Prima pagină » Magazin » STUDIU. Berea ar putea regla nivelul de zahăr din sânge

STUDIU. Berea ar putea regla nivelul de zahăr din sânge

STUDIU. Berea ar putea regla nivelul de zahăr din sânge
Persoanele care beau bere prezintă un risc scăzut de a suferi de diabet

Persoanele care beau bere prezintă un risc scăzut de a suferi de diabet. Cel puțin așa susțin oamenii de știință de la Universitatea din Barcelona, Spitalul Clinic din Barcelona și Institutul de Sănătate Carlos al III-lea din Madrid. Ei spun că un consum moderat și regulat de bere poate regla nivelul de zahăr din sânge.

„Diabetul este un sindrom caracterizat prin valori crescute ale concentrației de glucoză în sânge (hiperglicemie) și dezechilibrarea metabolismului. Acest studiu scoate la iveală un beneficiu al berii pe care nu trebuie să îl ignorăm, datorat macro și micronuțrienților din bere, ca și, probabil, nivelului mare de antioxidanți. Ceea ce nu trebuie să uităm însă este faptul că efectul benefic al berii, se face simțit exclusiv în cazul în care este consumată în cantități moderate”, spune dr. Corina-Aurelia Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Datele studiului mai arată că un consum moderat de bere combinat cu o dietă mediteraneană bazată pe alimente cum sunt: peștele, fructele, legumele și uleiul de măsline, poate avea efecte pozitive în prevenirea și combaterea diabetului. Acest efect este datorat aportului ridicat de vitamine, acid folic, fier și calciu care se regăsește în bere, susțin cercetătorii.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.249 de bărbați și femei, de peste 57 de ani. În urma lui a reieșit că cei care beau regulat o cantitate moderată de bere prezintă un risc mai mic de a se îmbolnăvi de diabet. În plus, aceștia au experimentat și alte efecte pozitive, precum scăderea în greutate și minimizarea riscului de a suferi de presiune arterială crescută.

„Berea nu afectează creșterea în greutate, deoarece nu conținute grăsimi, și nivelul său caloric este redus – doar 43 kcal/ 100 ml. Un consum moderat de bere poate fi considerat nutrițional și benefic pentru sănătate și organism”, mai precizează dr. Zugravu.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Vestea serii pentru șoferi: motorina se ieftinește de la miezul nopții
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Care sunt șansele ca R. Moldova să renunțe la independență pentru a intra în UE. Scenariul unirii cu România, analizat de presa internațională
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Ce a vorbit Dan Alexa cu Alina Pușcău după ce boala s-a agravat. „Să ne rugăm pentru ea că e mult mai greu”
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Afecțiuni medicale din cauza cărora șoferii pot ajunge la închisoare. Problema e tratamentul, nu boala
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?