Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Berea reduce incidența bolilor de inimă

STUDIU. Berea reduce incidența bolilor de inimă

STUDIU. Berea reduce incidența bolilor de inimă
Persoanele care beau un pahar de bere pe zi prezintă un risc cu 31% mai mic de a suferi de boli de inimă

Persoanele care beau un pahar de bere pe zi prezintă un risc cu 31% mai mic de a suferi de boli de inimă. Aceasta este concluzia unui studiu realizat în Laboratoarele Fondazione di Ricerca e Cura „Giovanni Paolo I,” din Italia, ale cărui rezultate au fost publicate de European Journal of Epidemiology.

Mai mult, alte cercetări recent efectuate în paralel în Cehia și Australia reconfirmă aceste rezultate și leagă consumul moderat de bere de reducerea riscului apariției bolilor cardiovasculare.

Cercetarea realizată de oamenii de știință italieni a inclus analiza a 16 studii efectuate pe mai mult de 200.000 de participanți. Cercetătorii au observat că persoanele care consumau un pahar de bere pe zi prezentau un risc de a dezvolta boli de inimă cu 31% mai redus decât cele care obișnuiau să nu bea această băutură.

„Rezultatele studiului sunt îmbucurătoare pentru iubitorii de bere, cărora li se reconfirmă practic un beneficiu pe care consumul moderat de bere îl are: scăderea incidenței bolilor cardiovasculare. Datorită compoziției sale, berea, băută însă cu moderație, poate crește cantitatea de „colesterol bun” (colesterol HDL), astfel încât riscul apariției bolilor coronariene se reduce”, declara medicul nutriționist Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutritie.

Cercetatorii au identificat de asemenea și alte calități ale berii care nu se regăsesc în cazul altor băuturi alcoolice. Berea conține carbohidrați, potasiu, magneziu și vitamine de tip B, inclusiv acid folic. Astfel, un pahar de bere pe zi, de 330 de mililitri, oferă peste 15% din doza zilnică recomandată a acestor substanțe.

Studii paralele desfășurate în Australia și Cehia leagă, de asemenea, consumul moderat de bere de scăderea riscului de apariție a bolilor de inimă. Pentru a ajunge la această concluzie, experții au monitorizat 3.000 de persoane timp de 10 ani. În acest interval de timp savanții au descoperit că iubitorii de bere prezentau un risc de îmbolnăvire cu peste 20% mai mic față de cei care nu au băut bere.

Datele studiului realizat în Cehia arată că persoanele cu cel mai mic risc de a suferi un atac de cord beau între 4 și 9 litri de bere pe săptămănă, adică între 7 și 15 pahare pe săptămâna, înscriindu-se astfel în limitele unui consum de bere moderat.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce gătim de Sfânta Maria. 5 rețete tradiționale pentru masa de sărbătoare
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
SUA își pune aliații NATO la test: Trump decide cine rămâne „loial” înainte de retragerea trupelor din Europa
Click
David Popovici, AUR la 200 de metri liber! Intră în istorie cu un record
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni