• Publicat:
Politică

Europarlamentar PSD, apel pentru Autostrada Moldovei: Nu trebuie să mai irosim alți 10 ani

Europarlamentar PSD, apel pentru Autostrada Moldovei: Nu trebuie să mai irosim alți 10 ani
Europarlamentarul PSD Dragoș Benea a făcut, miercuri, un apel pentru construirea Autostrăzii Iași-Bacău-Brașov. El susține că demersul este de trei ori mai ieftin decât construcția Autostrăzii Tg Mureș-Iași, care are probleme de mediu și nu va obține niciodată finanțare europeană.

„În calitate de europarlamentar al regiunii Nord-Est, lansez un apel către toți factorii decidenți, oamenii politici și organizațiile non-guvernamentale din Moldova pentru susținerea cu prioritate a variantei de 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚̆ 𝐈𝐚𝐬̦𝐢 – 𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮 – 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯: 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝟑 𝐨𝐫𝐢 𝐦𝐚𝐢 𝐢𝐞𝐟𝐭𝐢𝐧𝐚̆, 𝐜𝐮 𝐮𝐧 𝐢𝐦𝐩𝐚𝐜𝐭 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐮 𝐦𝐮𝐥𝐭 𝐦𝐚𝐢 𝐫𝐞𝐝𝐮𝐬 (𝐝𝐨𝐚𝐫 𝟖% 𝐩𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞 𝐚𝐫𝐢𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐭𝐞𝐣𝐚𝐭𝐞) 𝐬̦𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐂𝐍𝐀𝐈𝐑 𝐯𝐚 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐞𝐥𝐚𝐛𝐨𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐬̦𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜 𝐢̂𝐧 𝐟𝐞𝐛𝐫𝐮𝐚𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟎 (𝐜𝐨𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐢𝐬𝐢𝐮𝐧𝐢𝐢 𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐋𝐮𝐜𝐢𝐚𝐧 𝐁𝐨𝐝𝐞)”, a scris Benea, pe Facebook.

El susține că finalizarea Autostrăzii Tg. Mureș-Iași e mult mai scumpă decât estimările inițiale.

„𝐀𝐩𝐞𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐌𝐨𝐥𝐝𝐨𝐯𝐞𝐢: 𝐍𝐮 𝐭𝐫𝐞𝐛𝐮𝐢𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐦𝐚𝐢 𝐢𝐫𝐨𝐬𝐢𝐦 𝐚𝐥𝐭̦𝐢 𝟏𝟎 𝐚𝐧𝐢, 𝐩𝐞 𝐥𝐚̂𝐧𝐠𝐚̆ 𝐜𝐞𝐢 𝟏𝟎 𝐝𝐞𝐣𝐚 𝐩𝐢𝐞𝐫𝐝𝐮𝐭̦𝐢! În ultimii 10 – 12 ani, s-au făcut tot felul de declarații de susținere a Autostrăzii Moldovei; prea puțin la concret. Cuvintele de bine au culminat cu transformarea în lege, în anul Centenarului Marii Uniri (2018), a 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢 (𝐓𝐠. 𝐌𝐮𝐫𝐞𝐬̦ – 𝐈𝐚𝐬̦𝐢), 𝐨 𝐥𝐞𝐠𝐞 𝐚𝐳𝐢 𝐢𝐧𝐚𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐯𝐫𝐞𝐦𝐞 𝐜𝐞 𝐧𝐮 𝐞𝐱𝐢𝐬𝐭𝐚̆ 𝐬𝐮𝐫𝐬𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐧𝐭̦𝐚𝐫𝐞 𝐚𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚𝐭𝐚̆ 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭. Proiect al cărui cost, conform declarațiilor ministrului Marcel Boloș, ar fi fost subevaluat. El e, în realitate, mult mai scump decât estimările inițiale”, a completat Benea.

Europarlamentarul acuză Guvernul că insistă, din orgoliu, cu proiectul Autostrăzii Moldovei, însă autostrada nu se va face din cauza problemelor de mediu.

„În calcul electoral sau din orgoliu politic, Guvernul insistă pe această soluție cvasi-imposibil de pus în practică. Probabil, tocmai pentru ca să nu se pună în practică, din considerentele enumerate anterior. A „patina” la nesfârșit pe varianta de lucru Tg. Mureș – Iași, ce întâmpină , înseamnă a pune umărul la îngroparea definitivă a autostrăzii către Moldova. Și poate că asta se dorește, de fapt! Totuși, nu putem sta cu mâinile în sân – ceva trebuie făcut pentru ca Moldova să fie conectată rutier cu Transilvania, printr-o autostradă. Nu trebuie să mai irosim încă 10 ani, pe lângă cei 10 deja pierduți, discutând cu mai mult subiectivism decât este cazul despre o 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚̆ 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐧𝐮 𝐬𝐞 𝐯𝐚 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐜𝐚𝐮𝐳𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐮”, a subliniat Benea.

Social-democratul a adăugat că ponderea proiectului de construcție al autostrăzii Tg.Mureș-Iași este de aproape 55%, ceea ce dă „bătăi de cap”.

Benea subliniază, în final, că Autostrada Moldovei (Iași-Bacău-Brașov-n.r) e sungura șansă de dezvoltare pentru această regiune.

„Dacă vom face front comun și vom fi uniți pentru Moldova, eu cred că acest proiect se va materializa, iar peste câțiva ani vom putea spune că ne-am achitat cu brio de responsabilități și regiunea noastră are, în sfârșit, o autostradă. Vă propun să ne adunăm cu toții în jurul acestei idei pentru că, uniți, vom reuși să o impunem la cel mai înalt nivel. Nu e un proiect fundamentat pe orgoliile noastre: autostrada nu e a băcăuanilor, ieșenilor, sucevenilor, nemțenilor, vasluienilor sau botoșănenilor. E Autostrada Moldovei, adică singura șansă la dezvoltare pentru această regiune. În caz contrar, Moldova va pierde definitiv trenul dezvoltării pentru că, la fel ca în cazul Pitești – Sibiu, se va găsi, ori de câte ori va fi necesar, un gândac care să stea în calea acestui proiect, împiedicând absorbția de fonduri europene pentru infrastructura României din afara arcului Carpatic”, a conchis Benea.

 

×
Inchide