Cele 10 alimente care te ajută să ai o piele sănătoasă

Cele 10 alimente care te ajută să ai o piele sănătoasă
Stresul, fumatul, razele ultraviolete, lipsa somnului, stilul de viată dezorganizat sunt factorii care ne atacă pielea

Stresul, fumatul, razele ultraviolete, lipsa somnului, stilul de viată dezorganizat sunt factorii care ne atacă pielea. Medicii dermatologi spun că o parte dintre afecțiunile pielii, printre care psoriazisul, acneea, dar și cancerul de piele sunt provocate de factorii menționați mai sus.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic, autoarea cărții „Sănătatea are gust” a realizat un top zece alimente care ne mențin pielea sănătoasă.

● Roșiile au un conținut ridicat de licopen și betacaroten, doi antioxidanți care asigură pielii protecție solară. Aceste legume acționează asupra dermei ca o cremă cu factor de protecție UV. Astfel, este indicat ca în sezonul estival să le includem în dieta zilnică.

● Peștele gras, printre care se numără somonul, tonul și codul, abundă în acizi grași Omega 3, substanțe care ajută la diminuarea inflamațiilor. În plus, acest aliment ține la distanță ridurile, deoarece asigură pielii o mai bună hidratare.

● Ficatul ajută la regenerarea cutanată, datorită conținutului ridicat de vitamina A. Acest aliment ar trebui inclus mai ales în dieta persoanelor care au un ten uscat sau sensibil.

● Morcovul este bogat în vitamina C și betacaroten, substanțe care au un efect antioxidant asupra pielii și oferă protecție solară. Are o acțiune antiinflamatoare, revitalizează și tonifiază pielea. Experții susțin că sucul de morcovi este folosit în tratamentul dermatitelor, al eczemelor, al iritațiilor și ridurilor cauzate de acțiunea radicalilor liberi.

● Citricele previn apariția ridurilor și mențin integritatea colagenului natural din dermă. Datorită conținutului ridicat de vitamina C, portocalele, grapefruitul, mandarinele și clementinele au un efect puternic antioxidant asupra pielii.

● Semințele de floarea-soarelui sunt bogate în vitamina E și acizi grași Omega 3. Acestea îmbunătățesc aspectul pielii, menținând-o netedă. În plus, datorită conținutului de vitamina E, semințele de floarea-soarelui au capacitatea de a accelera procesul de cicatrizare a pielii, în cazul unei leziuni.

● Semințele de in mențin pielea hidratată și previn apariția inflamațiilor. Nutriționiștii spun că aceste alimente reprezintă o sursă ideală de vitamina E și acizi grași Omega 3.

● Avocado protejează structura pielii, prevenind apariția îmbătrânirii. În plus, stimulează producția de colagen și elastină. Nutriționiștii spun că acest fruct exotic hidratează pielea, datorită conținutului de vitamina E și grăsimi nesaturate, cunoscute și sub numele de grăsimi „bune”.

● Carnea de curcan trebuie să facă și ea parte dintr-o dietă echilibrată, mai ales când vrem să avem o piele sănătoasă. Datorită conținutului aminoacidului lisina, acest tip de carne blochează dezvoltarea virusurilor și este util în arsuri, eczeme și herpes.

● Carnea roșie, bogată în proteine, zinc și fier, permite regenerarea cutanată, reduce inflamațiile și grăbesc cicatrizarea.   

Inchide