Un nou termen pentru începerea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov. Când se va urca Șova „pe excavator, pe buldozer sau pe ce-o fi”

Un nou termen pentru începerea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov. Când se va urca Șova pe excavator, pe buldozer sau pe ce-o fi
Publicat: 13/06/2014, 14:03
Actualizat: 29/07/2014, 18:28

Ministrul Transporturilor Dan Șova a declarat joi, întrebat când va fi semnat contractul pentru autostrada către munte că „speră” ca semnarea să aibă loc luna aceasta.

„Așa dorim. Sper să se întâmple luna aceasta”, a spus eliptic Șova, răspunzând la întrebarea despre semnarea contractului cu Vinci-Strabag-Aktor.

În urmă cu două săptămâni, șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Narcis Neaga, a dădea asigurări că semnarea contractului va avea loc „cu siguranță” în luna iunie.

„În luna iunie semnăm cu siguranță contractul pentru Comarnic-Brașov. În cea mai mare parte s-a găsit finanțare pentru acest contract. Vreau să infirm zvonurile de retragere a firmei Vinci din acest proiect”, a declarat Narcis Neaga la sfârșitul luni mai. El a refuzat să răspundă la întrebarea care sunt băncile comerciale care vor finanța proiectul de concesionare, dar a precizat că finanțarea proiectului este stabilită „în mare parte”.

Comarnic-Brașov, istoria ultimelor șase luni. De la urcarea, în aprilie, „pe excavator, pe buldozer sau ce-o fi”, la „cu siguranță în iunie” și apoi la „așa dorim” și „sperăm”

Deși câștigătorul licitației, asocierea Vinci-Strabag-Aktor, a fost anunțat în decembrie anul trecut, nici până la această dată contractul pentru Comarnic-Brașov nu a fost semnat.

În primele zile din ianuarie 2014 premierul Victor Ponta îi transmitea ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, de la acea dată, Dan Șova, că, în aprilie, trebuie „să se urce pe excavator sau pe buldozer, pe ce-o fi” pentru a începe lucrările la autostrada Comarnic-Brașov.

„Mâine avem întâlnirea cu câștigătorii procedurii privind Comarnic-Brașov și sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Șova, nu știu, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect”, i-a spus Ponta ministrului Șova în ianuarie.

Ulterior, Victor Ponta și ministrul Dan Șova s-au întâlnit, la jumătatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentanții Asocierii Vinci – Strabag – Aktor, care a câștigat licitația pentru construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, prilej cu care cele două părți au semnat un Memorandum de înțelegere.

Ponta mai arăta atunci că Guvernul a rezervat în buget 100 milioane lei pentru exproprieri, subliniind ca toate terenurile sunt în extravilan.

Pe de altă parte, gândul a arătat că în raportul realizat de FMI pentru România se arată că finanțarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov și modul în care a fost selectat câștigătorul licitației sunt puse sub semnul întrebării.

În plus, deși ministrul Dan Șova declara în luna martie că amânarea termenului pentru semnarea contractului este un lucru „eminamente pozitiv”, pentru că statul a reușit să obțină angajamentul „ferm și sigur” din partea BEI, BERD și BM pentru susținerea proiectului. Însă răspunsurile primite de gândul de la cele trei instituții financiare internaționale sunt departe de a confirma acest lucru.

Autostrada Comarnic-Brașov va avea o lungime de 53,215 kilometri plus 7 kilometri de drumuri de legătură, în proiect fiind incluse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum și 3 noduri de ieșire (Sinaia-Bușteni, Predeal și Râșnov).

Autostrada va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avută în vedere va fi de 5,7 lei plus TVA.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2009, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci – Aktor, a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Doi soți au renunțat la toată averea de 24 de milioane $ ca să se...
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din...
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
După ce a recrutat pușcăriași să lupte pe front, Rusia se confruntă cu un număr...
Câți bani au primit Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la MasterChef. Suma este...
Mihaela Bilic a deslușit misterul cartofilor congelaţi. De ce îi RECOMANDĂ pentru consum
"Unde mai joc și eu la aparate?!" Vieţile românilor care s-au trezit într-o nouă realitate,...
IREAL ce s-a întâmplat cu sicriul lui Corduneanu! Avem VIDEO
Prietena Robertei și a lui Sebi, dezvăluiri tulburătoare la opt luni după accidentul de la...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Poate fi anulat permisul auto dacă nu ai condus mașina mai mult de 2 ani?
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele...
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Vor dispărea BANCNOTELE definitiv?! Moment de cotitură în lumea banilor
Rusia va ataca NATO. Anunțul care punea lumea pe jar
Ce avere are Paul Nicolau, zis Pescobar. Suma impresionantă pe care o câștigă patronul de...
Imagini exclusive de la priveghiul lui Costel Corduneanu. Berbecuții se rumenesc la proțap, prietenii din...
Robi și Rebecca, discuție în camera roșie! S-ar vedea sau nu într-un cuplu cu Robi?...
Momentul în care o femeie merge cu unchiul mort la bancă să ia un împrumut:...
BANCUL ZILEI. O moldoveancă la McDonald’s: - O rație di șolduri di pui cu barabuli...
Un traseu popular din Barcelona, șters de pe Google și Apple Maps din cauza turiștilor...