Una dintre cele mai frumoase căi ferate din România, Anina – Oravița, ar putea fi salvata de la închidere

Publicat: 16/10/2014, 18:35

După ce a fost scoasă la licitație pe Bursa Română de Mărfuri și pregătită pentru închidere, calea ferată Anina – Oravița ar putea fi totuși „salvată”. Primăria Anina a anunțat recent că intenționează să utilizeze respectivul tronson pentru transportul cărbunelui descoperit în zonă, relatează presa locală.

Pentru revalorificarea zăcământului, Consiliul Local s-a asociat cu o firmă care pune la dispoziție utilajele necesare exploatării. Potrivit sursei citate, cărbunele a fost cumpărat de termocentrala hunedoreană de la Mintia. Exploatarea va fi una de suprafață și va începe în noiembrie.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Așadar, cel puțin pentru următorii doi ani, trenurile de pe linia Anina – Oravița vor asigura transportul cărbunelui.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul Bănățean” datorită asemănării cu celebra cale ferată Semmering din Austria, a fost construită între 1860 și 1863.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Aceasta se întinde pe o distanță de 34 de kilometri, iar scopul său inițial era transportul cărbunelui din mine către vapoarele care așteptau să fie încărcate pe Dunăre.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase