Toată Bulgaria a intrat în alertă după ce o panteră neagră a evadat dintr-o grădina zoologică privată a unui afacerist local.
Între timp, pantera dispărută în zona platoului Shumen a devenit un succes exploatat puternic de afacerile bulgărești. Rând pe rând, au apărut tricouri cu pantera, oferte „bestiale” la restaurante cu imaginea animalului sau diverse abonamente care fac trimitere la uriașa felină.
Valul de celebritate a transformat misterioasa panteră într-un erou internațional.
„Pantera din Shumen este indiscutabil cel mai discutat subiect din ultimele zile. Locuitorii din zonă încă se tem să meargă în drumeție prin locurile preferate din cauză că s-ar putea întâlni cu misteriosul animal. Dincolo de panica generală, pantera este în acest moment cel mai de succes produs de marketing. Peste tot unde te uiți, vezi imaginea felinei. Apare inclusiv pe sticlele de rachiu și vinde. Nici măcar nu știm dacă e reală, însă copii de la grădiniță iubesc povestea asta”, comentează expertul în publicitate, Maxim Behar.
Din zona în care se presupune că a fost văzută ultima dată, în Shumen, pantera ar fi ajuns la mare, pe plajă în Varna, ar fi vizitat chiar periferia Sofiei și deoarece nu este un animal statornic, ar fi trecut inclusiv granița înot înspre România.
Până când autoritățile vor captura animalul dispărut, afacerile profită de notorietatea evenimentului și atrag turiști cu sloganuri de tipul:
„Pantera care a evadat din Shumen este la noi în curte. Nu o blamăm pentru asta, pentru că știe că avem cele mai bune spații de cazare”
sau
„După o zi plină de emoții, în drum spre Varna, Pantera s-a oprit la localul nostru pentru a servi cel mai gustos prânz din zonă. A fost pe deplin încântată”.
Și exemplele în acest sens pot continua, notează cotidianul bulgar 24 Chasa. Dispariție voită sau nu, pantera bulgărească este liberă și a devenit un fenomen global.