ACCIDENTUL LUI ȘERBAN HUIDU. Rechizitoriul procurorilor: deraparea este exclusă, deși Huidu mergea cu viteză mare

ACCIDENTUL LUI ȘERBAN HUIDU. Rechizitoriul procurorilor: deraparea este exclusă, deși Huidu mergea cu viteză mare
Publicat: 15/05/2012, 10:05
Actualizat: 15/05/2012, 10:05

Fostul realizator de televiziune Șerban Huidu a fost trimis luni în judecată pentru ucidere din culpă, în cazul accidentului rutier pe care l-a provocat pe 16 octombrie 2011, în zona Timișul de Sus, când mașina sa Mercedes Benz ML 350 a intrat pe contrasens și a lovit frontal o Dacia Logan, ai cărei trei pasageri, Magda Drăghici, Ion Garbis și Ștefan Lungu Balogh, au murit.

Rechizitoriul procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Brașov, obținut de gândul, arată că declarațiile martorilor din mașina lui Șerban Huidu (soția sa și bona copiilor), precum și ale celor din mașina din față, în care se aflau cumnații săi împreună cu copilul lor, susțin ipoteza că Huidu ar fi rulat cu viteză regulamentară și că mașina ar fi derapat.

CITEȘTE AICI, în variantă integrală, RECHIZITORIUL procurorilor în cazul Șerban Huidu

Totuși, expertizele făcute la fața locului, cu mașini similare, dotate cu anvelope similare și în condiții meteo asemănătoare cu cele din ziua accidentului au arătat că această ipoteză nu este verosimilă. Astfel, procurorii exclud deraparea, în ciuda condițiilor meteo nefavorabile (ningea și carosabilul era umed) și a vitezei mari cu care conducea Huidu.

Șerban Huidu le-a declarat procurorilor că nu își amintește cu ce viteză conducea, în momentul în care a intrat pe contrasens.

Experții criminaliști au stabilit că mașina condusă de Șerban Huidu circula cu aproximativ 87 km/h, iar Dacia Logan mergea cu aproximativ 40 km/h, pe sensul opus. În zona respectivă, limita de viteză era de 50 km/h, fiind semnalizată drept o zonă în care sunt curbe periculoase, cu depășirea interzisă și cu o trecere de pietoni anunțată în prealabil.

S-a stabilit că limita de derapare pentru curba la dreapta pentru sensul de deplasare oraș Predeal – municipiul Brașov, din care a ieșit autoturismul marca Mercedes – Benz ML 350, în condițiile de aderență existente la data producerii accidentului rutier și de funcționalitate deplină a sistemului ESP cu care era dotat autoturismul sus menționat, era de aproximativ 102 km/h, fiind superioară celei de deplasare din momentul impactului respectiv cea de 87 km/h. Ca urmare, s-a stabilit că autoturismul Mercedes – Benz ML 350 cu numărul de înmatriculare (…) nu a pătruns pe contrasens datorită deplasării în acel viraj cu o viteză care să conducă la apariția fenomenului de derapare, ci din motive ce nu pot fi stabilite pe baza expertizei criminalistice”, arată procurorii în rechizitoriul trimis către judecători.

Deși viteza stabilită de criminaliști a fost de 87 km/h, cumnatul lui Huidu le-a declarat procurorilor că el a încetinit până la 50 km/h, știind că este o zonă periculoasă, iar mașina lui Huidu s-ar fi aflat la 10 metri în spatele său, ceea ce ar însemna că și Huidu ar fi rulat cu o viteză aproape similară. De altfel, expertul consilier angajat de Șerban Huidu susține că acesta ar fi condus cu o viteză de 55 km/h.

O altă problemă semnalată de expertiza criminaliștilor și notată de procurori în rechizitoriu este starea anvelopelor mașinii conduse de Huidu. Cauciucurile erau „all season”, iar gradul de uzură al anvelopei de pe partea mașinii care a intrat pe contrasens era destul avansat. Totodată, cauciucurile de pe puntea spate erau diferite de cele de pe față, având și un grad de uzură diferit.

„S-a constatat că anvelopa stânga față a autoturismului marca Mercedes Benz ML 350 are banda de rulare cu adâncimea de 3,5 mm, aceasta nedepășind valoarea maximă admisă a uzurii. De asemenea, s-a stabilit că acesta anvelopă este creditată de producător cu abilități de frânare pe suprafețe ude (asfalt sau beton) foarte bune, oferind stabilitate în viraje, manevrabilitate excelentă pe suprafețe ude și uscate și aderență sporită la frânare”, arată procurorii.

Gradul maxim admis de uzură al unei anvelope este de 1,6 milimetri. Spre exemplu, anvelopele de pe Dacia Logan în care au murit cei trei brașoveni aveau șanțurile adânci de 8 milimetri, uzura fiind redusă.

„Coroborând probele administrate în cauză, concluzionăm că vina exclusivă în producerea accidentului rutier aparține învinuitului Huidu Șerban Sebastian, care nu a luat toate măsurile necesare pentru o deplasare în siguranță pe drumurile publice în scopul evitării producerii oricărui accident (…), pătrunzând pe sensul opus de circulație și intrând în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan condus de victima B.L.Ș. și provocând decesul a trei persoane”, este concluzia procurorilor.

Ei adaugă că, chiar dacă expertiza criminalistică arată că accidentul nu a fost provocat de un derapaj, din cauza vitezei prea mari în curbă, viteza prea mare a contribuit la comiterea accidentului.

Procurorii au stabilit, tot pe baza expertizelor de specialitate, că Șerban Huidu era apt să conducă autovehicule, accidentul de ski din Austria și boala cu care acesta a fost diagnosticat ulterior neafectându-i această capacitate.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Gestul făcut de Alexandru Ciucu față de Alina Sorescu, după ce și-a ascuns relația paralelă...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Replica ironică a unui general finlandez, după ce Rusia a amenințat că va trimite rachete...
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a...
Alimentul pe care Nadia Comăneci îl mănâncă zilnic, imediat cum se trezește. Dieta de nota...
Românii care se pot pensiona cu 5 ani mai devreme, din toamnă. Noua lege aduce...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Doliu la Casa Regală Britanică. Prințesa Beatrice a trecut prin clipe grele după ce primul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
Semnal CIUDAT de la o galaxie DIN APROPIERE! Cercetătorii din toată lumea l-au primit
INTERDICȚIE clară pentru românii cu casă la curte. Statul nu-ți dă voie să treci de...
Alte vești proaste de la meteorologi. Ploi abundente, vineri
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
Cansu Dere, motivul pentru care a luat o pauză de la aparițiile pe micile ecrane
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Ziua în care sute de mii de oameni au ieşit în stradă pentru Regele Mihai