GÂNDUL FINANCIAR. Radu Dinescu (UNTRR) despre plata impozitului retroactiv la diurnă: „Este absolut imposibil, chiar dacă autoritățile din România încearcă să fie drăguțe”

Publicat: 04/10/2021, 13:59

Transportatorii români vor ca autoritățile să decidă o aministie fiscală în cazul plății impozitării retroactive, pe cinci ani, a diurnelor pentru șoferii profesioniști. Altfel, nu doar industria, ci și economia României are de pierdut, a declarat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), invitat la GÂNDUL FINANCIAR.

Transportatorii au ieșit, din nou, în stradă miercurea trecută, iar săptămâna aceasta continuă discuțiile cu autoritățile responsabile pentru o soluție la solicitările lor.

Cele mai stringente revendicări vizează diurna, impozitarea retroactivă pe cinci ani, dar și situația primelor RCA, în contextul falimentului City Insurance și deciziile privind carantinarea șoferilor, unde România „are o abordare mai catolică decât Papa”, a explicat, la GÂNDUL FINANCIAR, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

„O abordare fără precedent a unui Guvern din UE”

În ceea ce privește impozitarea diurnei, Radu Dinescu reclamă că aceasta reprezintă „o abordare fără precedent a unui Guvern din Uniunea Europeană”, pentru că toate statele membre lucrează cu același cadru legal.

„Doar în România autoritățile s-au gândit să obțină un venit prin impozitarea retroactivă, pe cinci ani, a sumelor plătite de către companiile de transport șoferilor cu titlul de diurnă. Impozitul reprezintă circa 75% din valoarea netă plătită”, a spus reprezentantul UNTRR.

Potrivit lui Radu Dinescu, este vorba de un principal de 80 – 90.000 de euro pentru fiecare șofer profesionist care a fost angajat al unei firme de transport în ultimii cinci ani, iar cu accesorii, aceste sume pot să urce până la 150.000 euro.

„Astfel, o firmă cu 10 camioane a primit o notă de plată de un milion și jumătate de euro. Spun asta în condițiile în care o firmă cu un camion de transport internațional poate să genereze un venit de circa 100.000 de euro anual, dar cu cheltuieli de 95.000 de euro, uneori și mai mari, 95.000 dacă totul merge perfect. Cu o marjă de 5.000 de euro niciodată nu vei putea plăti o penalitate, o amendă, o sumă de 150.000 de euro. Este absolut imposibil, chiar dacă autoritățile din România încearcă să fie drăguțe și să spună «Le plătiți în rate în cățiva ani de aici încolo»”, a precizat reprezentantul transportatorilor, la GÂNDUL FINANCIAR.

„Această industrie performează mai bine decât economia României”

Radu Dinescu a pus în comparație locul pe care se plasează piața de transport rutier din România în Uniunea Europeană, locul 8, în timp ce economia națională este pe locul 15 în UE. „Asta înseamnă că această industrie performează mai bine decât economia României”, afirmă Radu Dinescu, fără a primi stimulente din partea statului, și, mai mult, în contextul unei balanțe comerciale negative.

Per ansamblu, potrivit UNTRR, România este a opta piață de transport rutier din UE și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8,2%), după Polonia și Lituania. Transportul rutier și activitățile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane.

„În loc să ne gândim la viitor (intrarea în vigoare acelei de-a doua părți a Pactului european de mobilitate, în februarie 2022 – n.r. ) și la cum să ne menținem pe acest loc 3 în Europa, noi ne luptăm să supraviețuim pentru că nu ști, Doamne ferește, dacă îți intră Fiscul pe ușă, ce interpretare ar putea să îți dea vizavi de modul în care ai plătit diurna și dacă ți-o reîncadrează ca venit de natură salarială”, a spus Radu Dinescu.

Reprezentatul UNTRR a reprecizat că discuțiile cu autoritățile pentru regelementarea acestei situații sunt deocamdată la faza de promisiuni și propunere de act normativ. Transportatorii doresc o amnistie fiscală, „din punct de vedere tehnic, legal, singura soluție prin care poți să absolvi plata notelor de plată, rapoartele inspecției fiscale deja emise de ANAF”.

În caz contrar, susține Radu Dinescu, România va pierde dacă această industrie are de suferit: se pierde din contribuția din exportul de servicii, și cresc cheltuielile cu plata pentru servicii de transport pentru operatori din afară.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Orașul de pe litoralul românesc în care un apartament cu 2 camere costă doar 5.000...
FOTO. Zeița de la Montreal, în costum de baie, la 62 de ani. Cum arată...
Pacostea ce se răspândește pe zi ce trece și afectează viața românilor. „Nu e deloc...
Mama lui Gabriel Vasiliu rupe tăcerea, după ce nora ei a fost ucisă în Olanda!...
VIDEO Imagini din dronă cu inundațiile devastatoare din Galați. Pompierii salvatori „sunt uzi până la...
Cine e femeia din casa lui Alexandru Ciucu. Afaceristul, vacanțe în Italia și Grecia alături...
Descoperirea uluitoare a unei femei, după ce a făcut un test ADN copiilor săi. A...
Inundaţii fără precedent în Galaţi: au căzut aproape 200 l/mp în mai puțin de 24...
"Inima și sufletul meu" Durere imensă la înmormântarea Denisei, tânăra ucisă de Șacalul din Constanța!...
Țara din Europa care oferă salarii de peste 8.000 de euro pe lună. Iată care...
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Este legal să depășești coloana de mașini? Cum se face, corect, o depășire?
Donald Trump promite deportări în masă a imigranţilor haitieni din Ohio dacă va fi ales...
Oamenii de știință au găsit FORME de VIAȚĂ deasupra Pământului!
Serviciul militar redevine obligatoriu. S-a decis: Vrem să-i descurajăm pe cei care ne amenință
Zanetti, trenul fantomă care a intrat într-un tunel și nu a mai ieșit. Poveștile celor...
Din ce face bani ispita Maria Tebieș după Insula Iubirii. Cu ce se mai ocupă...
Inundații catastrofale, la Galați: patru oameni au murit, iar străzile au fost măturate de ape....
Cum i-a spus Mihai Albu fiicei sale despre boala nemiloasă cu care s-a confruntat? Momentul...
De ce Connect-R și Alex Velea nu au permis de conducere? Răspunsul amuzant al artistului
BANCUL ZILEI. Bulă: - Iubito, ce mâncăm azi? Bubulina: - Crize de nervi la grătar...
Sigiliu rar din perioada Primului Templu, descoperit în Ierusalim