Cercetătorii fac noi descoperiri despre COVID-19: Cum păcălește virusul celula umană / Ar putea ajuta la realizarea unor tratamente specifice

Cercetătorii fac noi descoperiri despre COVID-19: Cum invadează virusul celula umană / Ar putea ajuta la realizarea unor tratamente specifice / Sursă FOTO: Shutterstock - caracter ilustrativ
Publicat: 25/07/2020, 17:06

Un studiu publicat vineri, 24 iulie, de mai mulți cercetători din Statele Unite ale Americii, explică modul în care virusul SARS-CoV-2 păcălește sistemul imunitar și invadează celulele umane. Descoperirea făcută de aceștia reprezintă un pas important în realizarea unui tratament specific împotriva coronavirusului, mult mai eficient decât antiviralele folosite în prezent.

Studiul a fost publicat în jurnalul Nature Communications și prezintă o nouă descoperire – proteina nestructurată 16, denumită și nsp 16 (or. non-structural protein 16) care este produsă de noul coronavirus, potrivit UPI.

Cum păcălește coronavirusul celulele umane

Enzima produsă de SARS-CoV-2 păcălește celulele umane, funcționând ca un „camuflaj”, care nu îl mai disting drept un corp străin, ci îl recunosc drept „parte a propriului cod”, potrivit specialiștilor.

Cercetătorii susțin că tratamentele specifice anticoronavirus ar putea fi realizate astfel încât să distrugă această enzimă.

„Descoperirile noastre nu doar că îmunătățesc cunoștințele pe care le avem despre coronavirus, ci ne oferă oportunitatea de a dezvolta noi antivirale împotriva COVID-19 și împotriva altor coronavirusuri care ar putea apărea în viitor”, a declarat Yogesh Gupta, coautor al studiului.

Noua descoperire, esențială în producerea unui tratament specific anticoronavirus

Acestea medicamente antivirale specifice ar putea „bloca dezvoltarea” coronavirusului în organismul uman, a mai precizat profesorul Gupta, de la University of Texas Health Science Center din San Antonio.

Coronavirusul produce enzima nsp 16 pentru a=și „deghiza” ARN-ul astfel încât celule umane să nu îl poată diferenția de cel al lor, astfel virusul se poate multiplica în organism, mai explică acesta.

„Virusul folosește această metodă pentru a împiedica organismul să îl detecteze și pentru a-și proteja materialul genetic în timp ce se multiplică în corpul gazdei”, a declarat profesorul Gupta.

În studiu este explicat modul în care funcționează proteina nsp 16 și este definit și modelul 3D al acesteia. Această informație poate fi folosită de către oamenii de știință pentru a concepe medicale antivirale speciale pentru boala COVID-19.

Aceste medicamente antivirale noi ar fi concepute pentru a bloca proteina nsp16 să mai „ascundă” ARN-ul virusului ceea ce înseamnă că sistemul imunitar ar reacționa mai bine, percepându-l drept un corp străin.

O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din...
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
Adevărul despre DECESUL lui Naomi. Ce i-a adus sfârșitul. Dezvăluiri de ultimă oră
Vreme rea în cea mai mare parte a ţării, până vineri dimineaţă. La munte sunt...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Programul marilor Magazine de Paște 2024: Zilele în care supermarketurile din România vor fi închise
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii. Îți poate afecta mașina? ❗
Gruparea Hamas ia în calcul depunerea armelor. Care este condiţia pentru ca acest lucru să...
ADEVĂRUL despre specia Homo Sapiens, dezgropat într-un sit din...
S-a dat ORDIN de EVACUARE în România. Raed Arafat a decis chiar acum
Vremea îi surprinde și meteorologi. Ce se întâmplă în următoarele 24 de ore
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
EXCLUSIV! Kamara se lansează în afaceri. Din ce vrea să facă bani artistul: ”Este inspirat...
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață