Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului (SAALG) a transmis că Ioana Dogioiu, purtătorul de cuvânt al Guvernului condus de Ilie Bolojan, evită să folosească autoturismul care i-a fost alocat după ce a fost numită în noua funcţie. Dogoiu ar apela la maşinile alocate altor departamente de teamă că „ar putea fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate”.
UPDATE
Ioana Dogioiu a anunțat „viitorul breaking-news”, la finalul unei conferințe de presă de la Guvern. Aceasta a ținut să dea un răspuns sindicatului, după acuzațiile formulate la adresa sa. Dogioiu a spus că circulă cu mașina personală.
„Înțeleg că sunt acuzată de faptul că nu folosesc, practic, mașina de serviciu. Da, nu folosesc mașina de serviciu. Am o mașină alocată în virtutea funcției pe care o am, am aflat de ea la câteva zile că mi-a fost alocată. La câteva zile după ce am intrat în funcție. Nu, nu o folosesc. Vin cu mașina personală la serviciu. Plec cu mașina personală de la serviciu”, a clarificat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Viitorul breaking-news anunțat de Ioana Dogioiu este că merge singură la cantină și stă la coadă.
„Anunț viitorul breaking news, să nu să iau pâinea de la gura sindicatului. Mă duc zilnic la cantină singură și îmi cumpăr mâncarea și stau la coadă. Nu, nu cer să-mi fie adusă”, a afirmat ea.
Mai mult, Dogioiu i-a acuzat de minciună pe sindicaliști.
„Deci, este minciună cap-coadă. Nu mi-e frică de nimic. Optez pentru această variantă. Nu e nicio stare de teroare. Nu m-a întrebat nimeni de vorbă ce fac cu mașina sau nu fac cu mașina. Mă bucur că am avut ocazia să clarific, sper, acest lucru”, a precizat Dogioiu.
Aceasta a povestit când și de ce a folosit un autoturism al instituției.
„Am folosit o singură dată o mașină de protocol, înainte să-mi fie alocată mașina, să fiu înștiințată de mașină de șofer. Era în doua sau a treia zi din mandat, mi se pare, când am fost invitată la matinalul de la B1. Și, pentru că voiam să îmi fac și o minimă revistă a presei înainte să ajung în studio, am rugat să fiu ajutată de la Protocol, pentru că nu aveam încă o mașină care să-mi fie alocată. Mi-a fost alocată chiar în ziua respectivă, Seara, m-am dus pe jos acasă, că mai vreau să fac și un pic de mișcare”.
UPDATE:
Ioana Dogioiu, purtătorul de cuvânt al Guvernului, precizează că ea merge la serviciu cu mașina proprie.
„Folosesc strict mașina personală, cu două excepții, de când sunt în funcție. Nu de teamă, ci pentru că așa mi se pare normal. Vin din mediul privat și funcționez pe logica în care nu am avut vreodată mașină de serviciu. Cele două excepții au fost: un drum cu o mașină de la protocol înainte să-mi fie alocată mașina, și unul cu mașina alocată, ambele pentru că pe drum aveam ceva de scris/citit legat de scopul deplasărilor”, spune Ioana Dogioiu.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
„Ce vedem acum este, din păcate, exact opusul transparenței și reformei reale. Ce fel de reorganizare e aceea în care șoferii și ospătarii devin mizele centrale ale conducerii executive a statului, lucrători care nu au salarii mai mari de 4.700 lei net? Ce fel de strategie e aceea în care ne prefacem că tăiem costuri, dar, de fapt, menținem un sistem paralel și opac în care sunt protejati cei cu pensii speciale și cei care cumulează pensia uriașă cu salariu la stat? Este limpede că atât prim-ministrul României, cât și șeful Cancelariei Prim-ministrului au uitat că s-a terminat campania electorală”, se arată într-un comunicat transmis duminică seară, 20 iulie, de Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului.
În comunicat au mai fost făcute următoarele precizări: „Singurele instituții care subînchiriază mașini de la firme private sunt Cancelaria Prim-ministrului și Secretariatul General al Guvernului. Nu pentru că nu ar avea mașini, ci pentru că mecanismul birocratic și frica de răspundere au dus la soluții absurde, costisitoare, ineficiente. Doamna Ioana Dogioiu, de exemplu, se teme să folosească mașina alocată purtătorului de cuvânt pentru că există riscul de a fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate. Astfel, preferă să folosească și mașinile alocate altor departamente”.
Sindicaliștii mai vorbesc în document despre „o democrație a terorii în care demnitarii se tem să mai urce într-o mașină de serviciu”.
„E o teamă care spune totul despre starea actuală a administrației, care va fi privatizată în scurt timp. Fiecare încearcă să fie cât mai discret, nu din profesionalism, ci din teroare, nu din integritate, ci din panică instituționalizată.Unde am ajuns? Într-o democrație a terorii, în care demnitarii se tem să mai urce într-o mașină de serviciu, în care șefii nu vor să semneze, în care funcționarii sunt transformați în țapi ispășitori ai propriilor conducători, în care liderul sindical din Aparatul de Lucru al Guvernului este scos din joc, alături de toți colegii săi de structură.
Ceea ce se anunță drept reorganizare este, în realitate, o operațiune de frică și cosmetizare, un aparat care se închide în sine, care devine tot mai opac, tot mai rigid, și în care eficiența e o mască sub care se ascunde paralizia decizională. Și atunci ne întrebăm: «Cine răspunde pentru această atmosferă? Cine răspunde pentru o democrație în care oamenii sunt reduși la tăcere, în care sindicatele sunt tratate ca obstacole, nu ca parteneri?”», preciează Sindicatul Angajaților din Executiv.
Sindicaliștii acuză faptul că ceea ce face acum Guvernul Bolojan „nu este o reorganizare. Este o fugă.”
„Vrem o administrație care să funcționeze, dar nu putem clădi eficiența pe frică. Nu putem clădi reforma pe rușine. Nu putem construi încredere publică în timp ce ne ascundem după portiere închise, tăiem simbolic șoferi și ospătari, dar menținem neschimbate mecanismele reale ale risipei și ale complicității. Aceasta nu este o reorganizare. Este o fugă. România are nevoie de curaj, nu de frică, de un ospătar nu pentru a duce cafele miniștrilor sau ca simbol al obedienței, ci pentru a ne aduce, în sfârșit, nota de plată a celor 35 de ani in care s-a mimat reforma.
Avem nevoie de un ospătar care să nu ne mai zâmbească fals, ci să spună răspicat: «Ați cheltuit prea mult pentru formă și prea puțin pentru fond. Ați consumat încrederea cetățenilor și ați lăsat gol în farfuria fiecarei familii».
România are nevoie de un șofer, dar nu unul care plimbă demnitarii, rudele sau amantele acestora, ci un șofer care cunoaște direcția, care știe unde vrea să ajungă acest stat, și care are curajul să calce accelerația spre reformă reală, nu să tragă frâna de mână de teamă că îl va certa sistemul. NOI NU suntem EI. NOI suntem administrația publică ONESTĂ, NEPRIVATIZATĂ”, mai arată sindicaliștii.
Foto: gov.ro
AUTORUL RECOMANDĂ: