Reacția ironică a unei turiste din Franța, după ce a luat pentru prima dată metroul în București: „Ce…”

Reacția ironică a unei turiste din Franța, după ce a luat pentru prima dată metroul în București: „Ce...”
SURSA FOTO: Facebook
Publicat: 16/10/2022, 10:23

O turistă venită din Franța și pusă în situația de a merge cu metroul pe Magistrala 4 – Gara de Nord – Străulești – și-a exprimat, pe Facebook, reacția la vederea stării trenului în interior.

„métro 4. quel art!” – Magistrala 4 de metro. Ce operă de artă!”, a exclamat franțuzoaica, pe Facebook, la vederea așa-numitelor grafitti de pereții interiori ai trenului.

De amintit că pe această magistrală circulă preponderent modelele vechi de trenuri de metrou.

Probleme cu mentenanța

De la începutul acestei luni – mai exact din 3 octombrie, când s-au reluat cursurile la cele mai multe universități – Metrorex a anunțat că sunt introduse în circulație în rețeaua de metrou încă șapte trenuri, folosite, în special, în intervalele cu vârf de trafic: 7.00-9.00 și 17.00-19.00, suplimentar fata de trenurile aflate in program.

Măsura venea ca urmare a demersurilor făcute de Metrorex și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin efectuarea de plăți către prestatorul de servicii de mentenanță și salubrizare, în vederea îmbunătățirii condițiilor de transport in comun cu metroul.

În timpul verii, s-au înregistrat întârzieri, din cauza problemelor cu care se confrunta Metrorex în ceea ce privește mentenanța trenurilor. Creșterea intervalului de succedare a trenurilor a fost pusă de către companie pe seama întârzierilor de plată către Alstom, cei care asigură mentenanța ramelor de metrou.

Din 11 iulie, pe cele cinci magistrale circulau doar 34 de trenuri de metrou, la intervale de câte 10 minute, iar Metrorex lua în calcul și o posibilă înrăutățire a situației, care să ducă la retragerea din circulație a unui număr și mai mare de trenuri de metrou.

Rețeaua Metrorex

Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. Potrivit datelor oficiale, parcul Metrorex în exploatare include:

  • 44 trenuri tip Bombardier
  • 15 trenuri tip IVA
  • 23 trenuri CAF

Caracteristicile rețelei

  • Linii de metrou: 5;
  • Lungimea rețelei: 77.00 km cale dublă;
  • Număr km total (km desfășurați): M1-M4: 172,747, M5: 15.672, Total: 188,419;
  • Număr depouri : 6;
  • Număr de stații : 63;
  • Distanță medie între două stații : 1.177 km;
  • Lungimea unei stații : 135 – 175 m;
  • Cea mai adâncă stație : M1-M4: Pată Unirii 2 – 20 m, M5: Academia Militară – 18,5 m;
  • Adâncimea medie a unei stații: 12 m;
  • Cea mai mare interstație: M1-M4: A. Vlaicu – Aviatorilor – 1,973 km, M5: A. Militară – Eroilor 2 – 1,111 km;
  • Ecartament : 1432 mm;
  • Număr escalatoare: M1-M4: 164, M5: 116;
  • Număr lifturi: M1-M4: 108, M5: 37;
  • Număr platforme pentru persoane cu mobilitate redusă: M1-M4: 3, M5: 1;
  • Număr camera TVCI: M1-M4: 1388, M5: 415;
  • Număr detectoare incendiu și efracție: M1-M4: 3956, M5: 2465;
  • Număr accesuri în stație: M1-M4: 144, M5: 46;
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase