile unei potențiale crize economice. Estimările sunt relative, în condițiile în care condițiile macro-economice sunt greu de estimat, având în vedere evoluția economică globală’’, spun experții de la Frames.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Gestul făcut de Alexandru Ciucu față de Alina Sorescu, după ce și-a ascuns relația paralelă...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Replica ironică a unui general finlandez, după ce Rusia a amenințat că va trimite rachete...
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a...
Alimentul pe care Nadia Comăneci îl mănâncă zilnic, imediat cum se trezește. Dieta de nota...
Românii care se pot pensiona cu 5 ani mai devreme, din toamnă. Noua lege aduce...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Doliu la Casa Regală Britanică. Prințesa Beatrice a trecut prin clipe grele după ce primul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
Semnal CIUDAT de la o galaxie DIN APROPIERE! Cercetătorii din toată lumea l-au primit
Anunț pentru toți românii care au CARDURI pentru ALIMENTE. Pe 25 Aprilie a fost ultima...
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
EXCLUSIV! Cum se simte acum fiul lui Kamara? Leon face progrese notabile: ”Este un mic...
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA