Prima pagină » Magazin » Adevărul despre riscurile pe care le aduce consumul de unt

Adevărul despre riscurile pe care le aduce consumul de unt

Adevărul despre riscurile pe care le aduce consumul de unt
Detalii în articol

Studiul susține că există o legătură slabă între consumul de unt și rata mortalității și că nu s-a găsit nicio asociere între unt și bolile de inimă. Mai mult, consumul de unt a fost asociat cu un risc redus de a dezvolta diabet (în special diabetul de tip 2), scrie CSID.

Meta-analiza a combinat rezultatele de la o serie de studii pe această temă și a ajuns la o concluzie care se aplică la un grup mult mai mare de participanți. Echipa de cercetători condusă de specialiști de la Universitatea Tufts din Boston a analizat date din 9 studii separate, care au implicat 636,151 de participanți.

În grupul participanților incluși în analiză s-au înregistrat:

28, 271 de decese;
9, 783 de cazuri de incidente cardiovasculare (înclusiv infarct miocardic și atac cerebral vascular);
23, 954 de cazuri de diabet.

Consumul de unt monitorizat în cele 9 studii a variat între o treime de porție și 3.2 porții. O porție conține 14 grame de unt (echivalentul unei linguri de unt).

Rezultatele au arătat următoarele creșteri și scăderi asociate cu un consum de 14 grame de unt:

O creștere de 1% în privința mortalității;
Nicio creștere sau reducere când vine vorba de bolile cardiovasculare, în general;
O creștere de 1% în cazul bolilor coronariere;
O creștere de 1% în cazul infarctului miocardic;
O scădere de 4% în privința incidenței diabetului.

Dariush Mozaffarian, decanul Școlii „Friedman” de Științe și Politici ale Nutriției din cadrul Universității Tufts, explică: „La nivel global, rezultatele sugerează că untul nu ar trebui demonizat și nici pariat pe el că este un element care poate îmbunătăți sănătatea”.

Doctorul Laura Pimpin, unul dintre autorii studiului, adaugă: „Persoanele care consumă mult unt au în general o alimentație și un stil de viață nesănătoase”.

Cu toate acestea, deși această observație este adevărată pentru cele mai multe dintre studiile utilizate în meta-analiză, acest trend începe să se schimbe.

În ultimii ani, untul a revenit în atenția nutriționiștilor și nu mai este considerat un aliment dăunător. De fapt, cercetătorii americani sunt de părere că în ceea ce privește beneficiile pentru sănătate sau efectele nocive, untul este „în principiu, neutru”.

Doctorul Mozaffarian a adăugat că ar fi interesant de analizat de ce un consum de unt a dus la o reducere cu 4% a riscului de apariție a diabetului.

Studiul care a indicat cea mai mică a rată a diabetului asociată cu un consum de unt a fost realizat de o echipă de cercetători suedezi în 2015.

În acest studiu, incidența diabetului a fost asociată cu o scădere de 7% pentru fiecare porție de unt. Elementul central pentru acest studiu este ideea că începând din 2008, o dietă hipo-calorică, bogată în grăsimi și fără alimente procesate a început să fie recunoscută ca fiind o dietă sănătoasă. Studiul sugerează că untul poate face parte dintr-o dietă sănătoasă, săracă în calorii și bogată în grăsimi sănătoase.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Se schimbă harta Europei? Țările care bat la ușa UE după 13 ani de pauză
Digi24
EXCLUSIV Gheorghiu, atac dur la Grindeanu: Nu e capabil să fie solidar cu nevoile țării. E nedrept ca PSD să primească guvernarea
Cancan.ro
Anca și-a părăsit soțul după Survivor! Gesturile lui DOC față de colegele din junglă au detonat relația de acasă!
Prosport.ro
FOTO. Irina Deleanu, imagini incendiare: „Îmi place să fiu cât mai naturală”
Adevarul
SURSE Noile condiții puse de Bolojan pentru a vota un guvern
Mediafax
SCANDAL monstru înainte de un zbor Anglia-SUA. Scenele din avion au devenit virale
Click
Fost șef al Investigațiilor Criminale, dispărut de două zile! Poliția îl caută în Deva: „L-ați văzut?”
Digi24
„Dacă Rusia ia țările baltice, vom fi acolo”: Ferma de la capătul lumii unde magnați ai tehnologiei vor să supraviețuiască apocalipsei
Cancan.ro
Marco Verratti, dezbrăcat de o dansatoare într-un club exclusivist din Mykonos. Campionul italian a cedat complet în fața ispitei!
Ce se întâmplă doctore
Alina Pușcău, mărturisire sfâșietoare înainte de operație. A fost diagnosticată cu cancer la sân în metastază: „Este singurul tratament care o să mă ajute să îmi salvez viața”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Funcția Waze și Maps de raportare a radarelor ar putea fi interzisă. Decizia luată de Curtea de Justiție a UE
Descopera.ro
Este adevărat că inteligența oamenilor scade?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Badea Gheorghe: – Nu pot face dragoste!
Descopera.ro
Test de cultură generală. Care este cel mai deștept pește?