NASA a descoperit „sora mai mare a Pământului”. Cum arată planeta Kepler-452b

Chiar dacă NASA nu poate stabili cu exactitate dacă planeta dispune de munți, apă și aer, aceasta seamănă cel mai bine cu Pământul din rândul tuturor obiectivelor descoperite până acum de astronomi.

„Începând de azi, Pământul nu mai este atât de singur”, a declarat cercetătorul Jon Jenkins, din cadrul programului Kepler.

Planeta Kepler-452b se află la o distanță de 1.400 ani-lumină de Terra, în constelația Cygnus, scrie CNN. Aceasta este cu 60% mai mare decât Pământul, explică NASA și se află în zona locuibilă a stelei sale.

Un vizitator ar experimenta pe Kepler-452b o gravitație de două ori mai puternică decât pe Terra și cercetătorii spun că șansele ca planeta să aibă o suprafață muntoasă sunt „mai mari ca nicioadată”.

Chiar dacă se situează mai departe de steaua sa, Kepler-452, decât distanța dintre Pământ și Soare, aceasta este mai strălucitoare. În aceste condiții, planeta primește o cantitate de energie asemănătoare cu cea care vine dinspre Soare către Pământ. Mai mult, „lumina solară” ar fi asemănătoare cu cea de pe Terra, a declarat Jenkins.

Planeta „are cu siguranță atmosferă”, a mai spus Jenkins, chiar dacă oamenii de știință nu pot stabili cu exactitate compoziția acesteia. Presupunând că geologii planetari au dreptate, atmosfera planetei Kepler-452b ar fi mai densă decât pe Pământ și relieful ar dispune de vulcani activi.

Potrivit NASA, un an pe planeta sora cu Pământul ar avea 385 de zile, față de Terra, unde are 365 de zile. Datorită faptului că a petrecut mult timp pentru a orbita în zona respectivă – 6 miliarde de ani – va avea destul timp pentru a susține viața, a spus Jenkins.

„Viața ar putea avea o oportunitate substanțială, dacă pe planetă ar exista toate ingredientele și condițiile necesare susținerii ei”, a mai declarat Jenkins.

Înainte de descoperirea acestei planete, se credea că planeta Kepler-186f este cea mai apropiată de caracteristicile Pământului. Aceasta se află la o distanță de 500 ani-lumină față de Pământ, dar primește doar o treime din energia stelei sale.

Misiunea Kepler de 600 milioane dolari a fost lansată în 2009, cu scopul de a explora o porțiune din Calea Lactee, care ar putea susține viața. Până în prezent, au fost descoperite peste 1.000 de planete. În 2017, NASA intenționează să lanseze un satelit denumit TESS, cu ajutorul căruia să afle mai multe date despre planetele care ar putea susține apariția vieții.

Anul viitor, spre spațiul cosmic va pleca Telescopul Spațial James Webb. Această platformă, spune NASA, va furniza o viziune nemaiîntâlnită despre „alte lumi”, inclusiv culoarea lor, diferențele de anotimpuri, vremea și posibila prezență a vegetației.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis!...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
EXCLUSIV: 50 de lei o porție de hamsie la malul mării! Ce prețuri au restaurantele...
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Regulă pentru absolut toți șoferii din România. Se pedepsește cu închisoarea de la 2 la...
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...