Care este diferența între măslinele verzi și cele negre


Care este diferența între măslinele verzi și cele negre
Publicat: 23/07/2017, 10:34
Actualizat: 01/10/2018, 17:44

,, Am trăit multă vreme cu impresia că există câte o specie diferită de arbori pentru fiecare culoare de măslină. Ei bine, nu mică mi-a fost mirarea când am aflat că măslinul e unul singur ș culoarea verde, maronie sau neagră a măslinelor e determinată doar de gradul de coacere al acestora. Cu alte cuvinte măslinele verzi sunt necoapte iar cele negre extra-coapte”, precizează medicul Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook.😳

Nutriționistul recunoaște însă că din punct de vedere nutritiv există diferențe între ele. ,,Cu cât sunt mai negre/coapte, cu atât sunt mai bogate în grăsimi. Cele verzi, ca orice fruct crud, sunt amare, gust de care e responsabilă o substanță numită oleuropeină. Pentru a putea fi mâncate, măslinele verzi trebuie tratate: se țin timp de 8-72 ore într-o soluție alcalină de hidroxid de sodiu care neutralizează oleuropeina. Apoi, indiferent dacă sunt verzi sau negre, măslinele se pun în saramură (sarea are rol de conservant) sau în ulei pentru a putea fi păstrate timp îndelungat””, adaugă Bilic.

Dacă măslina verde are gust amar, considerați că e normal și bucurați-vă, oleuropeina are proprietăți antioxidante, antiinflamatorii, antimicrobiene și anticanceroase. ,,În schimb, măslinele negre conțin de 3-4 ori mai mulți compuși fenolici (hidroxityrosol) deci au un efect antioxidant mult mai puternic decât cele verzi. Și când spun antioxidant înseamnă că neutralizează radicalii liberi, responsabili de boli și îmbătrânire.
Ca un mic secret, consumați măslinele ca atare, indiferent de culoare, sunt mai bogate în antioxidanți și mai sărace în calorii față de ulei. Și tot măslinele au de 4-10 ori mai mult hidroxityrosol față de ulei. În final, uleiul de măsline este un fel de esență de grăsime extrasă din măsline, o lingură de ulei echivalează cu 25 de măsline, dar cu siguranță o trecem ușor cu vederea, în timp ce mestecatul unui castronel de măsline ne ia mai mult timp””, subliniază nutriționistul Mihaela Bilic.

Dacă tot e vară, medicul crede că e bine să consumăm fructul simbol al alimentației mediteraneene, măslina de orice culoare și în orice preparat: în salate, paste, pizza, pâine, sosuri sau ca atare, ronțăite pe post de aperitiv.😋

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase