Cu ce datorii au rămas partidele după campania pentru alegerile locale

Cu ce datorii au rămas partidele după campania pentru alegerile locale
USL avea, la finalul campaniei pentru alegerile locale din 10 iunie, restanțe de achitat de 7.960.181 de lei, în timp ce datoriile PDL se ridicau la 2.726.678 de lei, conform rapoartelor de venituri și cheltuieli.
Publicat: 08/08/2012, 17:00
Actualizat: 31/07/2014, 14:17

USL avea, la finalul campaniei pentru alegerile locale din 10 iunie, restanțe de achitat de 7.960.181 de lei, în timp ce datoriile PDL se ridicau la 2.726.678 de lei, conform rapoartelor de venituri și cheltuieli.

USL, PSD, PNL și PC au cheltuit în campania pentru alegerile locale din iunie 26.029.130 de lei.

Astfel, USL a înregistrat pentru campaniile de la alegerile locale venituri de 14.826.692 de lei, din care 6.178.544 de lei au fost venituri înregistrate înaintea declanșării campaniei, iar 8.648.147 de lei au provenit din donațiile obținute în campanie.

Cheltuielile USL de campanie s-au ridicat la 21.153.069 de lei, din care 9.545.355 de lei au fost pentru tipărituri și alte materiale promoționale, 2.884.216 de lei pentru publicitate în presă, radio și TV, iar 2.702.575 de lei au fost alocate pentru publicitate stradală. O sumă semnificativă, de 4.666.131 de lei, a fost pentru cheltuielile cu servicii.

În finalul campaniei electorale pentru locale, USL avea datorii de 7.960.181 de lei.

La cheltuielile Uniunii Social Liberale s-a adăugat și situația celor trei partide componente ale formațiunii care au avut bugete separate de ale USL.

Astfel, PSD a înregistrat venituri în campania pentru locale de 2.463.283 de lei, din care 1.266.561 de lei au provenit din transferuri, iar 1.196.722 de lei au reprezentat donații. În total, social-democrații au avut cheltuieli în valoare de 2.371.161 de lei, cele mai mari fiind înregistrate pentru tipărituri și alte materiale promoționale. La finalul campaniei, PSD avea datorii neachitate de 208.755 de lei.

În cazul PNL, veniturile s-au ridicat la 2.315.282 de lei, din care 1.328.139 lei au fost din transferuri, iar 987.144 de lei au fost donații în campanie. Cheltuielile liberalilor au ajuns la 2.155.185 de lei, iar la sfârșitul campaniei pentru locale aveau datorii de achitat de 231.854 de lei.

În cazul PC veniturile pentru locale au ajuns la 360.882 de lei, din care 325.647 de lei au fost donații. Cheltuielile conservatorilor au fost de 349.715 de lei.

În ceea ce-l privește pe primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, acesta a obținut donații pentru cheltuielile de campanie în cuantum de 746.600 de lei, cheltuind 722.836 de lei. Cea mai mare sumă folosită de Oprescu a fost pentru publicitate în presă, radio și TV, respectiv 380.215 de lei.

PDL a avut venituri în campania pentru locale care s-au ridicat la 14.600.137 de lei , din care 7.849.589 de lei au provenit din transferuri ale partidului, iar 6.750.548 de lei au fost donații obținute în campanie. Cheltuielile PDL pentru campania de la locale au ajuns la 16.778.317 de lei, iar 9.409.604 de lei au fost pentru tipărituri și alte materiale promoționale. Cheltuielile cu publicitatea în presă, radio și TV au ajuns la 3.357.015 de lei, în timp ce publicitatea stradală a costat PDL 2.698.267 de lei. La finalul campaniei electorale, democrat-liberalii înregistrau datorii de 2.726.678 de lei.

Totodată, atât PDL, cât și partidele din USL au constituit diverse alianțe electorale locale, care au raportat separat veniturile și cheltuielile înregistrate în campanie.

UNPR a beneficiat la locale de venituri de 2.691.547 de lei, înregistrând cheltuieli totale de 3.115.547 de lei și datorii la finalul campaniei de 446.529 de lei.

În ceea ce privește UDMR, formațiunea a avut venituri pentru campania de la locale de 2.434.657 de lei, în timp ce cheltuielile au ajuns la 2.681.035 de lei, fiind înregistrate restanțe de 265.476 de lei.

De asemenea, Partidul Poporului Dan Diaconescu a beneficiat de venituri de 1.793.286 de lei, din care 1.715.873 de lei au fost donații. Cheltuielile PPDD pentru campanie au însumat 1.719.416 de lei, înregistrând la finalul campaniei datorii de achitat în valoare de 303.093 de lei.