Imaginea capturată de Curiosity pentru care NASA a fost nevoită să explice că nu atestă prezența marțienilor – FOTO

Publicat: 10/04/2014, 12:50
Actualizat: 01/04/2019, 14:39

Acest fenomen, care a generat numeroase speculații fanteziste pe internet, inclusiv teorii despre existența extratereștrilor, ar fi fost de fapt „reflexia luminii Soarelui pe o rocă sau raze cosmice care au căzut direct pe senzorul camerei foto”, a precizat Justin Maki, cercetător la Jet Propulsion Laboratory, coordonatorul echipei care a fabricat camera foto și sistemul de navigație de pe Curiosity.

„Acestea sunt explicațiile cele mai probabile”, a adăugat el, într-un comunicat publicat pe site-ul NASA.

„În miile de imagini pe care le primim de la Curiosity, vedem puncte strălucitoare aproape în fiecare săptămână”, a subliniat același cercetător.

Roverul Curiosity a realizat acele imagini imediat după ce a ajuns într-o zonă denumită „Kimberley”.

Punctul luminos apare la orizont în aceeași direcție (nord-vest) în care se află roverul și Soarele în cursul după-amiezei.

Sursa: NASA.gov

Dacă este vorba de o reflexie a razelor Soarelui pe o rocă, aceasta se afla probabil la 160 de metri de Curiosity.

Punctul luminos apare în imaginile realizate cu obiectivul din partea dreaptă a camerei stereo denumită Navcam, dar nu și în imaginile captate o secundă mai târziu de obiectivul din partea stângă, a precizat Justin Maki.

„În mod normal, putem foarte repede să determinăm sursa probabilă a unui punct strălucitor dintr-o imagine, în funcție de apariția sau lipsa sa în imaginile captate de ambele obiective ale camerei”, a adăugat cercetătorul american.

Sursa: Nasa.gov

În acest caz, teoria este mai puțin convingătoare, din cauza unui unghi mort al celei de-a doua camere, în prima zi în care acele imagini au fost făcute.

Cercetătorii care operează roverul Curiosity vor să facă noi explorări în zona „Kimberley” cu ajutorul instrumentelor de la bordul robotului și, mai târziu, alte analize pe aflorimentele de pe pantele Muntelui Sharp, situat în interiorul craterului Gale, cu scopul de a colecta mai multe date despre mediul înconjurător din trecutul planetei Marte care era propice vieții.

Curiosity, care a coborât în regiunea ecuatorială a planetei Marte pe 6 august 2012, robotul explorator cu șase roți cel mai sofisticat trimis vreodată pe o altă planetă, a determinat deja că planeta roșie a fost propice vieții microbiene în trecutul ei îndepărtat.

Robotul american a ajuns după un periplu de mai multe luni în apropiere de Muntele Sharp, principala țintă de explorare a misiunii sale care va dura doi ani.

O celebră influenceriţă pe TikTok a fost asasinată în fața casei sale. Atacatorul s-a prefăcut...
Vești proaste pentru șoferi! Riscă amenzi de cinci ori mai mari. Greșeala care le poate...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Tradiții și obiceiuri la români. Ce nu ai voie să faci în Duminica de Florii...
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe...
Cine sunt românii care trebuie să plătească "taxa pe lux" pentru locuinţele şi maşinile pe care...
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
S-a aflat! Vor întârzia sau nu pensiile în luna mai 2024? Daniel Baciu a făcut...
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
RUINELE unui ORAȘ imens, găsite pe planeta Marte? Cercetătorii, ULUIȚI!
Regula din CODUL RUTIER care te poate lăsa FĂRĂ PERMIS. Foarte puțini șoferi o cunosc...
Ce mai face și cum arată acum fosta ispită masculină de la Insula Iubirii, Sorin....
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
De ce Lora nu a devenit mamă până la 41 de ani: "Eu mă simt...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Cum au trecut razele cosmice prin atmosfera Pământului acum 41.000 de ani?