Cercetătorii britanici – tot mai aproape de a descoperi un remediu eficient împotriva bolilor de inimă

Cercetătorii britanici - tot mai aproape de a descoperi un remediu eficient împotriva bolilor de inimă
Publicat: 12/10/2012, 17:42
Actualizat: 23/05/2015, 05:25

Oamenii de știință britanici de la Colegiul Universitar din Londra susțin că sunt tot mai aproape de a descoperi un nou tratament împotriva bolilor de inimă, mult mai eficient decât cele existente deja pe piața farmaceutică.

Cercetătorii au descoperit 21 de gene noi care influențează nivelul colesterolului din organism, în urma unui studiu care a presupus analizarea a mai mult de 90.000 de mutații genetice, scrie Daily Mail.

În urma acestui experiment, specialiștii au constatat că există o serie de variații genetice asociate cu modificările colesterolului „bun” și a colesterolului „rău” din organism. O altă descoperire importantă în urma acestei cercetări a mai reprezentat-o și faptul că o serie de variații genetice apar mai mult în rândul bărbaților, comparativ cu femeile.

În urma acestor decoperiri, oamenii de știință sunt de părere că sunt tot mai aproape de a scoate pe piață un nou tratament pentru bolile de inimă, afecțiuni provocate de creșterea nivelului colesterolului „rău” din organism.

Bolile de inimă reprezintă principala cauză de deces și dizabilitate la nivel mondial. Potrivit statisticilor Organizației Mondiale a Sănătății, anual se înregistrează 17 milioane de decese provocate de afecțiunile cardiovasculare. Specialiștii estimează că în următorii zece ani numărul deceselor va ajunge la 25 de milioane pe an.

Daily Mail scrie că în jur de 270.000 de persoane suferă un atac de cord, anual, numai în Regatul Unit. Mai mult, statisticile citate de cotidianul britanic mai arată că o persoană din trei care a suferit un atac de cord moare înainte de a ajunge la spital pentru a i se oferi asistența medicală necesară în astfel de situații.

Specialiștii averizează că dieta dezechilibrată, bogată în grăsimi „rele”, fumatul și sedentarismul reprezintă principalii factori care duc la creșterea colesterolului „rău” în organism și implicit la apariția bolilor de inimă.

Potrivit experților, colesterolul este un tip de grăsime produsă de ficat, esențială organismului pentru a produce hormoni, pentru a absorbi vitamina D și pentru a ajuta bila sa digere alimentele. Specialiștii spun că o dietă dezechilibrată, bazată în mare parte pe grăsimi de origine animală, face ca ficatul să producă mai mult colesterol decât organismul are nevoie. Acest exces se depune pe artere, fapt ce duce la apariția unor plăci care vor încetini circulația sângelui, fapt ce predispune la apariția infarctului.

O profesoară s-a dus în Dubai ca să mediteze copiii miliardarilor. Un băiat i-a făcut...
Scandal în familia lui Mădălin Păduran, după înmormântare. Narcisa, iubita tânărului, acuzată că a deschis...
FOTO. Imagini incendiare cu Cristina ICH! S-a răzbunat pe Piți jr. și s-a pozat într-un...
Misterul unei crime a fost elucidat după 56 de ani. Cum s-a dat de gol...
Când și unde va fi înmormântat Costel Corduneanu. Familia interlopului a stabilit toate detaliile
Vești TRISTE despre Kate Middleton! Starea de sănătate a Prințesei de Wales nu este deloc...
Gestul unei femei din Neamţ, care a găsit pe stradă 4.100 de lei. Ai cui...
Mireasa de 38 de ani a murit la propria ei nuntă, într-o tragedie care a...
Reacția lui Teo Trandafir când a auzit mărturiile surorii Mirelei Biftoi, femeia al cărei cadavru...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Poate fi anulat permisul auto dacă nu ai condus mașina mai mult de 2 ani?
Sutienele sunt o necesitate de bază care ar trebui să fie scutite de TVA, spun...
EȘEC răsunător pentru cea mai AȘTEPTATĂ misiune de la NASA
Răzbunarea lui Traian Băsescu. Nu uită și nu iartă
Ramore și soția lui divorțează la doar 2 luni de la nuntă. Câștigătorul sezonului 13...
Cine este tânărul de 23 de ani care a încetat din viață într-un cumplit accident...
Patrick nu crede în atracția lui Robi față de Julia! Ce au spus Virginia și...
"Mie nu îmi place să ling, după ce am scuipat o dată". Gheorghe Turda, despre...
BANCUL ZILEI. Polițistul către Bulă: - De ce mergeți cu 160 km la oră?
NASA bate în retragere! Aducerea mostrelor de pe Marte costă prea mult