Mișcarea sau dieta: care face diferența când vrei să slăbești?

Mișcarea sau dieta: care face diferența când vrei să slăbești?
Publicat: 06/02/2016, 23:07

Mergi la sală

Expert: Michele Olson, profesor de educație fizică și sport la Universitatea Auburn din Montgomery, Alabama

Da, poți slăbi doar urmând o dietă, dar activitatea fizică este un element foarte important. Fără ea, doar o parte din kilogramele pierdute reprezintă grăsime, în urma unei diete îți poți pierde masa musculară și densitatea oaselor. Ținând cont de faptul că mișcarea dezvoltă cu precădere masa musculară, slăbitul prin activități fizice înseamnă că arzi grăsimi în cea mai mare parte. Dacă te urci pe cântar nu o să fii la fel de impresionat ca atunci când urmezi o dietă, iar cântarul poate chiar să arate mai mult, dar pe seama creșterii masei musculare, țesut care ocupă mai puțin loc decât grăsimea și este așezat acolo unde arată bine.

Într-o primă fază se poate „slăbi” și un kilogram pe săptămână, dar ritmul natural (la un deficit caloric de 500kcalorii pe zi) este de 2 kilograme pe lună. Cele mai multe studii arată că pentru a slăbi cu ajutorul activităților fizice și pentru a te menține în formă nu este nevoie să alergi la maraton sau să urmezi un program dificil de antrenamente. Dacă reușești să mergi la sală de cinci ori pe săptămână timp de 50 de minute la clase cu o intensitate moderată (cum ar fi zumba, de exemplu!), este suficient. Mersul alert sau exercițiile de întărire a rezistenței sunt de asemenea foarte benefice. Și, evident, pe lângă arderea grăsimii și pierderea din greutate, nu ar trebui să uitați că mișcarea are beneficii importante pentru starea generală de sănătate, inclusiv îmbunătățirea somnului, scăderea nivelului de colesterol și chiar reducerea stresului!

Citește în continuare pe Csid.ro.