Genele umane conțin fragmente de ADN non-uman. De unde provin acestea și cum au ajuns la în ADN-ul nostru

Publicat: 24/03/2016, 13:32
Actualizat: 21/03/2019, 21:22

Deocamdată, nu se știe dacă aceasta se poate sau nu diviza, dar, potrivit oamenilor de știință, acestea pot afecta oamenii care sunt purtători.

„Se dovedește că am putea fi mai puțin umani decât am crezut”, este menționat în raportul publicat în HNGN News.

Rezultatele cercetării se bazează pe analiza a 2.500 de persoane și afirmă că noile fragmente de ADN non-uman au fost lăsate de virușii care au infectat prima dată strămoșii omului, cu sute de mii de ani în urmă.

Fragmentele virale au fost identificate prin compararea genelor cu un genom uman de „referință”. Retrovirusurile endogene umane (HERVs) sunt virusurile antice care au reușit să lase replici gentice identice cu ADN-ul lor în ARN-ul genomului strămoșilor noștri.

„Multe studii au încercat să lege aceste elemente virale endogene de cancer sau de alte boli, dar o dificultate majoră este că nu au fost găsite încă toate dintre ele”, a declarat co-autorul studiului Zachary H. Williams, de la Școala Sackler Tuft.

Un alt co-autor al studiului, Julia Wildschutte, a menționat că va trebui analizat un număr mult mai mare de oameni, fiindcă multe din aceste elemente interesante pot fi găsite numai la un procent mic de populație.

„Au fost descoperite 19 fragmente noi de ADN non-uman, lăsat de virușii care au infectat strămoșii noștri cu sute de mii de ani în urmă. O astfel de porțiune a noului ADN a fost găsită la aproximativ 50 de persoane dintre cele 2.500 analizate. Aceasta conține o rețetă genetică intactă a unui virus”, scrie într-un raport publicat în Phys News.

Autorul principal al studiului este virusologul John Coffin, doctor la Școala de Medicină de la Universitatea Tufts.

„Acestea arată de parcă ar fi capabile să creeze un virus infecțios, fapt care s-ar dovedi extrem de interesant dacă s-ar confirma, deoarece ne-ar permite să studiem o epidemie virală, care a avut loc cu mult timp în urmă”, a declarat John Coffin.

Potrivit lui Coffin, această cercetare oferă informații importante, necesare pentru înțelegerea modului în care retrovirusurile și oamenii au evoluat împreună, relatează Descoperă.

Crima care a speriat ţara! Vedeta de pe Instagram, ucisă şi aruncată în canal. E...