Prima pagină » Sănătate » Nu renunța la CARBOHIDRAȚII de calitate! Și hrana sănătoasă ÎNGRAȘĂ, dacă e prea multă. Cinci principii de bază pentru o ALIMENTAȚIE echilibrată

Nu renunța la CARBOHIDRAȚII de calitate! Și hrana sănătoasă ÎNGRAȘĂ, dacă e prea multă. Cinci principii de bază pentru o ALIMENTAȚIE echilibrată

Nu renunța la CARBOHIDRAȚII de calitate! Și hrana sănătoasă ÎNGRAȘĂ, dacă e prea multă. Cinci principii de bază pentru o ALIMENTAȚIE echilibrată
Nu face exces de mâncare sănătoasă! Păstrează curățenia în bucătărie, iar la vedere ține ce e mai sănătos! Legumele să fie prioritare! Nu elimina carbohidrații de calitate și nu face exces de suplimente! Iată cinci principii de bază pentru o alimentație sănătoasă, recomandate de nutriționist.

Nu face exces de mâncare sănătoasă

Studiile arată că oamenii au tendința de a mânca mai mult, dacă ei consideră că mâncarea e sănătoasă. Cei cu probleme de greutate consumă produse de calitate. Din jurnalele alimentare nutriționistul Julie Hapton a aflat că oamenii mănâncă multe fructe și legume, proteine, grăsimi sănătoase și carbohidrați de calitate. Care e concluzia? Mănâncă prea mult! Porțiile oricum sunt prea mari, e ușor să te supraalimentezi fără să realizezi. Și hrana sănătoasă îngrașă, dacă e prea multă. Dacă vă regăsiți în aceste probleme, atenție mare la cât mâncați.

Mintea te poate ajuta

Știai că iei cel puțin 200 de decizii alimentare zilnic? Dacă lași aceste alegeri la voia întâmplării, te privezi de puterea decizională și e posibil să mănânci mai mult. Un plan te va limita și îți va testa ambiția. Un nou studiu a apărut și se concentrează pe deciziile alimentare și cum să luăm în calcul cele mai sănătoase variante, ca voința să se păstreze pe durata întregii zile. Pentru a reuși asta, iată ce recomandă cercetătorii: dormiți corespunzător. Dacă nu aveți suficiente ore de somn, vă slăbește voința și sunteți mai predispuși la alegeri alimentare proaste. Păstrați curățenia în bucătărie, iar la vedere țineți ce e mai sănătos.

Legumele să fie prioritare

Potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), aproximativ 90% dintre americani nu consumă porția zilnică recomandată de fructe și legume, adică 2 măsuri de fructe si 3 măsuri de legume pe zi.
Un meniu bogat în vegetale va aduce un aport de fibre și vitamine și va ține foamea în frâu.
Indiferent ce plan alimentar urmezi, străduiește-te ca jumătate din fiecare porție pe care o consumi să fie ocupată de vegetale. Sunt acceptate și variantele la conservă.

Suplimentele nu rezolvă totul

Specialiștii spun că mai bine de jumătate din populația americană folosește suplimente alimentare, însă nu există suficiente dovezi că îmbunătățesc sănătatea, ci dimpotrivă! În unele cazuri, pot crește riscul de boală. Nutriționistul spune că, în toată cariera, s-a confruntat cu multe suplimente catalogate miraculoase, care sporesc energia, te scapă de grăsimea abdominală, îți mențin creierul în formă și poate chiar vindecă anumite boli cronice. Întrucât fabricanții nu au obligația de a dovedi eficacitatea înaintea vânzării suplimentelor, nu există o garanție a eficienței lor. Este mult mai indicat să te îndrepți spre legume și hrană sănătoasă, care îți oferă nutrienți adevărați.

 

Nu elimina carbohidrații de calitate

Ultima modă este să mănânci fără carbohidrați. Julie Upton spune că a învățat de-a lungul anilor că acest stil alimentar este greu de urmat, întrucât organismul își cere zilnic porția de carbohidrați.
Contează calitatea lor. Cei din prăjituri și sucuri nu sunt la fel cu cei din fasole și orez brun. Bucură-te de carbohidrații integrali din fructe, legume, cereale integrale pentru a trăi mai mult și a avea o greutate normală.

Recomandarea video

Mediafax
SECRETUL longevității, dezvăluit după 30 de ani! De ce unii oameni trec de 100 de ani
Digi24
Adolescente folosite ca asasini: Schema prin care Rusia recrutează fete tinere pentru atacuri împotriva militarilor ucraineni
Cancan.ro
Fiica milionarului sinucigaș de la Hexipharma, bătută și sechestrată de un cântăreț celebru! Scene de coșmar într-un apartament din București
Prosport.ro
FOTO. A apărut într-un costum de baie neobișnuit și a fost făcută praf!
Adevarul
PNL îi întoarce spatele lui Eugen Tomac. Siegfried Mureșan: „Dacă domnul ar fi un Mario Draghi, atunci poate ne-am uita altfel la dumnealui”
Mediafax
ULUITOR! Cercetătorii spun că AI poate recunoaște semnele depresiei
Click
Dan Negru, dezamăgit de vacanța din Cipru: „Nu aș recomanda!” Ce spune însă despre Grecia?
Digi24
Bill Gates regretă relaţia cu Jeffrey Epstein și spune că ar fi fost șantajat de el. „Nu a avut succes”
Cancan.ro
Simona Halep și ,,Regele mezelurilor'', escapadă romantică la Mykonos. Fosta campioană și milionarul nu se mai ascund! Nu le stă rău deloc!
Ce se întâmplă doctore
Iuliana Marciuc a slăbit 7 kilograme în 5 săptămâni. Ce dietă urmează și care este regula pe care o respectă zilnic
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia Striker, în probe pe străzile din București. Cum au reacționat oamenii când au văzut cel mai nou model Dacia
Descopera.ro
Unde a fost cea mai mare piață de sclavi din istoria omenirii?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Măi Bulă, soțul meu se întoarce într–o oră!
Descopera.ro
Test de cultură generală. Care este cea mai veche limbă încă vorbită în zilele noastre?