Prima pagină » Magazin » Rodiile, cel mai bun antidot la produsele de tip fast-food – concluzia unui studiu

Rodiile, cel mai bun antidot la produsele de tip fast-food – concluzia unui studiu

Rodiile, cel mai bun antidot la produsele de tip fast-food - concluzia unui studiu
Rodiile ar putea reduce o parte dintre pagubele pe care produsele de tip fast-food le provoacă organismului, întrucât protejează vasele de sânge, anunță cercetătorii spanioli într-un nou studiu

Rodiile ar putea reduce o parte dintre pagubele pe care produsele de tip fast-food le provoacă organismului, întrucât protejează vasele de sânge, anunță cercetătorii spanioli într-un nou studiu, potrivit dailymail.co.uk.

Un supliment alimentar obținut din aceste fructe ajută la menținerea sănătății vaselor sangvine, un pas esențial în evitarea infarctului și a accidentelor vasculare cerebrale.

Cercetătorii spanioli au analizat efectele unei pastile care conține substanțe chimice din rodie, numite polifenoli, asupra circulației sangvine a porcilor. Pentru acest experiment au fost aleși porcii, întrucât sistemul lor cardiovascular este asemănător cu cel al oamenilor.

Consumul alimentelor grase a deteriorat vasele de sânge ale porcilor, în special, endoteliul – componentă importantă a peretelui vascular. Endoteliul este important, întrucât eliberează substanțe care controlează expansiunea și contracția vaselor de sânge. Deteriorarea endoteliului poate reprezenta primul pas în dezvoltarea aterosclerozei, ceea ce înseamnă rigidizarea arterelor, care poate duce la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale.

Vasele de sânge ale porcilor hrăniți cu alimente grase au fost mai puțin elastice. De asemenea, animalele au prezentat semne ale unor probleme cardiace. O doză dintr-un supliment cu extract de rodie care conține 200 de miligrame de polifenoli numiți punicalagini a anulat multe dintre aceste efecte.

„O dietă cu polifenoli din rodie poate ajuta la prevenirea și întârzierea disfuncției endoteliale, care reprezintă unul dintre primele semne ale aterosclerozei și accidentului vascular cerebral”, a declarat cercetătorul Lina Badimon, de la Institutul Catalan de Științe Cardiovasculare din Spania.

Studii anterioare au arătat că sucul din rodii poate ajuta la reglarea tensiunii arteriale, prin reducerea hormonului de stres pe care corpul îl produce. De asemenea, un pahar de suc din rodii consumat zilnic ajută la îmbunătățirea fluxului de sânge la nivelul inimii în cazul unei treimi dintre persoanele ale căror artere au fost acoperite de colesterol.

Fiind unul dintre cele mai vechi fructe cultivate, rodia a reprezentat un simbol al fertilității, morții și eternității. Mulți oameni sunt de părere că fructul interzis din grădina Edenului a fost o rodie și nu un măr.

Dorina Calin, [email protected]

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Ce obiecte din casă îi pot face rău pisicii? Iată ce spun specialiștii!