Prima pagină » Magazin » STUDIU. Alcoolul îmbunătățește memoria persoanelor în vârstă

STUDIU. Alcoolul îmbunătățește memoria persoanelor în vârstă

STUDIU. Alcoolul îmbunătățește memoria persoanelor în vârstă
Consumul moderat de alcool îmbunătățește memoria și capacitatea de învățare, astfel că un pahar cu vin în fiecare zi ar putea reprezenta cheia pentru a avea mintea limpede la o vârstă înaintată, potrivit unui studiu recent

Consumul moderat de alcool îmbunătățește memoria și capacitatea de învățare, astfel că un pahar cu vin în fiecare zi ar putea reprezenta cheia pentru a avea mintea limpede la o vârstă înaintată, potrivit unui studiu recent, informează dailymail.co.uk.

Conform unui studiu pe termen lung, la care au participat persoane în vârstă, consumul moderat de alcool îmbunătățește memoria și capacitatea de învățare. Cercetările arată că beneficiile apar după vârsta de mijloc. Cu toate acestea, nu toată lumea va resimți beneficiile unei băuturi zilnice. S-a constatat că aproximativ 80% dintre pensionari vor simți beneficiile consumului de alcool, în timp ce pentru 20% dintre pensionari alcoolul nu va avea niciun efect. De fapt, pentru cei din urmă, consumul de alcool ar putea avea efecte adverse, întrucât ADN-ul lor include o genă numită APOE e4, care a fost legată de boala Alzheimer.

Studiul, publicat în revista Alcohol And Alcoholism, a arătat că în cazul persoanelor care au gena APOE e4, capacitatea de învățare și memorie suferă un declin, în timp ce consumul moderat de alcool a fost asociat cu o creștere a capacității de învățare și memorie în rândul persoanelor care nu au gena APOE e4.

Cercetătorii au precizat că sunt „câteva mecanisme” care pot explica relația dintre alcool și capacitatea de a gândi clar. Printre acestea se numără proprietățile antiinflamatorii ale alcoolului și faptul că un consum moderat de alcool protejează împotriva demenței, accidentului vascular cerebral, bolilor coronariene și diabetului de tip 2.

Studiul, realizat de universitățile din Kentucky și Maryland, a arătat că gena APOE e4 este recunoscută ca fiind un factor de risc pentru Alzheimer și este asociată cu slaba capacitate cognitivă în rândul persoanelor care nu suferă de demență.

Studiul a analizat 619 pensionari din Statele Unite ale Americii, cu vârste cuprinse între 69 și 92 de ani. Aceștia au făcut parte dintr-un proces îndelungat de monitorizare care a început în 1948. Astfel, obiceiurile lor în ceea ce privește consumul de alcool și funcțiile cognitive au fost monitorizate din timpul vârstei mijlocii și până în prezent.

Cercetătorii au descoperit că efectele alcoolului asupra organismului au fost determinate de existența sau nu a variantei e4 a genei APOE, care ajuta la reglarea nivelului de colesterol din corp. Dintre cei 22% care au fost descoperiți că aveau gena respectivă, persoanele care nu consumau alcool s-au descurcat mai bine la testele care analizau nivelul funcției cerebrale. Pentru cei 78% dintre cei care nu aveau e4, aceia cărora le plăcea alcoolul au manifestat abilități de memorie și de învățare mai bune decât cei care nu consumau alcool. Efectul a fost mai bun pentru cei care consumau între șapte și 14 băuturi pe săptămână.

Un studiu recent al Universității din Newcastle a arătat că limitele de siguranță pentru persoanele în vârstă trebuie să fie reduse, pentru a evita ca alcoolul să interfereze cu medicamentele și să provoace depresii și demență.

Cercetătorii au precizat că fiecare om reacționează diferit la băutură, iar fiecare persoană în vârstă trebuie să fie conștientă că prea mult alcool poate cauza sau accentua problemele de sănătate.

Dorina Calin, [email protected]

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O parte din cabluri au cedat. Momentele tensionate din timpul scufundării barjelor care au salvat Reactorul 2 de la Cernavodă
Digi24
Drona care a explodat în Bulgaria, aproape de România, a fost identificată. Ce arată analiza preliminară a epavei
Cancan.ro
Marco Verratti, dezbrăcat de o dansatoare într-un club exclusivist din Mykonos. Campionul italian a cedat complet în fața ispitei!
Prosport.ro
FOTO. Irina Deleanu, imagini incendiare: „Îmi place să fiu cât mai naturală”
Adevarul
SURSE Noile condiții puse de Bolojan pentru a vota un guvern
Mediafax
Eugen Tomac, despre criza guvernamentală: Președintele este pregătit să desemneze mâine un candidat
Click
Fost șef al Investigațiilor Criminale, dispărut de două zile! Poliția îl caută în Deva: „L-ați văzut?”
Digi24
Devin oamenii mai puțin inteligenți? Ce este „efectul Flynn invers” și de ce îi îngrijorează pe cercetători
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather anunță o toamnă cum nu prea a mai fost, în România. Ce se întâmplă în septembrie, octombrie și noiembrie 2026, în București. Pe ce dată ninge
Ce se întâmplă doctore
Alina Pușcău, mărturisire sfâșietoare înainte de operație. A fost diagnosticată cu cancer la sân în metastază: „Este singurul tratament care o să mă ajute să îmi salvez viața”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Ce se întâmplă dacă trebuie să fugi cu Tesla în timp ce încarcă? Un atac armat reaprinde discuția
Descopera.ro
Este adevărat că inteligența oamenilor scade?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Badea Gheorghe: – Nu pot face dragoste!
Descopera.ro
Cancerul de care suferă fostul președinte american Joe Biden s-a extins