Benzinăriile din Ungaria impun restricții și pentru clienții maghiari. Unele stații s-ar putea închide din cauza lipsei carburanților

Benzinăriile din Ungaria impun restricții și pentru clienții maghiari. Unele stații s-ar putea închide din cauza lipsei carburanților
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 08/08/2022, 06:00
Actualizat: 08/08/2022, 06:26

Benzinăriile din Ungaria au decis să impună restricții și pentru clienții maghiari din cauza lipsei carburanților.

Astfel, spre exemplu, benziinăriile LukOil din această țară permit alimetarea cu doar 20 de litri de carburant pentru fiecare autoturism, iar stațiile MOL permit o singură alimentare pe zi.

Situația este dificilă pentru stațiile de alimentare din Ungaria din cauza stocurilor reduse de combustibili din această țară.

LukOil permite alimentarea a doar 20 de litri în cazul stațiilor de joasă presiune, iar la cele de înaltă presiune se permite alimentarea a 150 de litri, a declarat operatorul rețelei, Normbenz Magyarország Kft, potrivit G4Media.

Totodată, LukOil ia în considerare suspendarea funcționării unor unități din cauza lipsei carburanților. Mai mult, compania s-a interesat de posibilitatea de a crește prețul stabilit oficial, de 480 de forinți per litru, pentru ca rețeaua să devină rentabilă.

Dat fiind faptul că prețul de achiziție pe piața internă, dar și cel de consum, sunt aceleași, costurile de exploatare sunt suportate de Normbenz Magyarország Kft., care operează stațiile de alimentare, a anunțat compania, care a adăugat că un calcul exact este problematic, deoarece prețul serviciilor de utilități este în continuă creștere.

Și rețeaua MOL din Ungaria se confruntă cu probleme

Din aceleași motive, și reprezentanții rețelei de benzinării MOL au anunțat că autoturismele vor putea fi alimentate o singură dată pe zi, indiferent de prețul carburanților.

Astfel, clienții MOL nu vor putea alimenta decât o dată pe zi, indiferent că la o a doua alimentare ar fi dispuși să plătească mai mult de 480 de forinți pe litru.

Asociația Benzinăriilor Independente susține însă că este imposibil să se respecte această regulă, în practică.

La începutul acestui an, Ungaria a decis că vehiculele cu o greutate de peste 7,5 tone și camioanele cu plăcuțe de înmatriculare străine care cântăresc peste 3,5 tone nu vor fi eligibile pentru subvenția la combustibili, șoferii acestora fiind nevoiți să cumpere carburanți la prețul pieței.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase