Prima pagină » Magazin » Cinci tehnici de manipulare prin care publicitarii te determină să cumperi un anumit produs

Cinci tehnici de manipulare prin care publicitarii te determină să cumperi un anumit produs

Tehnici de manipulare. Cum ești păcălit să cumperi un anumit produs

În noua sa carte, „Persuasiunea ascunsă”, Marc Andrews detaliază câteva dintre cele mai eficiente tehnici pe care oamenii din publicitate le folosesc pentru a ne vinde anumite produse, scrie Wired.

„Oamenii cred că deciziile și alegerile pe care le fac de cele mai multe ori sunt conștiente și raționale, legate de dorințele, interesele și motivațiile proprii. În realitate, majoritatea deciziilor pe care le luăm în fiecare zi sunt luate la un nivel inconștient, ceea ce înseamnă că suntem foarte vulnerabili la încercările de persuasiune”, explică Andrews.

Aceste tehnice ascunse de persuasiune reprezintă forța publicității și sunt mai banale decât ne-am aștepta.

Antropomorfismul

Antropomorfismul (concepție care atribuie însușiri omenești unor lucruri, ființe sau procese din natură, n.r.) este des folosit pentru a vinde un produs. Principiul este simplu: cu cât un produs este mai uman, cu atât ne atașăm de el mai mult. Astfel de tendințe se dezvoltă încă din copilărie, când ne atașăm de o păturică sau de personaje din desene animate.

„Avem tendința să adăugăm gânduri și emoții unor obiecte, într-un mod similar celui în care am fi trăit noi ceva. Cu cât ne place mai mult un produs dintr-o reclamă și cu cât începem să avem > pentru el, cu atât ne atașăm de el și îl vom cumpăra”, spune sociologul.

Încrederea

Fiecare față pe care o vezi într-o reclamă este aleasă cu atenție pe baza mai multor criterii. Cât de multă încredere îți inspiră persoanele respective.

Raritatea

Nimic nu scurt-circuitează mai bine impulsul de a cumpăra ceva decât frica de a rata o oporturnitate sau de a cumpăra același produs la un preț mai mare. Asta pentru că ni s-a interiorizat preconcepția conform căreia lucrurile rare sunt scumpe (aur, diamante). Totodată, raritatea unui lucru sugerează faptul că și alții îi apreciază valoarea.

Afirmare socială

Una dintre cele mai eficiente tactici pe care le pot folosi specialiștii în publicitate este legată de specularea unor insecurități sociale.

„Cu cât oamenii aprobă în număr mare un lucru, cu atât mai probabil este ca acel lucru să ne placă”, este de părere Andrews.

Recunoașterea rezistenței

Oamenii din advertising au devenit maeștrii ai psihologiei inversate. Cea mai bună metodă de a convinge pe cineva să cumpere ceva este să-l convingi că nu are nevoie de acel produs.

„Nimănui nu-i place să se fie convins de lucruri”, explică Andrews. De acele, unele reclame încearcă să te convingă că ai de ales. Transparența sau recunoașterea unor neajunsuri ale unui brand pot fi o metodă de a face asta.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani