Prima pagină » Magazin » STUDIU. Berea, remediu natural împotriva apariției pietrelor la rinichi

STUDIU. Berea, remediu natural împotriva apariției pietrelor la rinichi

STUDIU. Berea, remediu natural împotriva apariției pietrelor la rinichi
Persoanele care beau bere prezintă un risc scăzut de a suferi de pietre la rinichi

Persoanele care beau bere moderat prezintă un risc scăzut de a suferi de pietre la rinichi. La această concluzie au ajuns cercetătorii din Finlanda, ale căror concluzii au fost publicate în Jurnalul American de Epidemiologie.

Cercetarea, realizată în Finlanda, pe bărbați în a căror dietă era inclus un consum moderat de bere, a demonstrat că incidența pietrelor la rinichi poate fi scăzută cu 40% odată cu includerea acestei băuturi în dietă.

Doctorul Tero Hirvonen de la Institutul de Sănătate Publică din Helsinki, coordonatorul studiului, afirmă că aceste posibile efecte ale consumului moderat de bere nu pot fi puse pe seama unui anumit ingredient al acestei băuturi, ci este rezultatul unui cumul de elemente pe care berea le conține – de la ingredientele sale naturale, la ponderea de peste 90% pe care o are apa în compoziția sa.

„Studiul vine să aducă o confirmare științifică unor obiceiuri, să le spunem, mai degrabă populare. Este binecunoscută recomandarea de a bea bere pentru a preveni formarea pietrelor la rinichi. Iată însă că există și dovezi științifice în acest sens, așa că iubitorii berii au un motiv în plus de bucurie. În mod evident însă având grijă să nu depășească limitele unui consum de bere moderat”, a declarat Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Pietrele la rinichi sunt depuneri bogate în calciu care, dacă ajung în uretră, pot bloca fluxul urinei cauzând dureri mari și posibile leziuni ale rinichilor. Studiul a fost realizat în Finlanda, pe un eșantion de peste 27.000 de bărbați cu vârste cuprinse între 50 și 69 de ani.

Rezultatele au arătat că un consum moderat de bere reduce riscul de a dezvolta pietre la rinchi cu 40%. Potrivit cercetării, nicio altă băutură testată în acest studiu, fie ea alcoolică sau nonalcoolică, în afară de bere, nu a influențat apariția acestei afecțiuni. Printre băuturile care au mai fost testate se numără  laptele, sucurile de fructe și ceaiul.

Studiul indică faptul că alcoolul și cantitatea de apă conținute de bere concură la creșterea fluxului de fluide, reducând astfel riscul acumulării de pietre. Mai mult, conținutul de alcool este cel care crește procesul de eliminare a calciului, vinovat de formarea pietrelor la rinichi. Aceste descoperiri sunt completate de faptul că hameiul are capacitatea de a inhiba elimiarea calciului din oase, fapt care conduce la încetinirea dezvoltării calculilor renali.

Membrii Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție atrag atenția că un consum moderat de bere trebuie completat de un stil de viață sănătos și o alimentație corespunzătoare. Este considerat consum moderat de bere o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei cu o concentrație de alcool de 5%.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Sindicatul MIPE, replică pentru Dragoș Pîslaru: „Părăsit de propriul ministru, MIPE își caută ministru”
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Soțul Annei a ieșit la lumină! A ținut pasul cu pretențiile Julietei de pe Transfăgărășan până i-a ieșit fum din portofel
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
Pagube uriașe după un cutremur puternic în Granada, resimțit în mai multe regiuni din Spania
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?