Prima pagină » Magazin » STUDIU. Cum poți combate bolile reumatice

STUDIU. Cum poți combate bolile reumatice

STUDIU. Cum poți combate bolile reumatice
Persoanele care mănâncă des somon, hering, macrou, anșoa, sardină, păstrăv sau ton prezintă un risc scăzut de a se confrunta cu boli reumatice, printre care se numără și poliartrita reumatoidă

Persoanele care mănâncă des somon, hering, macrou, anșoa, sardină, păstrăv sau ton prezintă un risc scăzut de a se confrunta cu boli reumatice, printre care se numără și poliartrita reumatoidă (nr. boala inflamatorie care afectează articulațiile mâinilor și ale picioarelor). La această concluzie au ajuns cercetătorii de la Institutul Karolonska, după ce au analizat datele a 30.000 de femei, notează site-ul passionsante.be.

Oamenii de știință spun că explicația pentru riscul scăzut în dezvoltarea bolilor reumatice constă în faptul că aceste alimente au un conținut ridicat de Omega 3.

Pentru a ajunge la această concluzie, specialiștii au minitorizat pe o perioadă mai lungă de timp un grup de femei care trebuiau să completeze periodic un chestionar care cuprinde întrebări cu privire la regimul alimentar pe care în urmau.

Datelă feme obținute au arătat ceile care mâncau regulat, respectiv o dată pe săptămână pește gras prezentau un risc cu 50% mai mic să dezvolte poliartrită reumatoidă (nr. cea mai frecventă formă de reumatism inflamator). Însă efectul de prevenire este unul însemnat doar dacă acest tip de aliment este consumat o perioadă îndelungată. Aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de știință.

Efectul se datorează acțiunii anti-inflamatoare a Omega-3, element asimilat de pești prin algele cu care se hrănesc, mai explică specialiștii.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Ungaria, măsuri extreme pe Dunăre pentru Paks: 150.000 de metri cubi de piatră și barje pregătite de scufundare
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
Fenomen SPECTACULOS astăzi! Eclipsa de Soare poate fi observată din România. Care sunt cele mai bune locuri
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu