Ora la care mănânci este mai importantă decât ceea ce mănânci

Ora la care mănânci este mai importantă decât ceea ce mănânci
Persoanele care sar peste mese, mănâncă pe fugă sau la ore târzii sunt mai puțin sănătoase decât cele care un program regulat de mese, potrivit unui nou studiu realizat de o echipă de cercetători de la King''s College London și Universitatea São Paulo .

Autorii studiului au analizat efectele nutritive ale obiceiurilor alimentare și susțin că respectarea unui program al meselor este crucială pentru sănătatea noastră, scrie CSID.

Echipa de cercetători notează într-o lucrare publicată în British Journal of Nutrition că sunt necesare mai multe studii pentru a stabili cu exactitate efectele meselor neregulate. Se pare că un program haotic al meselor pot crește riscul de dezvolta diabet de tip 2, hipertensiune și chiar obezitate.

Dacă nu mănânci la ore fixe, organismul tău nu știe când va primi hrană și de la prima masă se vede nevoit să își păstreze nutrienți pentru mai târziu, ceea ce înseamnă că te vei alege cu câteva depozite de grăsime, respectiv câteva kilograme în plus. Cel mai rău, însă, este să mănânci la ore foarte târzii sau chiar să te trezești noaptea pentru mâncare.

Persoanele care lucrează noaptea și sunt nevoite să mănânce la ore târzii, au cel mai adesea probleme de greutate, pentru că procesul de digestie este în repaus noaptea, iar activitatea cardiacă scade semnificativ. De aceea, aceste persoane au un risc de două ori mai mare de a ajunge la obezitate decât cele care mănâncă echilibrat și la aproximativ aceleași ore din zi.

„Se pare că există mai mult adevăr decât credeam în faimoasa zicală «Mănâncă la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor». Cu toate acestea, sunt necesare investigații ulterioare. Deși înțelegem mai bine ce anume ar trebui să mâncăm, rămâne întrebarea care dintre mese ar trebui să ne ofere cel mai mare aport de energie. Deși dovezile sugerează că un aport mai mare de calorii este asociat cu obezitatea, încă nu înțelegem dacă aportul energetic alimentar ar trebui distribuit egal pe parcursul zilei sau dacă micul dejun ar trebui să ofere cea mai mare parte a energiei”, a explicat doctorul Gerda Pot, expert în nutriție la King”s College London și co-autor al studiului.

Inchide