Prima pagină » Sănătate » Cum i-ar putea ajuta ciocolata pe bătrâni. STUDIU

Cum i-ar putea ajuta ciocolata pe bătrâni. STUDIU

Cum i-ar putea ajuta ciocolata pe bătrâni. STUDIU
Ciocolata i-ar putea ajuta pe vârstnici să scape de Alzheimer și demență, grație unei substanțe din cacao care ajută la stimularea memoriei...

Ciocolata i-ar putea ajuta pe vârstnici să scape de Alzheimer și demență, grație unei substanțe din cacao care ajută la stimularea memoriei, susțin cercetătorii italieni de la Universitatea L’Aquila, citați de Daily Mail.

Este vorba despre flavanol, un flavonoid care se regăsește într-o gamă largă de alimente, cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante, precum și pentru faptul că ajută la încetinirea demenței.

Consumul zilnic de cacao este benefic pacienților cu deficit cognitiv ușor (MCI), un sindrom caracterizat prin pierderea memoriei imediate, care poate evolua spre demență sau Alzheimer, odată cu înaintarea în vârstă.

La studiu au luat parte 90 de persoane de peste 70 de ani, toate fiind diagnosticate cu deficit cognitiv ușor.

Subiecții au fost împărțiți în trei grupuri a câte 30 de persoane, cărora li s-au administrat zilnic băutură pe bază de cacao, dar cu un conținut diferit de flavanol pentru fiecare grup în parte.

Tuturor participanților li impus să elimine din alimentație orice altă sursă de flavanol.

După opt săptămâni în care au consumat băutura pe bază de cacao, la bătrânii care consumaseră dozele mai mari de flavonoizi, s-a constatat  o ameliorare a memoriei.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce gătim de Sfânta Maria. 5 rețete tradiționale pentru masa de sărbătoare
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
SUA își pune aliații NATO la test: Trump decide cine rămâne „loial” înainte de retragerea trupelor din Europa
Click
De ce vezi curieri nepalezi cu geci și mănuși la temperaturi de 40°C. Explicația este surprinzătoare
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control al creierului mai redus