Cum poate salva renunțarea la sare viețile diabeticilor

Cum poate salva renunțarea la sare viețile diabeticilor
Un nou studiu publicat în jurnalul medical Hypertension arată că reducerea cantității de sare la doar jumătate de linguriță pe zi ar putea salva vieților multor persoane care suferă de diabet, potrivit CSID.

Reducerea cantității de sare consumată zilnic cu 2 grame duce la o scădere semnificativă a tensiunii arteriale pentru persoanele diagnosticate cu diabet zaharat de tip 2 și cele cu intoleranță la glucoză. Această schimbare ar scădea șansele de a suferi un accident cerebral vascular, infarct miocardic sau afecțiuni ale rinichilor pentru cei care suferă de diabet zaharat de tip 2 în stadiu incipient.Cantitatea pe care ar trebui să o reducă este echivalentul unei conserve de supă de roșii, a două felii de pâine albă sau jumătate de pizza cu salam picant.

„Cercetarea demonstrează clar că reducerea cantității de sare consumată zilnic este eficientă în reducerea tensiunii arteriale la pacienții diagnosticați cu diabet zaharat de tip 2 sau cei intoleranți la glucoză”, susține Graham MacGregor, expert în boli cardiovasculare la Queen Mary, Universitatea din Londra.

Profesorul adaugă că „Este prima dată când s-a demonstrat atât de concludent această legătură și este important ca acum toți pacienții cu diabet zaharat de tip 2 sau intoleranță la glucoză să fie sfătuiți să ia în considerare reducerea consumului de sare. Este vital să convingem industria alimentară să scadă cantitățile uriașe și inutile de sare din alimentele pe care le pun pe piață”.

Potrivit CSID, OMS recomandă consumul a maximum 5 grame de sare pe zi persoanelor de peste 51 de ani. Celor care suferă de hipertensiune arterială, de diabet zaharat sau de boli de rinichi, recomandarea fiind de 1,5 grame de pe zi. În acest sens este nevoie de moderație deoarece media populației consumă astăzi 9-12 grame de sare pe zi, dublu față de cantitatea maximă recomandată.

Este indicată menținerea unui aport de maximum 6 g/zi sare (pentru persoanele tinere și sănătoase), consumul de sare nerafinată (sare de Himalaya, sare de mare) și reducerea aportului de alimente foarte sărate: chips-uri, snacks-uri, conserve de carne și pește, mezeluri, sosuri ambalate sau unele brânzeturi ca telemeaua, brânza feta, cașcavalul.

Inchide